Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-23, 23:12
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Eller som enough-is-enough skrev tidigare, möjligheten finns också att det kommer ut och då vill KP redan ha sagt det.

Kan röra sig upp till 10 medhjälpare oavsett om det är SE eller någon av de andra tunnelmännen. Enklast om det är CA
Citera
2020-02-23, 23:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Jag tror bara det är ett avslutande sätt att få lite rejält liv i diskussionen kring Palmemordet en sista gång. Det kan möjligen skaka fram det sista som finns kvar att dra fram i ljuset innan man sedan lägger ner allt.

Man är dock nog fullt på det klara vad som egentligen hände och vem GM är vid det här laget.

De kan vara på det klara med att det finns en grupp som är ansvarig. Men att man inte vet vem som är GM, och om de andra är anstiftare/medhjälpare eller bara har skyddat mördaren.
Citera
2020-02-23, 23:16
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Kan röra sig upp till 10 medhjälpare oavsett om det är SE eller någon av de andra tunnelmännen. Enklast om det är CA
CA kan det knappast vara eftersom de började med att studera brottsplatsen. CA hade det kanske kunnat vara om de gjort ett plötsligt fynd t ex.
Citera
2020-02-23, 23:21
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Det fetade: Han fick frågan om han vet om han kommer åtala eller lägga ner, och svarade ja. Det var inte så att han gick ut med ”jag kommer åtala eller lägga ner”.
Såhär sa KP när Kvartoft ringde upp honom. Dvs det här var bland det första han sa. Hon hade då frågat hur det går med palmeutredningen.

"Min målsättning är att det ska komma ett besked i åtalsfrågan om inte alltför lång tid."
Citera
2020-02-23, 23:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
CA kan det knappast vara eftersom de började med att studera brottsplatsen. CA hade det kanske kunnat vara om de gjort ett plötsligt fynd t ex.

De säger att de utgått från mpl och delvis fått en ny bild av förloppet. Men säger de att de hittat GM tack vare det? Det kan vara de tekniska bevisen som hittar GM.

Men jag håller med, CA känns mindre het just nu.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-02-23 kl. 23:27.
Citera
2020-02-23, 23:26
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
De säger att de utgått från mpl och delvis fått en ny bild av förloppet. Men säger de att de hittat GM tack vare det. Det kan vara de tekniska bevisen som hittar GM.

Men jag håller med, CA känns mindre het just nu.
Att döma av allt KP har sagt förefaller CA mycket sval och WT-personerna mycket heta.
Citera
2020-02-23, 23:29
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nope, det menar jag inte.

Jag menar att SE går ut bakdörren, precis när som helst, gör vad han ska, går tillbaks in på Skandia genom bakdörren, stämplar ut, och kliver ut på Sveavägen via entrén.

Alternativt stämplar någon annan ut honom.

Jag är inte riktigt säker på hur du menar, men vi struntar i det. Ville bara påpeka att det inte funkar tidsmässigt med Grand-bakdörren-23.19. Men du verkar ha en annan tanke. Fine with me.😊
Citera
2020-02-23, 23:31
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollydayac
Det är på håret, visst. Men om vi utgår från att 23:19 är den riktiga tiden. SE går ut, byter några ord med väktaren Henry är på gatan 23:20. Då hinner hann. Men det framstår som så osannolikt att han skulle ha sån flyt att gå ut precis vid Palme, om han inte visste att Palme skulle passera just då.

Ska man vara väldigt kritisk mot väktaren får man ju betänka att han hörs först i juni 1986. Lång tid för en normal människas minne och det är svårt att vara helt säker på att han minns rätt. SE nämner ju inte själv mötet med väktaren i något av förhören, om jag minns rätt. Vad det nu är värt.

Nej, det är ju många oklarheter med detta. Tycker SE-teorin är krystad. Orealistisk.
Citera
2020-02-23, 23:34
Avstängd
Ksenia74s avatar
SE finns på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten, det är styrkt till skillnad från CP
Citera
2020-02-23, 23:37
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om utstämpling en skedde efter mordet då?

Du menar att SE hade manipulerat klockan och stämplade ut när han kom tillbaka?

Ja du, det är mkt man ska vrida och vända på för att få SE till mördare. Känns krystat. Det med.
Citera
2020-02-23, 23:38
Medlem
p.norths avatar
Av vem? Vilket vittne då? Han själv? Ok
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
SE finns på brottsplatsen vid den aktuella tidpunkten, det är styrkt till skillnad från CP
Citera
2020-02-23, 23:39
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Av vem? Vilket vittne då? Han själv? Ok

Av polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto