2020-02-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Dina fabricerade inlägg är inte så intressanta. Jag ser inte att du sitter på någon adekvat information och dina spekulationer har inte varit bidragande i tråden på något sätt. Så bättre du skickar ett om till Gloriuslife eller någon annan som delar din böjning.

Beträffande din fråga så kanske svaret finns i FUP och kanske får du svar under rättegången.
Kan inte se att mina inlägg här i tråden skulle vara mer "fabricerade" än andras. Du får gärna sända mig PM där du kan få utveckla hur du tänker/resonerar.

Tror ingen delar min "böjning" vad nu det skulle kunna vara för något. Kan du inte svara på de frågor jag ställde?
Att i tid och otid försvara Lena W, men undvika att svara på konkreta frågor du får, ger dig en aura av bristande seriositet. Onödigt.
Citera
2020-02-20, 10:45
Medlem
T34Panzers avatar
Stefan verkar vara en väldigt dualistisk person.
Mr Nice utåt, säkert extra ”samarbetsvillig” på häktet, i förhören på RMV etc.
Och den andra sidan hos honom är hämndlysten och illvillig och ägnar sig åt överdriven självhävdelse, översitteri, spydigheter, förminskande, kränkningar och småsinta elakheter på andras bekostnad. Gränser är för honom till för att överträdas. Baserat på sådant han själv skrivit i sina loggar.

Han är enligt egen utsago- ”En sabbare in i själen.”

Endast 2 månader efter att LW bragts om livet:
”Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd.”
Bild: https://forumbilder.com/i/rdWh

”Skön hämnd”...var det så det kändes där bakom bullerplanket?
Citera
2020-02-20, 10:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Klart hon gjorde rätt som anmälde och avslöjade. Inte en dag för tidigt! Men hon borde fått hjälp av kvinnojouren och ett skyddat boende. Och det behöver nog HD också om han släpps ut igen.

Med tanke på att detta händer flera människor varje år; att de dödas trots att man vet mönstret, så önskar man att just detta återtagande med dessa ord borde vare en allvarlig, MYCKET ALLVARLIG signal som ska tas på mycket stort allvar:

""Jag är rädd för vad han ska ta sig till om detta leder till något. Jag vet inte om han kommer bli fysisk mot mig", säger hon i förhör."

https://www.na.se/artikel/har-smyger-45-aringen-utanfor-lenas-hus-hennes-egna-ord-om-terrorn-avslojar-jag-honom-ar-det-lika-me d-doden

Nu är hon död.
Citera
2020-02-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du tror folk skulle tro på en scorned älskarinnas ord? Om de har bilden av att SD är the nice guy så kommer inte en dumpad älskarinnas ord ändra på det.

Jag tror inte han behövde oroa sig nämnvärt för den biten. Det som till slut gjorde honom hatisk och galen utom all sans och vett är när hon avslöjade affären och han förlorade sin hustru. Dessutom ville också Lena lämna vilket innebar att han blev helt ensam efter att ha varit bortskämd med två kvinnor i över 6 år. Du tror inte det var anledningen till mordet?
Vi vet inte hur Lenas renommé såg ut i grannskapet och hos grannarna. Inte heller hur man uppfattade SD bland vännerna och grannarna - dvs de som kände honom.

Nu vet ni med all säkerhet mer än vad jag gör. Men det står i tråden överallt att de haft ihop det i 6 år. överallt i media står 2 år. Vad är sanning egentligen? Det låter ju väldigt märkligt om inte en hustru under 6 år skulle ha märkt att han vänstrade rejält. Jag tror inte ett dugg på att hon inte visste.
Citera
2020-02-20, 10:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang mina fetningar:
Så varför i all sin dar valde Lena W att se 'suicide by proxy' som ett sätt att få slut på sitt elände med denne karl?
Har du nån teori?

Fanns det hos Lena W enligt din bedömning påfallande drag av masochism?
Jag har väldigt svårt att förstå hennes val i livet vad gäller hennes hang up på en sån fjant som SD. Att under åratal leka ömsom domptör resp ömsom lejonet, instängda i buren (läs: Hjästa) ter sig besynnerligt, särskilt med tanke på att hon hade tre barn därhemma.

