2020-02-18, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Du beskriver Lenas avslöjande inför Hanna i förföriskt positiva ordalag. Jag vet inte varför det skulle tyda på mod, Lena riskerade väl inget för egen del?
Med tanke på att hon uttryckt att hon nu hade övertaget, låter det snarast triumferande.

Från stämningsansökan, sid 7:
"Vittnesförhör med Stefan Albinsson (förhörsbilaga 4A) angående vad Lena
Wesström berättat för honom om hennes och Stefan Davidssons relation, om
hot från Stefan Davidsson som Lena Wesström visat på sin telefon samt
angående hur Lena Wesström i maj 2018 berättat för Stefan Albinsson att det
nu var hon som hade övertaget över Stefan Davidsson bl a till styrkande av att
Stefan Davidsson uttalat hot mot Lena Wesström samt att Stefan Davidsson
haft motiv till gärningen."

Träffsäker analys. Tillägg: Om L hade trott att S i verkligheten skulle ta kål på henne om hon avslöjade affären för H, hade hon undvikit den utgången, antar jag. Eller så hoppas jag, mot bättre vetande. En del kanske vill testa vad som händer, när man gör si eller så. När de sedan blir bekanta med svaret, kan de ångra sig, men då har chansen redan passerat revy.
Citera
2020-02-18, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Mycket troligt. Tror dock INTE GM har ejakulerat efter eller under dådet som det spekulerats i. Det skulle innebära ett s.k sexualmord vilket man inte debuterar vid en ålder av 44 år. Mördarens raseri har INTE präglats av sexuell karaktär.

Madsen debuterade väl som sexualbrottsling som 46-åring, eller?
Citera
2020-02-18, 00:28
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Madsen debuterade väl som sexualbrottsling som 46-åring, eller?

Han hade en lång historik av perversiteter i form av "snuffmovies" m.m.m.m. Dessutom hade MGM en långvarig relation med LW, vilket sexualmördare INTE har med sina offer...
Senast redigerad av Enorm 2020-02-18 kl. 00:35.
Citera
2020-02-18, 00:35
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Mycket troligt. Tror dock INTE GM har ejakulerat efter eller under dådet som det spekulerats i. Det skulle innebära ett s.k sexualmord vilket man inte debuterar vid en ålder av 44 år. Mördarens raseri har INTE präglats av sexuell karaktär.

Det finns mördare som har fått utlösning direkt efter mordet och vissa har till och med skitit på sej efter mordet i ett adrenalin rus och upphetsning
Citera
2020-02-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tycker nog att erkänna att man gjort fel, särskilt då detta, kräver trots allt visst mod. Hur kommer det sig annars att det är så många som har problem med detsamma?

Att SD har tagit större risker borde normalt inneburit större tröskel som förhindrat honom? Men icke. Det tycks ha varit helt bekymmerslöst att kliva över den, som om den inte ens fanns. Som om HD och barnen inte var värda mer Respekt.

Som jag tidigare sagt ".... nothing as free lunches"
https://www.youtube.com/watch?v=RWx7pHAT-fw&list=RDEMXBqoEFspiSZZ9VQbf_iaHQ&start_radio=1

EDIT. LW och SD lägger troligtvis olika betydelse i ordet "övertag". För LW tolkar jag det som mer kontroll över sitt liv/situation, än över en annan person som är mer SDs mening enligt mig.
Ingen invändning mot att SD handlat som en skitstövel visavi sin familj.
Däremot kan jag inte annat än misstro LW:s goda intentioner gentemot HD. Den omsorgen kommer plötsligt och oförmodat. Tyvärr ligger nog hämnd och en önskan att skada SD indirekt genom HD närmre till hands.
Kanske hade LW också andra trumf på hand?
Din tolkning av att hon sagt "nu har jag övertaget" är orimlig, hon sa det till en polis i samband med förhör om hur SD tidigare misshandlat henne.
Citera
2020-02-18, 00:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan vara en hammare också. Slinter man lite så blir det längre sårskador på trädet. Det där baseballträet var väl en ren gissning av EGT om jag minns rätt. Är det överhuvudtaget någon som har sett ett sådant verktyg hos Lena?

Det översta märket är 55 cm ovan mark och det understa ca 40 cm. Visst, om SD sitter på huk och LW låg precis vid trädet, så kan det ju vara ett tillhygge som inte är med så långt skaft. Jag reagerar på märkenas form. Det är ju två i stort sett likadana märken med samma form och en hammare borde väl få en mindre form på bredden, även om den slinter längs med stammen?
Citera
2020-02-18, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det finns mördare som har fått utlösning direkt efter mordet och vissa har till och med skitit på sej efter mordet i ett adrenalin rus och upphetsning
Lisa Holms mördare ejakulerade ju i en lampskärm och på en vägg och bajsade ju i ladan vill jag minnas.
Kanske samma med denna SD angående sperman på hennes kjol.
En märklig man denna SD.
Senast redigerad av Luxors 2020-02-18 kl. 00:50.
Citera
2020-02-18, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Träffsäker analys. Tillägg: Om L hade trott att S i verkligheten skulle ta kål på henne om hon avslöjade affären för H, hade hon undvikit den utgången, antar jag. Eller så hoppas jag, mot bättre vetande. En del kanske vill testa vad som händer, när man gör si eller så. När de sedan blir bekanta med svaret, kan de ångra sig, men då har chansen redan passerat revy.
Tror knappast att L drevs av en önskan att förgöra sig själv.
Möjligen ville hon verkligen varna H, det är den mest välvilliga tolkningen jag kan komma på. Tror tyvärr mer att det handlade om en önskan att skada, framför allt S, men kanske också H.
Citera
2020-02-18, 00:55
Medlem
why123s avatar
Kan det inte vara så att alla mådde dåligt efter att Lena avslöjade otrohetsaffären? Hanna blev av naturliga skäl ledsen och upprörd. Stefan blev arg för att han ville behålla sin hustru, hon var trots allt den han älskade.

