Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag kan inte heller så mycket. Men det intryck jag fått är att Lena ville ha ett fast seriöst förhållande med SD. Hon försökte emellanåt att dejta andra för att SD vägrade lämna sin fru men att hon inte kunde komma över honom. Det var en på och av relation som de flesta destruktiva sådana.
Sen vet ju inte jag heller om Lena gick tillbaka till honom för att hon älskade honom och inte kunde få känslor för de andra eller för att han tvingade henne. Förhoppningsvis får vi svar i FUP.
Man kan ju fundera på varför L*ena ville ha ett fast förhållande med SD.
Han kan ju faktiskt ha låtit påskina att han och HD skulle skilja och att han ville vara med L*ena?
Och säkert älskade L*ena honom och hoppades?
Om SD skulle ha sagt redan från början att han vare sig tänkte skiljas, eller ha ett fast förhållande med L*ena, varför skulle hon då hota att avslöja allt? Det skulle ju inte leda till något positivt alls. Jag är säker på att det kommer att finnas svart på vitt att SD har hotat henne till livet. Både henne och barnen.
Till sist började det väl brisera i fogarna när tiden gick, att detta bara var ett dubbelspel från SDs sida och att SD inte alls hade för avsikt att vare sig skiljas eller att bli "de två".
Han ville ha en familj och fru och en älskarinna.