En annan fundering, en som jag haft i snart två år och som jag också torgfört här i tråden: Är det inte märkligt "väninnefritt" runt Lena W?
Av alla som kallats att vittna, tycks ju männen vara totalt dominerande vad gäller numerären. Kommer vi att under HF få möta några av Lena W:s förtrogna nära väninnor?
Fanns det ens några sådana?

Som adopterad fick hon nog aldrig den anknytning till modern som är viktigt för att senare i livet kunna skapa stabila relationer med andra. Det är en av anledningarna till att relationen med SD var destruktiv och hon trots det stannande.

Hon hade heller ingen god självkänsla enligt min mening och trodde inte hon var värd bättre. Dessutom är det en boost för just självkänslan och självförtroendet att vara tillsammans med en gift man och få honom att välja dig över sin fru vilket verkar ha varit hennes mission under de första åren.

När de var nyförälskade första åren så tror jag inte hon hotade med avslöja relatioen för då hade hon hopp om att SD skulle lämna HD. Men efter ett tag förstod hon att han inte skulle göra det och då började hon hota med det. Vilket naturligtvis gjorde honom förbannad och han i sin tur dödshotade och trakasserade henne för att hon skulle inse allvaret och hålla tyst.

Jag tror på att Lena hade vänninor faktiskt. Varför det är mest män i stämningsansökan vet jag inte men i FUP finns säkert förhör med vänninor också.
Citera
2020-02-20, 10:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi vet inte hur Lenas renommé såg ut i grannskapet och hos grannarna. Inte heller hur man uppfattade SD bland vännerna och grannarna - dvs de som kände honom.

Nu vet ni med all säkerhet mer än vad jag gör. Men det står i tråden överallt att de haft ihop det i 6 år. överallt i media står 2 år. Vad är sanning egentligen? Det låter ju väldigt märkligt om inte en hustru under 6 år skulle ha märkt att han vänstrade rejält. Jag tror inte ett dugg på att hon inte visste.

Jag tror på att HD misstänkte att SD vänstrade men inte att det var med LW. Vilken hustru skulle tro på att vänninan och pastorn som vigde dem kan göra så?

HD litade nog mer på LW än på SD. Det var nog en stor chock när hon fick reda på att LW var älskarinnan. Ett dubbelt svek.
Citera
2020-02-20, 10:59
Medlem
Citat:
Jag tror på att HD misstänkte att SD vänstrade men inte att det var med LW. Vilken hustru skulle tro på att vänninan och pastorn som vigde dem kan göra så?

HD litade nog mer på LW än på SD. Det var nog en stor chock när hon fick reda på att LW var älskarinnan. Ett dubbelt svek.
Håller med dig om allt där. Men hur i helvete rände de omkring i skogarna tillsammans de tre, utan att hustrun märkte något alls? Det måste ju varit blickar, kroppsspråk, något förbiilande ord, lite extra närhet som kan kännas misstänkt. Allt är ju en sörja.
Citera
2020-02-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Funderar på de "hotfulla" männen som SD såg.

De kanske verkligen fanns där då han lurat ut LW på natten och dessa "hotfulla" satte käppar i hjulet för honom och han kunde inte fullfölja vad han tänkt göra med LW. De hade sett honom och han fick gå hem (liksom LW tydligen gjorde) med oförrättat ärende.

Han ringde polisen kanske med tanke på att visa dessa män att inte snurra runt i området på nätterna (för att se honom igen och ev höra skrik). Kanske kom han på då att det var bra att tipsa polisen om att det fanns obehöriga i området nattetid.

Så... är SD GM var de ett hot mot honom och hans förskräckliga plan.

