Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Det är exakt så man ska göra. Tack och hej och undvika dem med alla medel possible. Om man har minsta kontakt med dem så manipulerar de tillbaka dig i sitt nät. Det är det sista man vill.
Lena skulle avbrutit ALL kommunikation med SD och han hade varit tvungen att acceptera det efter några månader när han insett att ingenting han gör kommer få henne tillbaka, varken kärsleksbedyrelser med presenter eller hot och stalkingar.
Det är ett helvete i några månader men det går över. Man ska inte föda en narcissist och belöna deras beteende. Bara ignorera!
Jag tror att det är svårt att förstå för att man är utanför och inte har de känslor som den som är involverad har.
När man tänker på hur destruktivt ett beteende med ett mixtrande av å ena sidan kränka, slå hota; för att sedan bedyra sin kärlek, vara mycket kärleksfull, hjälpsam, visa ånger, ge presenter, uppvakta; kan man förstå att denna behandling är ypperlig för att kunna få en person att brytas ner successivt.
Tänk att du behandlar ett barn eller en hund på det viset.
Du kommer att få en ängslig men lydig och tillgiven hund/barn som kommer att längta efter att få beröm, att bli älskad och sedd igen!
När du gör som jag säger, då är jag din och gör allt för dig!
Jag blir alltid på min vakt när jag ser en hund som hukar när husse/matte gör en häftig rörelse, men som är extremt lydig och tittar ängsligt upp på sin matte/husse för att kolla läget.