Citat:
Ursprungligen postat av
soulflash
Kan du sammanfatta vilka du tror ligger bakom morden och vad som är de starkaste beläggen för din hypotes? Är omöjligt att få någon överblick i denna gigantiska tråd.
Redan efter 25år hade jag mycket klart för mig. Framför allt vad ett kompetent PU skulle följa upp för att nå fram. Det satt hårt inne men med ett nytt team gjordes precis det jag och andra föreslagit. Jag var säker på att de skulle nå fram relativt snabbt med rätt fokus. Eftersom vi externa inte har tillgång till resultaten av de efterforskningar och kontroller de har makt att göra.
Utgår man från mordplatsen och iakttagelser av personer i ett område kring OP och en korrekt teknisk analys finns inte många möjliga resultat och det KP säger när han mumlar lite i skägget utan att vara för specifik överenstämmer helt med min uppfattning. Mindre konspiration av personer med enkel tillgång till specifika vapen och kommuikationsmedel som kunnat agera utan att aktivt stoppas både med övervakning och själva aktionen. Inte förvånad ön de har en stor hand med i att vilseleda utredningen och media. Detaljerna har nog PU bäst förutsättningar att delge och det är inte meningsfullt att spekulera utan mer på fötterna.