2020-02-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det verkar som att affären avslöjades för ett tag sedan, ett år säger vissa, men att HD och SD skulle försöka igen eller att SD åtminstone ville ha tillbaka henne. Hon kunde eventuellt tänka sig att försöka igen om han avslutar allt med Lena. Vilket han ju inte hade gjort. Så om jag förstått rätt handlar det om att Lena avslöjar affären (eller hotar att göra det) en andra gång innan mordet vilket skulle stänga alla dörrar för SD att återförenas med sin fru.

Det är väl inget som är fakta utan uppgifter i tråden. Vet inte om det ens var Lena som avslöjade affären första gången. Men det har iaf funnits uppgifter om att Lena bjudit hem HD på fika för att göra det.

Om affären avslöjats en andra gång är oklart tycker jag. Men att Lena hotat att göra det framgår rätt tydligt enligt mig.
Tack tack! Vilken otäck jävla sörja. Hon singel, viger ett par, och går in i relation med en av makarna. Det ÄR inte vackert. Inte på något sätt. Varken från LWs sida eller SDs. Och hela alltet slutar i ett mord. Hoppas nån skriver en bok om detta, med fupen som underlag. Elisabeth Höglund kanske?
Citera
2020-02-20, 12:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja efter det som har kommit fram sedan åtalet väcktes blir jag mer och mer övertygad om att LW ville skydda HD snarare än att hämnas på något sätt.
Here we go again.
Ängeln LW steg ner från skyn för hon ömmade för HD vars man hon knullat skiten ut i åratal.
Det är uppenbart smärtsamt för dig att ta in hur BO var?
Citera
2020-02-20, 12:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det rimmar illa med att hon ju verkade vara rädd för honom det sista året?

Var hon rädd?

Varför sprang hon i så fall efter honom?
Sökte kontakt IRL?

Hur vågade hon i så fall posta en massa
foton av sig själv tillsammans med en
massa olika män?

Det tror jag inte att hon hade vågat om
hon varit rädd.

De dödshot vi läst om var 1 1/2 år
gamla när hon mördades.

Vi vet inte om några hot eller anmälningar
efter det.
Citera
2020-02-20, 12:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig... kanske för att hålla sig på god fot med den som hotat henne. Själv har jag svårt att förstå att hon hade modet att bo kvar i området.
Vad tror du om att eftersom hon orsakade hoten trodde hon att hon hade koll?
Citera
2020-02-20, 12:09
Medlem
Citat:
Hur tolkar du annars att han vägrade lämna henne för Lena under 6 års tid? Det var HD som till slut lämnade när affären avslöjades. Även då verkar han försökt återförenas med henne in i det sista. Så inte var det Lena han verkligen älskade.

Återigen, en narcissist älskar bara illusionen av sig själv, Mr Nice. Det är lätt för en sådan att ljuga, bedra och rentav döda för att skydda den illusionen. Och någon terapi efteråt behövs inte...
Senast redigerad av flashbackfollower 2020-02-20 kl. 12:13.
Citera
2020-02-20, 12:10
Medlem
Citat:
Nej sista året är jag tveksam till att hon ville ha något seriöst med honom. På slutet berättade hon ju för vänner att hon skulle lämna honom. Jag tänker på de första 4-5 åren.

Det är därför jag inte förstår varför hon avslöjade affären om hon ändå inte var intresserad av en seriös relarion med honom. Det blev en väldigt farlig situation för henne. Det är lättare för honom att hantera förlusten av Lena om han fortfarande har sin fru kvar.

Det verkar ju Lena också vetat eftersom hon sa att hon blir dödad om hon avslöjar affären. Jag önskar så att hon inte hade gjort det när hon var medveten om risken.

Jag tror faktiskt Lena berättade för HD även av viss omsorg om henne. Därigenom fick HD en giltig orsak att flytta ifrån SD till eget boende (steg 1) och att begära skilsmässa (steg 2). Båda sakerna har hon också gjort.
Skulle han tillåtit HD att flytta ut annars? OM inte LW berättat sanningen?

Jag är övertygad om att SD är narcissist och det innebär att det styr hans hela tänkande i alla situationer och i alla relationer nämligen "vad vinner jag på detta?" Han utnyttjar människor via manipulation utan vare sig känna skuld, skam eller samvete.
Citera
2020-02-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att lägga skulden på L*ena och vänner är mycket lågt, särskilt som att man samtidigt förminskar eller helt frias SD från ansvar.

Att inte sätta sig in i den forskning som finns i ämnet och däremot hävda att man vet bättre gör mig misstänksam.

Det finns idag mycket forskningsrapporter att läsa på om den psykologiska bindning som en person får till sin förövare.

De som känner att de inte vill läsa på Roks, NCK kan läsa på internationella forskningsrapporter i ämnet. Om jag inte missminner mig har @ModestyBlaiser tidigare länkat till en sådan rapport.

Regeringen, Socialstyrelsen, Brottsofferjouren, 1177, Brottsförebyggande rådet är några som tar upp dessa problem.

Om man vill förneka att det förekommer sådana farliga och kontrollerande förhållanden, då funderar jag på vilka anledningar dessa nick i tråden har till detta.

Vi får hoppas att de personerna lyssnar noga under rättegången sedan på ett visst vittne.
Citera
2020-02-20, 12:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Var hon rädd?

Varför sprang hon i så fall efter honom?
Sökte kontakt IRL?

Hur vågade hon i så fall posta en massa
foton av sig själv tillsammans med en
massa olika män?

Det tror jag inte att hon hade vågat om
hon varit rädd.

De dödshot vi läst om var 1 1/2 år
gamla när hon mördades.

