2020-02-21, 12:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja detta med hunden var iskall avslutning, kanske straffade han JG för att han ifrågasatte hans oskuld i mordet. Anar vad LW och HD utsatts för. LW, HD och JG verkar vara individer med svajande självkänsla och därmed perfekta offer för SDs manipulativa sätt. Många andra hade inte stått ut med en sådan ”vän”.

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Min första tanke kring det hårda orden om hunden är att han var rädd för att hunden skulle markera och kanske gräva i SD trädgård. Då hade JG kanske anat något om hunden blev crazy där.

Ja oavsett så är det typiskt för personer med SDs problematik att dom inte förstår hur deras avvikande beteende uppfattas. De reagerar instinktivt när de blir ifrågasatta eller emotsagda, och tänker inte efter före. Så ibland skymtar den störde personens verkligt fula nuna fram...
Citera
2020-02-21, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Verkligen! Repris från 29/11 -19: "Bara vänskapsvibbar, eller? Från en Sill, till en Isdrottning":

"HD har något hon vill säga SD":

Missat detta, jag bli tårögd. Vilket helvete de haft sista åren.
Citera
2020-02-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ok, du tolkar vad jag läste på ett annat sätt troligen för att du har personlig kännedom vilket jag inte har, för mig är hela sekvensen ett rop efter MGM och tillbaka till vad de hade förut, helt djävla skruvat enligt mig men så illa verkar det vara.

Jag tror nog de flesta utav oss har svårt att förstå varför LW inte lämnade honom långt tidigare. Det gäller även mig. Men jag tror inte de träffades lika ofta under 2018 och jag tror att LW började hitta andra umgängeskretsar. Det tycker jag talar för att hon var på väg bort.
Citera
2020-02-21, 12:08
Medlem
Ang digital FUP

Kontakt är etablerad mellan Puttenot och skannaren. Överlämning kommer att ske i dagarna, materialet är stort som ni vet, så det kommer ta en stund med scanning och uppläggning här. Men om ni har lite tålamod så kommer det en digital fup in i tråden - i omgångar.
Någon betalning är inte aktuell i nuläget - vi kan väl se framöver hur vi gör. Vi ligger lite lågt med det så länge.

Till Puttenot och J: All cred till er - vi andra lutar oss bakåt och ser med förväntan emot material!
Citera
2020-02-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det känns ganska skönt att han inte kan manipulera någon längre. Vad som är intressant är att hela omgivningen, med facit i hand, inte ifrågasätter hans psykopati eller att han är skyldig. Det verkar finnas få i hans nära bekantskapskrets som tvivlar på skulden där.
Sant, dessvärre är han ännu inte dömd.
Citera
2020-02-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Fnissar och flinar i förhör!

Du kommer inte se mig debattera mycket till SDs fördel i den här soppan, men det är INTE ett tecken på skuld eller psykopati att man skrattar eller flinar under förhörssituation.

Det är en vanlig reaktion bland annat vid frågor som förhörspersonen upplever som absurda. Tänk dig själv in i en situation där du som oskyldig får följande frågor:
"Du har setts på Sveagatan med en pistol samma dag som Olof Palme mördades. Många säger sig ha sett dig skjuta honom. Sköt du Olog Palme?"

"Vi har undersökt din internetanslutning, det har visat sig att du har laddat ner över 500 filmer barnpronografi det senaste året. Har du någon förklaring till det?"

I ljuset av SDs reaktioner i övrigt så tyder ju mycket på att det faktiskt är så att han har psykopatiska drag och agerar så av andra skäl än förvåning över anklagelserna, men det är också känt inom vittnespsykologin att oskyldiga ofta är nonchalanta i de första förhören eftersom att de inte inser allvaret av att vara anklagad (som oskyldig är ju den första, normala tanken: så fort polisen får ordning på det här så kommer de att leta vidare efter den som är skyldig).

