Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Lägg ner tack. Du privatmessade mig fakta om vapnet som var ren parodi. Du hittar på helt fritt. Så enkelt är det. Du vågar över huvud taget inte ta kontakt med PU med risk att åtalas för förtal.

Hur skulle det gå till att åtalas för förtal för man kontaktar polisen?
Citera
2020-02-21, 12:12
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det här är en försöksballong för att lägga ner hela skiten:

Man säger att det antagligen var någon som är död och man kommer inte längre...och så kan man lägga ner skiten.

Antagligen har man inväntat änkans död...och nu är det fritt fram.

Som jag förstog det av tv-programmet så handlar det till 100% om SE.

Men vem vet hur mycket media vet egentligen? Man fångade en rysk ubåt och visade upp för chefsredaktörerna i Sverige och dom sa inte ett pip. Journalisten Katz Falk mördades i sitt badkarl och hennes chefer (på rapport eller svt) sa inte ett pip.

Man lägger ner utredningen utan att ta reda på vilka som rörde sig i området - grattis svensken!
Citera
2020-02-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Läser i Aftonbladet om vittnet LJ som uttalat sig om hur han förhörts om SE förra året. Verkar ha varit uppföljande frågor om rörelsemönster, kläder och liknande. Om SE stämmer in på den som springer uppför trappan.

Det får mig att tro att man bara försöker avskriva SE-spåret. För diffust förhör för att vara ett nycketvittnes slutord om en statsministermördare. Att SE:s exhustru säger att hon inte får uttala sig kan man alltid tolka som att de sagt "var inte orolig, vi tror inte det var han, vi vill bara bevisa att SE och alla i hans närhet är oskyldiga". Särskilt i kombination med hennes svar på denna fråga:

"Enligt åklagaren kan förundersökningen snart komma att avslutas. Hur ser du på det?

– Det är positivt. Jag hoppas verkligen att det kommer fram vem som gjorde det här."

Det är nån annan som är ansvarig. Det handlar inte om SE eller nån runt honom.

Skulle vilja be dig och alla andra att länka i den mån det är möjligt. Det är så mycket information i omlopp nu.
Citera
2020-02-21, 12:18
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matematik.D
Gärningsmannaprofilen är enligt mig ett mycket tungt vägande argument för CA.

Jag tror man lätt glömmer bort att mord är en extrem handling. Mord kräver ofta en viss sammansättning av psykiatriska faktorer. Det är inte heller oväntat att det ofta görs rättspsykiatriska undersökningar i samband med mordrättegångar. Varken Lasermannen, Peter Mangs eller Arbogakvinnan var friska för att ta några exempel.

Jag tycker man ska titta på vilka gärningsmän som attackerar politiker och andra samhällstoppar. Det är ju i de flesta fall personer som CA, ensamvargar med ett hat mot samhället, inte sällan med en kombination mellan antisocial personlighetsstörning, neuropsykiatri och depression.

Människor som saknar psykiatriska problem begår mord i betydligt lägre grad. Så visst kan det finnas gärningsmän med annan bakgrund. Men det är ett tungt argument att CA – förutom alla andra indicier – stämmer så väl överens med hur gärningsmannen är i de flesta politiker- och statsministermord.

Leif GW sa i Veckans brott att statistiskt så är en politisk motiverad konspiration något vanligare än den ensamme galningen, när det gäller politikermord.
Citera
2020-02-21, 12:31
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Ja, min spontana tanke är att konspirationer ofta är "lite för intressanta för att vara sanna". Att det den tråkiga förklaringen (ensam galning) oftare är sann som du är inne på. Dock intressant att mordutredaren Bo Åström var inne på en konspiration i gårdagens efterlyst utifrån hur han tolkar det KP sagt i media. Känns som det ändå ger en del kredd till det spåret, varken han eller GW är ju några foliehattar. Det vore verkligen sensationellt om KP kommer lägga fram tunga indicier/bevis på en mindre konspiration. Det kommer verkligen bli en världsnyhet.

Men det är ju inte så, som sagt, enligt Leif GW är statistiskt en mindre politisk konspiration vanligare än den ensamme galningen i politikermord. Inte mycket vanligare, men något mer. Han kan ju ha fel, men han är kriminologen, inte vi.
Citera
2020-02-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Vad hände med polisen som frågade johan om denne kunde skjuta palme? Blev en snackis 2013 minns jag. Aftonbladet ringde upp denne polis som lät rätt skräckslagen i rösten. Kan KP ha undersökt denna man?