När jag läste SA sid 10 reagerade jag på att ett vittne, PM, mötte SD natten 11-12 maj. Där kan SDs möjlighet till mord ha spruckit och han fick traska hem igen.
Citera
2020-02-20, 11:00
Medlem
T34Panzers avatar
Jag repostar letsdoits inlägg som jag tycker visar på en gränsöverskridande, grym och inte helt känslomässigt frisk person.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I alla andra fall hade jag trott på slumpen - men inte i detta specialfall. Man kan skämta om det makabra, och vem gillar inte satiriskt framställda tomtar mm. Men här tycks en identifikation ha skett med det svarta. Han skaffar sig t.o.m. ett tel.nr med djävulens signum, han njuter av att visa upp en död mus som HD nyss trampat ihjäl (hur det nu gått till); han lyfter försiktigt upp musen för att inte gå miste om några inälvor; placerar den på en sten, arrangerar benen och svansen så att innanmätet kommer till sin rätt: Han har inte gjort något; han bara dokumenterar.

Han tar upp en torr och sval groda från marken, vecklar ut sin hand så grodan tror sig känna fast mark under fötterna; böjer sig så fram och formar sin sockersöta mun till en kyss varpå den vettskrämda grodan (som f.ö. var en vårtig honpadda: Bufo Bufo) tar ett säkert hopp mot döden. - Han har fortfarande inte gjort något; han ville ju bara lekfullt pussa sin groda.

Han frossar i att exponera sina medmänniskors svagheter och tillkortakommanden - men gör det på ett illasinnat vis; långt från allt vad heter humor och träffsäker satir. - Han framhäver sig själv på bekostnad av andra. - Här lämnar han t.ex. tentasalen före alla andra och kan inte låta bli att föreviga de långsamma trögskallarna:

”Eftermiddagen avslutades med några timmars tenta. Men eftersom jag är så överlägset snabb (och ödmjuk) så lämnade jag tentasalen med ett brett leende när massa tid återstod. Passade på att njuta av vårsolen på en stillsam promenad bland innerstadens burkar.”
170406: https://coord.info/GLQKX513[/url]

Din liknelse med en clown i en skräckfilm är mitt i prick: Djävulen döljer sig bakom clownens mask och alla inkl. LW ser bara en tramsig men snäll farbror - tills mörkret faller på och det plötsligt visar sig att clownen inte var den lustigkurre alla hade trott. Men då är det för sent: Den som inte jamat med clownen är nu emot honom - och det kommer berörda antagonister i sinom tid att få veta. - Inte för inte identifierade sig clownen med Mördartomten; blev så inspirerad att han t.o.m. styckade upp en massa småtomtar som han dränkte i någon obestämbar smet.

It used to be a happy mouse:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e224ad46-6e03-4f35-aa96-02fa6b47d6d8.jpg
170903 https://coord.info/GLT6ZCJQ
[Känsliga personer varnas!]

Citat:
Ja, visst är det osmakligt. - Kan inte heller tänka mig att en frisk person vars maka/make trampat ihjäl en liten mus, lägger upp denna som en trofé och fotar den, för att sedan ha som reseminne: ”Här ser man utsikten från hotellrummet; byggnaderna utefter gatan hade en mycket intressant arkitektur, och här är musen jag trampade ihjäl".

Drygt två mån efter LW:s brutala död fotas ett djurkranium - som SD innerligt hoppas ska vara resterna av en mugglares krossade skalle:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a95dc73d-e1dc-41a8-9eae-faa1894413c0.jpg
180725 https://coord.info/GLWH4KVK

Citat:
Och hon kommer säkert förstå att det finns andra festliga filmer att titta på:
https://coord.info/GLCX02VY

Bilden i loggen är en ruta rå och brutal våldtäkt från filmen Deliverance (Den sista färden):
https://www.google.com/search?biw=1007&bih=474&tbm=isch&sa=1&ei=69VmXZ2UF vKhrgSe94qwDw&q=deliverance+squeal+like+a+pig&oq=D eliverance%2B&gs_l=img.1.3.0i30l10.139256.797705.. 806191...5.0..1.16426.52043.9-9......0....1..gws-wiz-img.....0.. 0j0i8i30.YBTOjjkMurY
https://www.youtube.com/watch?v=FytRloJCQ5Y

