Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-20, 23:11
Medlem
Skandiamannen finns inte i livet sedan snart 20 år. Att man nu ändå känner att man kan stänga boken torde betyda att man har något. Vapnet? Nu? Känns lurigt.
Vad sägs om att man eventuellt råkat på något nedskrivet som Skandiamannen lämnat efter sig? Något som kan jämställas med ett erkännande. Vart det ska ha legat är ju en annan fråga, men inte omöjligt.
Citera
2020-02-20, 23:12
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawrenceRiley
Skandiamannen finns inte i livet sedan snart 20 år. Att man nu ändå känner att man kan stänga boken torde betyda att man har något. Vapnet? Nu? Känns lurigt.
Vad sägs om att man eventuellt råkat på något nedskrivet som Skandiamannen lämnat efter sig? Något som kan jämställas med ett erkännande. Vart det ska ha legat är ju en annan fråga, men inte omöjligt.
Du verkar utgå från att det handlar om Skandiamannen. Varför gör du det?
Citera
2020-02-20, 23:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Läser i Aftonbladet om vittnet LJ som uttalat sig om hur han förhörts om SE förra året. Verkar ha varit uppföljande frågor om rörelsemönster, kläder och liknande. Om SE stämmer in på den som springer uppför trappan.

Det får mig att tro att man bara försöker avskriva SE-spåret. För diffust förhör för att vara ett nycketvittnes slutord om en statsministermördare. Att SE:s exhustru säger att hon inte får uttala sig kan man alltid tolka som att de sagt "var inte orolig, vi tror inte det var han, vi vill bara bevisa att SE och alla i hans närhet är oskyldiga". Särskilt i kombination med hennes svar på denna fråga:

"Enligt åklagaren kan förundersökningen snart komma att avslutas. Hur ser du på det?

– Det är positivt. Jag hoppas verkligen att det kommer fram vem som gjorde det här."

Det är nån annan som är ansvarig. Det handlar inte om SE eller nån runt honom.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-02-20 kl. 23:52.
Citera
2020-02-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du verkar utgå från att det handlar om Skandiamannen. Varför gör du det?

Om, och det är ett om, det skulle vara Skandiamannen så är det inte osannolikt att det är något av den kalibern. Om det hela handlar om någon annan så blir det ännu mer spekulativt. Vad tror du själv?
Citera
2020-02-20, 23:26
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet någon om dessa två spår i grunden är samma?

https://www.expressen.se/nyheter/sapoman-pekar-ut-olof-palme-mordare/

https://larouchepub.com/eiw/public/1987/eirv14n03-19870116/eirv14n03-19870116_038-did_swedish_regime_stop_arrest_o.pdf

Material som varit uppe:

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2020-02-20, 23:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så då ser aldrig Leif mördaren då?

LJ kände till CP, han säger rakt ut att det inte var CP som sprang i trappan.

Lars Jeppsson ser aldrig mördarens ansikte, så hans vittnesmål kan inte användas varken för utesluta eller identiera någon som gärningsman. Många år efteråt när han vet att CP är misstänkt tror han att han skulle ha känt igenom honom om det var han, men det är ett amatörantagande från hans sida. Att det är han som tror det gör inte antagandet sannare. Under de omständigheter som rådde skulle Jeppsson möjligen känt igen CP på springstilen om det var han, men det är långt ifrån säkert. CP kan alltså inte uteslutas på Jeppssons vittnesmål.

Sedan finns det en tråd för att diskutera CP som eventuell mördare, och jag vill med detta inte starta en diskussion om hur rimlig han är som mördare. Men det är av allmän vikt att förstå att Jeppsson vittnesmål tyvärr inte kan användas för att säga något användbart om mördaren.
Citera
2020-02-20, 23:31
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Läser i Aftonbladet om vittnet LJ som uttalat sig om hur han förhörts om SE förra året. Verkar ha varit uppföljande frågor om rörelsemönster, kläder och liknande. Om SE stämmer in på den som springer uppför trappan.

Det får mig att tro att man bara försöker avskriva SE. För diffust för att vara ett nycketvittnes slutord om en statsministermördare. Att SE:s exhustru säger att hon inte får uttala sig kan man alltid tolka som att de sagt "var inte orolig, vi tror inte det var han". Särskilt i kombination med hennes svar på denna fråga:

"Enligt åklagaren kan förundersökningen snart komma att avslutas. Hur ser du på det?

– Det är positivt. Jag hoppas verkligen att det kommer fram vem som gjorde det här."

Det är nån annan som är ansvarig
Intressant att de väljer att prata med LJ.
Det vittnet som såg GM bäst var ju IM, men problemet är att IM pekade ut CP i rättegången.

Är det så att Petersson tänker luta sig mot LJ för att anklaga en död person är han på tunn is...
Citera
2020-02-20, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Anders [Leopold] har inga kontakter....
Hur vet du det?
Citera
2020-02-20, 23:35
Medlem
Citat:
Vad talar mot att CA är mördaren då? Övertyga oss andra också
Ja, att det inte finns någonting som binder honom till brottsplatsen. Han har inte gjort någonting eller sagt någonting som skulle indikera att han är Palmes mördare. Det enda som finns på honom är att han hade ett sådant vapen som mördaren använde. Det räcker dock inte på långa vägar för att säga att han är sannolik som mördare.
Citera
2020-02-20, 23:36
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Tja du Sonny påstod det. Min expert som är tio klasser bättre och utbildar FBIs lärare säger motsatsen.

Vilket skitsnack. Namn på denne person tack, annars kan du bara ta bort din användare och skaffa dig ett liv.

Citat:
Nuvarande PU utan liket Sonny i lasten har gjort egna nya analyser med "utländsk" hjälp och det har gett nya slutsatser som KP säger och lett till att man ser ljus i tunneln.
Vad annat kan det vara?

Som sagt du pratar i nattmössan, kom med lite konkret bevis för ditt påstående istället för att rabbla massa rappakalja.
Senast redigerad av kato85 2020-02-20 kl. 23:56.
Citera
2020-02-20, 23:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Intressant att de väljer att prata med LJ.
Det vittnet som såg GM bäst var ju IM, men problemet är att IM pekade ut CP i rättegången.

Är det så att Petersson tänker luta sig mot LJ för att anklaga en död person är han på tunn is...

Pekade IM ut CP? Det har jag inget minne av.

Sen förstår jag inte kopplingen varför förhör med LJ skulle betyda att man inte förhör IM.

IM är ett svagt vittne för mig. Han utvecklar sin historia för mycket. För färgfyllda fraser och uttryck. Efterhandskonstruktioner
Citera
2020-02-20, 23:37
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Ingenting talar för CA som gärningsman. Det här är bara konspirationsteorier.

Utveckla tack istället för att komma med oneliners, för dessa kommer jag att rapportera till MOD då det bara är skitsnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in