2020-02-20, 14:55
Medlem
Bara jag som tror att denna Krister Peterson har tagit sig vatten över huvudet genom att säga att han har lösningen?? Är han helt galen?!!

Vänta och se det kommer aldrig presenteras något som bevisar något som hade hållt i domstol
Citera
2020-02-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Bara jag som tror att denna Krister Peterson har tagit sig vatten över huvudet genom att säga att han har lösningen?? Är han helt galen?!!

Vänta och se det kommer aldrig presenteras något som bevisar något som hade hållt i domstol

Galen är han inte. Tror han har på fötterna, troligtvis ny teknisk bevisning i någon form.

Vittnet Nieminen ser SE flyendes och med den lilla väskan i vänster hand. Solklart vem som gjorde det tycker jag. Hon är bästa vittnet även medräknat LP.
Senast redigerad av AsAc 2020-02-20 kl. 18:53.
Citera
2020-02-20, 18:59
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Det är inte så att mördaren har sparat vapnet hemma i tex ett kassaskåp eller fått in det i ett bankfack och när mördaren dog lämnade släktingar in det till polisen som då undra vad det kunde vara och tog fingeravtryck samt har matchat vapnet mot den dödande kulan?
Efter det har de genomsökt huset och topsat olika kostymer som inte verkar ha använts på länge. På ett kavajslag hittar de krutstänk.

Nu är mannen död, så går typ inte att väcka åtal(går, går väl... men värt det? njeaaa!). Men hade man gjort det så hade han dömts genom teknisk bevisning.

Lite fantasier kanske. Men känns inte helt orimligt.

Känner med liknande att det kan vara något sådant dom hittat.
Dock var/är ju mordvapnet glödhett så konstigt mördaren inte gjorde sig av med det i havet vid den tiden, eller så har det legat inbyggt i någon vägg och kommit i dagarna pga någon efterlämnat brev eller ombyggnad av huset.
Krister och högre chefer vill säkert avsluta fallet en ggr för alla, det har kostat för mycket och hållt på för länge.
Citera
2020-02-20, 19:15
Medlem
Soterns avatar
Citat:

Ja, antingen kommer han bli ihågkommen som supersnutarnas supersnut som löste århundradets största kriminalgåta eller blir han ihågkommen som en supertönt i klass med Holmér.
Citera
2020-02-20, 20:49
Medlem
Ni menar alltså att ni på allvar tror att polisen har hittat något nytt graverande mot Skandiafiguren eller vem man nu indirekt har tänkt peka ut? Var nu inte lika blåögd som Leif GW Persson.
Citera
2020-02-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerhund79
Det är inte säkert att det är Sting Engström. Jag tror mer på Christer Andersson som bodde i Vasastan vid tillfället och mordplatsen låg 20 minuters gångväg från hans bostad. Han hatade Palme, ägde en Smith & Wesson revolver i .357 Magnum och tog ofta promenader i stan. Han var också en enstöring. Några år tidigare ska han ha skjutit sönder sin TV när Palme var med i ett debattprogram, varpå vapnet beslagtogs, men han ska tydligen ha fått tillbaka det.

När polisen kontaktade alla ägare av aktuella revolvrar i Stockholmsområdet för att provskjuta vapnen var han den enda som inte lämnade in sitt vapen. Han ska senare ha påstått att han inte längre hade kvar vapnet eftersom han hade sålt det till en kriminell för att snabbt få pengar då han hade ekonomiska problem.

Christer Andersson tog sig själv av daga år 2008 efter att hans bror gjort en orosanmälan hos polisen. C.A led av depression och hade uttryckt en önskan att få dö. När polisen ringde på hos honom sköt han sig med ett hagelgevär.
Problemet är att ingen kunnat knyta honom till mordplatsen. Krister Petersson har ju sagt flera gånger att de fokuserat på att göra ett omtag kring det gamla utredningsmaterial som fanns kring vad som hände kring mordplatsen med dess vittensuppgifter. Christer Andersson passar inte in på detta. Känns då mer troligt att de zoomat in på Engström.
Citera
2020-02-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Dock var/är ju mordvapnet glödhett så konstigt mördaren inte gjorde sig av med det i havet vid den tiden, eller så har det legat inbyggt i någon vägg och kommit i dagarna pga någon efterlämnat brev eller ombyggnad av huset.
Det är ju för att det antagligen inte var en konspiration utan en "ensam galning" so ville behålla det som trofe eller något. Men riktigt korkat i så fall.

Ska som sagt bli intressant att åklagaren hävdar att det är löst. Andra åklagare och poliser har ju hävdat samma sak med Christer Pettersson så vi ska nog inte lita för mycket på vad som kommer att framkomma. Var inte naiva!!
Citera
2020-02-21, 15:31
Medlem
Citat:
Det är ju för att det antagligen inte var en konspiration utan en "ensam galning" so ville behålla det som trofe eller något. Men riktigt korkat i så fall.

Ska som sagt bli intressant att åklagaren hävdar att det är löst. Andra åklagare och poliser har ju hävdat samma sak med Christer Pettersson så vi ska nog inte lita för mycket på vad som kommer att framkomma. Var inte naiva!!

De 50 miljonerna lockar givetvis. För dem kan man köpa både vittnen och jurister och ändå ha en del kvar till sig själv.
Citera
2020-02-21, 16:45
Medlem
Vem bryr sig om en sosse blev mördad under förra århundrandet. Med tanke på att han var så pass hatad så kan listan över misstänkta göras oändlig. Bara en idiot mindre och det var ett svenskt högdjur och inte Gorbatjov direkt. Det hade varit något.
Citera
2020-02-21, 16:48
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
De 50 miljonerna lockar givetvis. För dem kan man köpa både vittnen och jurister och ändå ha en del kvar till sig själv.

Så denna "belöning" finns kvar?
Inte läst ett ord om att så var fallet.
Trodde det försvann i och med CP dömdes/frikändes och hela utredningen gick i sparlåga.

Det skall nog till riktigt vattentät bevisning hos ev "avslöjare" om Svetsaren skall betala ut dessa 50 mille.
Skall bli intressant se vad dom säger om Mördaren.
Krister Petersson har onekligen triggat upp förväntningarna .
tänk om det blir pannkaka av allt! dom lägger ner utan avslöja något pga mördaren kolat vippen.
Citera
2020-02-21, 20:45
Medlem
Nån som vet hur SE dog? Jag vill minnas att han tog sig själv av daga? Kan han kanske skjutit sig själv och de utrett vapnet nu isåfall och kunnat koppla det till palmerevolvern?

Om SE är GM så tror jag att han är den personligheten som skulle sparat revolvern som en trofé?

Är jag långsökt nu?
Citera
2020-02-21, 21:59
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotoriousBIGGIE
Nån som vet hur SE dog? Jag vill minnas att han tog sig själv av daga? Kan han kanske skjutit sig själv och de utrett vapnet nu isåfall och kunnat koppla det till palmerevolvern?

Om SE är GM så tror jag att han är den personligheten som skulle sparat revolvern som en trofé?

Är jag långsökt nu?

Ganska säker på att SE tog livet av sig genom att blanda alkohol och receptbelagda tabletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in