...men för SD är det en festlig film: Ett våldtäktsoffer beordras skrika som en gris (medan offrets kompis bundits fast vid ett träd).
FTF-cachen NÖFF NÖFF:
https://coord.info/GC4V3C1
Citera
2020-02-20, 11:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag undrar om det inte är så att hon valde att gå vidare, fullständigt, och det tålde han inte. Jag tror dessutom att HD visste om hans otrohet från i princip dag ett. Fast hon brydde sig inte så mycket. Han kan ha varit så jävlig mot henne att hon tyckte det var ganska skönt att han koncentrerade sig på en annan kvinna också. Men naturligtvis enbart en spekulation. Att han var otrogen i flera år, med en granne dessutom, kan inte ha gått HD förbi. Det känns faktiskt som en omöjlighet.

Jag undrar vad HD tänker nu när hon läser NA, att hennes (nu f d) make smög omkring i Lenas trädgård och fotade. Hon måste vara spyfärdig.

Jag är inte så säker på att HD visste om allt.
Jag ser hur slipad SD är och hur han lindar in sanning med små lögner på ett sofistikerat sätt. Med en sådan lätthet.

Han sitter vid polishuset när han kallas in till förhör strax innan anhållandet och samtidigt som han fotar tusentals bilder skriver han till någon person på sms:

"Ja, jo för mig. Hon är ju ändå min bästis eller det närmaste jag kommit på x antal år"

Så förbaskat kallt! Bara några timmar efter mordet sitter han och gör detta.

Och det är detta han har serverat samtliga.
HD, JG och alla de andra.

Nu när JG och de andra "kompisarna" läser om Stef*ans beteende, måste de väl inse hur grundlurade de alla har blivit?

Och några har t om sprungit hans ärenden.

Fy så hemskt det måste (borde) kännas.
JG?
"Elaka kaninen", som försvarat SD med näbbar och klor. Hur tänker h*n nu?
Grannen som lärt sig geocaching av SD efter mordet?

De måste må dåligt, för nu går det upp ett ljus för en och annan, tror jag.

Mr Nice. Jo,jo.
Citera
2020-02-20, 11:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Håller med dig om allt där. Men hur i helvete rände de omkring i skogarna tillsammans de tre, utan att hustrun märkte något alls? Det måste ju varit blickar, kroppsspråk, något förbiilande ord, lite extra närhet som kan kännas misstänkt. Allt är ju en sörja.

Jag vet inte. Jag hade nog inte heller förstått ärligt talat. Även om min vännina som var pastor hade kärvänlig kroppspråk och blickar med min man 😂
Det är liksom inte så ovanligt att även vänner är väldigt varma och kärvänliga mot varandra åtminstone i min värld. Så kanske det var i HD:s också.
Citera
2020-02-20, 11:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Var framkommer det att han inte tillät henne att inleda andra relationer? Finns ingenting om detta vare sig i stämningsansökan eller i media.

Om du tror jag skuldbelägger Lena så tror du fel.

"Lena hävdar i samtalen att hon flera gånger försökt lämna 45-åringen, men att han lyckats manipulera henne till att stanna kvar. Under en period ska Lena ha träffat en annan man – och då ska hoten ha eskalerat."

https://www.na.se/artikel/har-smyger-45-aringen-utanfor-lenas-hus-hennes-egna-ord-om-terrorn-avslojar-jag-honom-ar-det-lika-me d-doden

Vi får väl se vad som framkommer under rättegången.

Jag misstänker att åklagaren inte kan ta upp allt som hänt som andra berättar om eller L*ena själv säger i samtalen med andra, utan fokuserar på händelser som visar på det hotfulla och kontrollerande beteendet och som kanske också finns belägg för på något sätt.

Det viktiga är väl att visa att mordet har skett av just denne mgm.

Det tidigare sätt han har haft mot henne är bara en del i bevisningen. Möjligen en stor del, men det är ju mycket annat också som ska till för att bevisa att han är den skyldige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in