För Lena blev det inte alls som hon trodde, Stefan och Hanna gick isär men han ville trots det inte vara tillsammans med henne på mer än det vanliga sättet (sex).
¨
Lena mådde dåligt då hon insåg att trots att SD och HD gick isär skulle det inte bli de två utan SD blev arg och anklagade henne för HD:s dåliga mående.

Lena gav trots allt inte upp utan t o m kvällen hon mördades hade hon bjudit in SD. Sedan är det uppenbart för alla som läst tråden att Lena gett olika versioner för sina vänner och bekanta. Hon har genom att ha haft andra relationer försökt komma över SD men inte lyckats.

Om vi får tillgång till FUP så får vi läsa hur förhållandet har varit. Sedan får vi tänka på att i de inspelade samtalen ville Lena framstå på ett visst sätt (fullt naturligt då den som spelar in vill göra gott intryck, medan den andre parten är helt ovetande och beter sig som vanligt oavsett om det är SD eller någon annan i luren...)
Det som förvånade mig var att många trodde att SD dödade Lena för att han var svartsjuk för att Lena skulle resa till Norge med ett gäng och en speciell kille. Men med tanke på att han inte reagerat under hennes tidigare förhållande så verkade det osannolikt.

* Sedan undrar jag varför vissa maskar Lenas namn som varit känt i tidningarna nästan från början, fullständigt obegripligt.
Citera
2020-02-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Ingen invändning mot att SD handlat som en skitstövel visavi sin familj.
Däremot kan jag inte annat än misstro LW:s goda intentioner gentemot HD. Den omsorgen kommer plötsligt och oförmodat. Tyvärr ligger nog hämnd och en önskan att skada SD indirekt genom HD närmre till hands.
Kanske hade LW också andra trumf på hand?
Din tolkning av att hon sagt "nu har jag övertaget" är orimlig, hon sa det till en polis i samband med förhör om hur SD tidigare misshandlat henne.

Det förändrar inte min tolkning, hon menar situationen snarare än personen. Hon upplevde i vart fall att hon hade kontroll över den (situationen). Jag skulle inte bli förvånad om det var ett resultat av hennes samtalsterapi.
Citera
2020-02-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Kan det inte vara så att alla mådde dåligt efter att Lena avslöjade otrohetsaffären? Hanna blev av naturliga skäl ledsen och upprörd. Stefan blev arg för att han ville behålla sin hustru, hon var trots allt den han älskade.

För Lena blev det inte alls som hon trodde, Stefan och Hanna gick isär men han ville trots det inte vara tillsammans med henne på mer än det vanliga sättet (sex).
¨
Lena mådde dåligt då hon insåg att trots att SD och HD gick isär skulle det inte bli de två utan SD blev arg och anklagade henne för HD:s dåliga mående.

Lena gav trots allt inte upp utan t o m kvällen hon mördades hade hon bjudit in SD. Sedan är det uppenbart för alla som läst tråden att Lena gett olika versioner för sina vänner och bekanta. Hon har genom att ha haft andra relationer försökt komma över SD men inte lyckats.

Om vi får tillgång till FUP så får vi läsa hur förhållandet har varit. Sedan får vi tänka på att i de inspelade samtalen ville Lena framstå på ett visst sätt (fullt naturligt då den som spelar in vill göra gott intryck, medan den andre parten är helt ovetande och beter sig som vanligt oavsett om det är SD eller någon annan i luren...)
Det som förvånade mig var att många trodde att SD dödade Lena för att han var svartsjuk för att Lena skulle resa till Norge med ett gäng och en speciell kille. Men med tanke på att han inte reagerat under hennes tidigare förhållande så verkade det osannolikt.

* Sedan undrar jag varför vissa maskar Lenas namn som varit känt i tidningarna nästan från början, fullständigt obegripligt.

Maskningen förhindrar att det är sökbart för all framtid.
Citera
2020-02-18, 01:10
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror schemaläggningen lagts utifrån advokatens vittnen också. Flera av vittnesmålen kanske tar 5-10 minuter endast. jag hoppas verkligen att vi har en tidning som bevakar rättegången i liverapportering - och inte bakom betalvägg.

Vet inte hur de gör med liverapportering när rättegången sker bakom stängda dörrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in