Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Men kan dom verkligen lägga ner Palme utredningen?
Den har ifs kostat väldigt mycket pengar så det vore synd om dom bara lägger ner den.
Det finn väl ingen riktig Preskriptions tid för mord längre?

Presenterar man en trovärdig och välgrundad förklaring till hur man tror att det gått till så verkar det väl naturligt att lägga ner utredningen om MGM inte lever och går att åtala.
Citera
2020-02-18, 18:27
Bannlyst
Står på text-tv att någon ska åtalas
Citera
2020-02-18, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Jag VET det pga gamla brev som jag aldrig visat för någon. Men jag låter Palmeutredarna klura ut detta själva. Om inte, nåväl...

Ja, du har i princip rätt i allt det andra du skriver.

Har du inte lämnat in breven ännu? De har ett antal brev redan som jag trodde kom från dig. Och så fick gamle foliehatten Georg rätt till slut då, trots allt hackande på mig för några år sedan....
Citera
2020-02-18, 18:28
Avslutad
Om det verkligen inte var Christer Petersson som sköt ihjäl Palme som jag alltid trott, så var det rätt taskigt av Elisabet Palme att peka ut nån random. Man ska inte anklaga någon öht om man är osäker.
Citera
2020-02-18, 18:31
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom88
Kraftigt skämsläge på flera författare. Palme hade hiv osv

Då är det nog en av de då 14-åriga systrarna han köpte sex av/våldtog i den berömda lägenhetsbordellen tillsammans med Geijer och Olof Johansson på sjuttiotalet, som gett honom HIV som ska åtalas.
Citera
2020-02-18, 18:32
Medlem
Skönt att de då bekräftar att Stig E och Christer A är oskyldiga, och då får väl TP och Smith Aro och GMP gubbarna skämmas en aning liksom guldspadejuryn.
Gm lever alltså...?
Spännande!
Citera
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Presenterar man en trovärdig och välgrundad förklaring till hur man tror att det gått till så verkar det väl naturligt att lägga ner utredningen MGM inte lever och går att åtala.

Jo visst men frågan är om Svenska folket kommer att godta den förklaringen ifall dom bara kör med någon enkel förklaring enbart för att få lägga ner utredningen.

Många vittnesuppgifter har ju försvunnit genom åren också och vissa vittnesuppgifter togs inte på allvar speciellt inte där i början.

Jag tror ändå på det Lars Borgnäs skrev i sin gamla bok att Palme mördades i Nationens intresse vilket är viktigare att veta varför han mördades än vem som utförde dådet.

Teorin om en ensam galning har jag då svårt att smälta om utredarna skulle komma fram till det!
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
"Det kan ju vara så att vi har kommit så långt som man kan begära av oss, och ytterligare utredning kommer inte att ge något. Det är ju en möjlighet, men jag vill inte föregripa vad vi kommer att presentera under det här första halvåret".

Detta tolkar LGWP som att MGM är död. Jag håller med.

Dom kommer att köra Christer Pettersson igen. Helt farligt och död som en sill sedan länge. + att familjen pekat ut honom så man slipper stöta sig med dom också. Visserligen saknas bevisning helt + att det finns uppgifter om att han setts på platser och tider som omöjliggör att han skulle kunna vara gärnignsman. Men det har ju aldrig varit något problem förut, så varför nu?

Att Krister Petersson skulle pressentera något nytt som ligger närmare Sanningen ser jag som uteslutet.
Citera
2020-02-18, 18:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
I de fallen du åsyftar finns det troligtvis teknisk bevisning som tydligt visar det.
Men i detta fall finns det ingen teknisk bevisning som binder någon person till mordplatsen, om det fanns, hade det nog inte tagit 34 år.

Man kan ju tänka sig att mordvapnet hittats och att det kan sättas samman med en person som varit misstänkt eller aktuell. Säg exempelvis att vapnet hittats nära där Christer Andersson bodde, och att hans fingeravtryck fanns på vapnet.
Citera
2020-02-18, 18:34
Bannlyst
Räcker med att se KP ansikte när han får frågan. Det där lilla leendet säger allt.

KP är normalt en person som kan hålla ansiktet. Är säker på att det löser sig.
Citera
Avstängd
konstapels avatar
Förberedelse för att lägga ner PU, så tolkar jag KP:s besked idag. Att de skulle ha hittat en trolig GM och dessutom samlat så mycket bevis att det går att åtala ter sig osannolikt.

https://www.svd.se/besked-om-palmeutredningen-fore-sommaren
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Har du inte lämnat in breven ännu? De har ett antal brev redan som jag trodde kom från dig. Och så fick gamle foliehatten Georg rätt till slut då, trots allt hackande på mig för några år sedan....

Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Skönt att de då bekräftar att Stig E och Christer A är oskyldiga, och då får väl TP och Smith Aro och GMP gubbarna skämmas en aning liksom guldspadejuryn.
Gm lever alltså...?
Spännande!

Lever? Nu får du läsa hela artikeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in