2020-02-20, 12:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Anledningen till att LW främst tycks ha
berättat om hoten för sina manliga vänner
tror jag är att alla ev. kvinnliga vänner
skulle ha ifrågasatt varför hon fortsatte
relationen med SD.

Vad jag skulle vilja veta är vad alla dessa
manliga vänner sa till henne. Hur försökte
de hjälpa henne?
Citera
2020-02-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Anledningen till att LW främst tycks ha
berättat om hoten för sina manliga vänner
tror jag är att alla ev. kvinnliga vänner
skulle ha ifrågasatt varför hon fortsatte
relationen med SD.

Vad jag skulle vilja veta är vad alla dessa
manliga vänner sa till henne. Hur försökte
de hjälpa henne?

Det lär väl komma fram vad de manliga vännerna sa. Men det fanns ju faktiskt väninnor också:

I samtalet med väninnan beskriver Lena hur 45-åringen ibland överöst henne med presenter och kärleksuppskattningar, samtidigt som han vid andra tillfällen varit kontrollerande, hotfull och våldsam.
"Han har uttryckligen sagt att han inte drar sig för att döda mig om det behövs", säger Lena till väninnan.
Citera
2020-02-20, 12:42
Medlem
https://forumbilder.com/i/roy3
FUP sida 1064
@Picasso2 eller någon annan som har tid kan
vi hjälpas åt att vända rätt på dumparna.
Citera
2020-02-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
FUP sida 1064
Ska göra ett försök. Eller så fixar jag det med Krmkr:s hjälp. Ett inlägg till Putte så kan jag skicka ett pm till dig.
Citera
2020-02-20, 12:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det lär väl komma fram vad de manliga vännerna sa. Men det fanns ju faktiskt väninnor också:

I samtalet med väninnan beskriver Lena hur 45-åringen ibland överöst henne med presenter och kärleksuppskattningar, samtidigt som han vid andra tillfällen varit kontrollerande, hotfull och våldsam.
"Han har uttryckligen sagt att han inte drar sig för att döda mig om det behövs", säger Lena till väninnan.

Ja, det fanns vänninor.
Men jag tror att de ifrågasatte varför LW
var tillsammans med SD.
Någon har skrivit här att LW blev arg när
hon blev ifrågasatt och att hon inte ville
lämna SD.
Då är det inte mycket någon kan göra för
att hjälpa.
Citera
2020-02-20, 12:48
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur tolkar du annars att han vägrade lämna henne för Lena under 6 års tid? Det var HD som till slut lämnade när affären avslöjades. Även då verkar han försökt återförenas med henne in i det sista. Så inte var det Lena han verkligen älskade.
Tror bara han älskar sig själv. Hade han älskat HD hade han väl inte bedragit henne och haft ett förhållande med Lena i 6(?) års tid?
Citera
Medlem
https://forumbilder.com/i/royA
FUB sida 1065
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ska göra ett försök. Eller så fixar jag det med Krmkr:s hjälp. Ett inlägg till Putte så kan jag skicka ett pm till dig.

Ja, där ser man. Hon berättar för polisen att mannen är livrädd att deras affär ska avslöjas, när hon ringer för att anmäla att han smyger i trädgården. För att hon sagt till honom att hon ska avslöja deras affär.

Då var det därför han gjorde det trots allt. Självklart började han inte med hot och stalkningar helt plötsligt utan anledning som jag sa förut. Det går emot mänsklig psykologi att börja bete sig så när man har det gott med både fru och älskarinna (som inte ställer krav och hot)
Citera
2020-02-20, 12:51
Medlem
Citat:
@Puttenot, jag har fått den rättvänd, men får error när jag skall lägga upp den. Jobbar på det.
Citera
2020-02-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
FUP sida 1064

Du är en HJÄLTE.

Hoppas du förstår hur många vi är som uppskattar att du delar med dig av det du fått ut! Tack, verkligen.
Citera
2020-02-20, 12:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag kan inte heller så mycket. Men det intryck jag fått är att Lena ville ha ett fast seriöst förhållande med SD. Hon försökte emellanåt att dejta andra för att SD vägrade lämna sin fru men att hon inte kunde komma över honom. Det var en på och av relation som de flesta destruktiva sådana.

Sen vet ju inte jag heller om Lena gick tillbaka till honom för att hon älskade honom och inte kunde få känslor för de andra eller för att han tvingade henne. Förhoppningsvis får vi svar i FUP.

Man kan ju fundera på varför L*ena ville ha ett fast förhållande med SD.

Han kan ju faktiskt ha låtit påskina att han och HD skulle skilja och att han ville vara med L*ena?
Och säkert älskade L*ena honom och hoppades?

Om SD skulle ha sagt redan från början att han vare sig tänkte skiljas, eller ha ett fast förhållande med L*ena, varför skulle hon då hota att avslöja allt? Det skulle ju inte leda till något positivt alls. Jag är säker på att det kommer att finnas svart på vitt att SD har hotat henne till livet. Både henne och barnen.

Till sist började det väl brisera i fogarna när tiden gick, att detta bara var ett dubbelspel från SDs sida och att SD inte alls hade för avsikt att vare sig skiljas eller att bli "de två".

Han ville ha en familj och fru och en älskarinna.
Citera
2020-02-20, 12:54
Medlem
https://forumbilder.com/i/royQ
FUB sida 1066
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in