Det hoppas jag verkligen att dom gjort. Han bodde åtminstone då i Australien och är inte folkbokförd i Sverige så sannolikt har han väl etablerat sig där. Hans reaktion på Aftonbladets frågor kan tänkas säga en hel del. Det normala hade väl varit att t ex säga att givetvis hade jag ingenting med det där att göra, eller jag förstår inte varför nån skulle säga en sån sak. Istället sa han att han får leva med sina beslut.
Citera
2020-02-21, 12:38
Medlem
Mr.Swedens avatar
Lätt som en plätt

Åklagaren Peterson säger i princip bara en sak. Att han gått tillbaka till mordplatsen.
Och vem fanns där? Jo Stig Engström.
Stig var narcissist, palmehatare, aktiv pistolskytt, och moderat på den yttersta svartblå högerkanten.
Chansen att han med den profilen träffat likasinnade poliser är uppenbar.

Stig blev polisgruppens verktyg. Fick känna sig viktig, om än i en liten krets.
Poliskopplingen förklarar också att i princip allt gick fel i utredningen redan från de första minuterna.
Citera
2020-02-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag tänkte först att LP:s bortgång kan ha fått proppen att äntligen gå ur, men att Säpomannen även han trillat av pinn hade jag helt missat. Kan definitivt ligga något i det du säger.

Vem avses?
Citera
2020-02-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Kan du sammanfatta vilka du tror ligger bakom morden och vad som är de starkaste beläggen för din hypotes? Är omöjligt att få någon överblick i denna gigantiska tråd.
Redan efter 25år hade jag mycket klart för mig. Framför allt vad ett kompetent PU skulle följa upp för att nå fram. Det satt hårt inne men med ett nytt team gjordes precis det jag och andra föreslagit. Jag var säker på att de skulle nå fram relativt snabbt med rätt fokus. Eftersom vi externa inte har tillgång till resultaten av de efterforskningar och kontroller de har makt att göra.

Utgår man från mordplatsen och iakttagelser av personer i ett område kring OP och en korrekt teknisk analys finns inte många möjliga resultat och det KP säger när han mumlar lite i skägget utan att vara för specifik överenstämmer helt med min uppfattning. Mindre konspiration av personer med enkel tillgång till specifika vapen och kommuikationsmedel som kunnat agera utan att aktivt stoppas både med övervakning och själva aktionen. Inte förvånad ön de har en stor hand med i att vilseleda utredningen och media. Detaljerna har nog PU bäst förutsättningar att delge och det är inte meningsfullt att spekulera utan mer på fötterna.
Citera
2020-02-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Hur skulle det gå till att åtalas för förtal för man kontaktar polisen?
Att anmäla någon med falska uppgifter är ett brott. Hade du över huvud taget kontaktat dem så hade de informerat dig om det tämlighet omgående.
Citera
2020-02-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Känn efter på nytt

"Åklagaren Krister Petersson antyder att ny teknisk bevisning kan lösa mordet"

källa: https://www.svd.se/palmeaklagaren-vi-borjade-fran-borjan

"Mördaren är inte död. Palmegruppen har nya tekniska bevis."

källa: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Men snälla, din källa är ju ditt eget inlägg och det finns ingen källa där heller.
Citera
2020-02-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Lätt som en plätt

Åklagaren Peterson säger i princip bara en sak. Att han gått tillbaka till mordplatsen.
Och vem fanns där? Jo Stig Engström.
Stig var narcissist, palmehatare, aktiv pistolskytt, och moderat på den yttersta svartblå högerkanten.
Chansen att han med den profilen träffat likasinnade poliser är uppenbar.

Stig blev polisgruppens verktyg. Fick känna sig viktig, om än i en liten krets.
Poliskopplingen förklarar också att i princip allt gick fel i utredningen redan från de första minuterna.

Det är inte det de menar alls. Alla drömmare tolkar in sina fantasier i sådant här.

Det är jag och andra som pekat på vilka saker man borde ha gjort tidigare direkt till PU. Problemet var att det satt folk i PU som vägrade som bet sig fast. PU gör presis drt jag propagerat för i 25 år oc fantiserar inte ihop sagor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in