Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Så att han besökte ett konditori med utsikt över mpl på årsdagarna 95 och 96 antyder inget? Att han besökte detta konditori hundratalsgånger trots att han flyttat ut från stan?
Han hade köpt fem patroner av samma sort som dödskulorna
Han påstår sig sålt vapnet på café opera 1992. Trots att det är mot hans rutiner och hans moral. För att få pengar för att inte bli vräkt. Men han bodde hos mamma...
Han sa att han låg hemma med influensa men detta är motbevisat
Han dök inte upp nån av de två gånger han blev kallad till provskjutning.
Han hade ett kulhål i vardagsrumsväggen.
Han visste väldigt mycket om utredningen.
Åsgård som gjorde GMP såg CA vid ett tillfälle och säger han passar extremt bra på signalementet. Han är Åsgårds enda misstänkte
Gärningsmannaprofilen är enligt mig ett mycket tungt vägande argument för CA.
Jag tror man lätt glömmer bort att mord är en extrem handling. Mord kräver ofta en viss sammansättning av psykiatriska faktorer. Det är inte heller oväntat att det ofta görs rättspsykiatriska undersökningar i samband med mordrättegångar. Varken Lasermannen, Peter Mangs eller Arbogakvinnan var friska för att ta några exempel.
Jag tycker man ska titta på vilka gärningsmän som attackerar politiker och andra samhällstoppar. Det är ju i de flesta fall personer som CA, ensamvargar med ett hat mot samhället, inte sällan med en kombination mellan antisocial personlighetsstörning, neuropsykiatri och depression.
Människor som saknar psykiatriska problem begår mord i betydligt lägre grad. Så visst kan det finnas gärningsmän med annan bakgrund. Men det är ett tungt argument att CA – förutom alla andra indicier – stämmer så väl överens med hur gärningsmannen är i de flesta politiker- och statsministermord.