Vi vet inte om några hot eller anmälningar
efter det.
Så är det. LW såg hoten som att hon genom dom äntligen fick övertag på honom.

SD hade all anledning att vara rädd då LW visade på ett sjukligt beteende att gå hur långt som helst för att tvinga sig på honom. Den som inte skräms av så farliga människor är anormal.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-20 kl. 12:35.
Citera
2020-02-20, 12:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror faktiskt Lena berättade för HD även av viss omsorg om henne. Därigenom fick HD en giltig orsak att flytta ifrån SD till eget boende (steg 1) och att begära skilsmässa (steg 2). Båda sakerna har hon också gjort.
Skulle han tillåtit HD att flytta ut annars? OM inte LW berättat sanningen?

Jag är övertygad om att SD är narcissist och det innebär att det styr hans hela tänkande i alla situationer och i alla relationer nämligen "vad vinner jag på detta?" Han utnyttjar människor via manipulation utan vare sig känna skuld, skam eller samvete.

HD fick en giltig orsak att lämna första gången hon fick reda på affären kan jag tycka. Men hon kanske behövde mer än så. Hon ska ju ha varit villig att försöka igen.

Ska bli intressant att läsa HD:s förhör och se vad Lena berättat för henne. Hur hon lagt fram det ev avslöjandet och då kan vi nog förstå Lenas syfte med det.
Citera
2020-02-20, 12:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Here we go again.
Ängeln LW steg ner från skyn för hon ömmade för HD vars man hon knullat skiten ut i åratal.
Det är uppenbart smärtsamt för dig att ta in hur BO var?

Ja, alla Lenas syften måste ha varit ädla enligt en del här. Men jag tvivlar på att så är fallet. Att även hon betedde sig på det klassiska hämdgiriga sätt som många älskarinnor gör när mannen vägrar lämna hustrun skulle inte förvåna mig. Varför skulle hon vara olik dem?
Lena var mänsklig som alla andra, det bevisade hon genom att inleda en affär med en gift man som hon dessutom vigt.
Citera
2020-02-20, 12:37
Medlem
Honan6s avatar
Uttalade dödshot

Under våren -18 rämnar allt för mannen som alltid håller skenet uppe för andra. Han tappar kontrollen på kvinnorna i hans liv - de vill inte ha honom längre. Han försöker skrämma med att uttala dödshot.
(Hur vanligt är det att människor uttalar dödshot i nära relationer? För mig låter det väldigt onormalt)

LW förstod att SD skulle kunna verkställa sina hot och det förstod nog även HD som sannolikt hade riskerat vara den som blir mördad om inte LW funnits och då hade det nog handlat om att han även tagit med flickorna i döden.

Sid 8 SA: Vittnesförhör med Hanna Davidsson (förhörsbilaga 3A) angående Stefan Davidssons tidigare tankar på att avsluta familjen till styrkande av att Stefan Davidsson inte är främmande för en dödlig utgång.

Även vännen JG har vittnat om att SD har pratat om tankar om att döda en person.

Sid 7 SA: Vittnesförhör med Gerald Gray Jr (förhörsbilaga 4A) angående hans kontakter med Lena Wesström och Stefan Davidsson innan mordet, hans kontakter med bl a Stefan Davidsson efter mordet, Stefan Davidssons tankar om att döda en person samt angående vad Stefan Davidsson berättat för honom om hur man kan undvika att bli avlyssnad samt spårad genom sin telefon till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.

Jag misstänker att HD försökte dra sig undan SD efter deras familjeresa till Island eftersom hon direkt efteråt åkte iväg på egen resa med vännerna JS och KJ. Kanske konversationen i augusti med JG (avlyssning?) avslöjar något hot rörande HD?

Sid 19 SA: Konversation mellan Gerald Gray Jr och Stefan Davidsson i augusti 2019 (tilläggsprotokoll 2 sid 126-159) gällande Stefan Davidssons tidigare tankar på att döda annan person till styrkande av att Stefan Davidsson inte är främmande för att använda dödligt våld.

Jag har tidigare spekulerat om att SD började smyga sig in hos LW igen när hon drabbades av sina benskador som uppstod när hon var på Sälenresa med AL. Sistnämnda skulle inte få en chans till att etablera en relation med LW? SD höll sig framme som hjälpsam samarit för att kontrollera henne?

Sid 7 SA: Vittnesförhör Anders Lindström (förhörsbilaga 6A) bl a angående hans kontakter med Lena Wesström under framförallt våren 2018 samt angående hans kännedom om Lena Wesströms och Stefan Davidssons relation till styrkande av att Lena Wesström förändrades i sitt beteende tiden innan mordet

Jag tror vi kommer få se bevis för att under våren -18 återkom SD:s kontrollerande och hotfulla beteende, att LW har svårt att hålla sig ifrån honom och att de hotar varandra på olika sätt.

SD tappade greppet om sitt liv och jag tror att LW fick plikta med sitt för att hon hotade avslöja detaljer om SD för andra och kanske inte bara för HD.

Stämningsansökan
https://docdro.id/R1X2OlR

Personutredning
https://docdro.id/3xnF5pV

P7
https://docdro.id/78GdMlp

Sammanfattning
https://docdro.id/fsx8Z0E
Senast redigerad av Honan6 2020-02-20 kl. 12:41.
Citera
2020-02-20, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så är det. LW såg hoten som att hon genom dom äntligen fick övertag på honom.

SD hade all anledning att vara rädd då LW visade på ett sjukligt beteende att gå hur långt som helst för att tvinga sig på honom. Den som inte skräms av så farliga människor är anormal.
Du har nog missuppfattat det hela. Det var LW som blev dödad, inte SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in