För övrigt: tack för ett fantastiskt arbete i tråden och fina sammanfattningar!
Citera
2020-02-21, 12:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ang digital FUP

Kontakt är etablerad mellan Puttenot och skannaren. Överlämning kommer att ske i dagarna, materialet är stort som ni vet, så det kommer ta en stund med scanning och uppläggning här. Men om ni har lite tålamod så kommer det en digital fup in i tråden - i omgångar.
Någon betalning är inte aktuell i nuläget - vi kan väl se framöver hur vi gör. Vi ligger lite lågt med det så länge.

Till Puttenot och J: All cred till er - vi andra lutar oss bakåt och ser med förväntan emot material!
Fantastiska nyheter! Tackar alla ödmjukast ALLA som hjälpt/hjälper oss andra.
Citera
2020-02-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Fantastiska nyheter! Tackar alla ödmjukast ALLA som hjälpt/hjälper oss andra.

Håller med, vilket otroligt jobb ni alla gör, tusen tack!
Citera
2020-02-21, 12:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Bland bevisen som åberopas finns också fynd av mannens dna på en ring Lena Wesström bar då hon dödades. När utredarna frågade hur hans dna hamnat där svarade mannen:
– Ja, eh, när Lena och jag har haft kontakt nån gång så har det väl hamnat där.
Hennes blod har också säkrats på hans skor, på insidan på plösen. Mannen har ingen förklaring till det
Bra du försöker närma dig något med relevans. Det är inte något han behöver förklara utan något Åkl ska bevisa.
Skillnaden är divergensen mellan indicium och bevis.
Citera
2020-02-21, 12:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, det bör vara den JS (S*llen) som är med i bildcollaget, andra raden,
längst till höger.

Nej, S*llen är inte med på bilden. Dessutom finns det knappt någon bild att hitta med JS ansikte sett framifrån. Han har tycks vara mycket sparsam med att vilja synas på bild.

Den som ses på bild är coco_* som enligt Medinsyn haft ett kortare intimt förhållande med LW. Han, KJ och HD åkte på GC-turné i Tyskland bl a direkt efter att hon kommit hem från Islandsresan.

-----------

Länk till T34Panzers sammanställning av Puttenots inlägg med material från FUP: www.flashback.org/sp70354425

-----------------

Stämningsansökan
https://docdro.id/R1X2OlR

Personutredning
https://docdro.id/3xnF5pV

P7
https://docdro.id/78GdMlp

Sammanfattning
https://docdro.id/fsx8Z0E
Citera
2020-02-21, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Läste just artikeln i Aftonbladet, höll på att missa läsa det som finns längst ner där det står "Fakta"
Där finns utskrift från LW/SDs kontakt på mordkvällen/natten/morgonen... ifall någon annan också missat.
Missade det, tack! Där framgår det att Stefan och Lena med all tydlighet inte avbrutit relationen eftersom Lena skickar hjärta till Stefan och att hon bakat till dem båda två.
Citera
2020-02-21, 12:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vi vet inte vilka samtal som förts mellan paret David*sson innan mordet och innan skilsmässan dem emellan.
HD kan ha uttryckt sig att hon önskar att Len*a är borta ur deras liv och det är ju inte så konstigt efter sveket mot henne.
Frågan är om HD är lika manipulativ som SD.

Jag menar hon kan vara involverad som anstiftare eftersom hon mycket väl vet hur farlig Stef*an är.
Varför anmälde inte HD Stef*an om hon nu var så rädd för honom?
Le*na gjorde alla rätt när hon anmälde Stef*an. Vad mer kunde hon ha gjort?
Det stora Misstaget var att hon råkade komma i Stef*ans väg.
Len*as och Stefa*ns vänskap från 2010, bara vänner till ett par som bara SD styrde över och som han manipulerade in i det sista.

Jag tror att HD är oskyldig, och att hon liksom andra i SDs närhet har blivit offer.

Så är det med psykopater.
De ser andra som deras egendom, något de kan använda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in