2020-02-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou
Det finns ingen film. Finns bara fragment av några bilder.

Vem är förresten intresserad av filmer av lik?

Nån pervers idiot?

Det möjligt intressanta är om denna filmare befann sig strax bakom olycksbilen i någon typ av förföljelse. Varför var det så himla bråttom att hämta upp arbetskompisen ( om det nu bara var hon och inte också mannen, som är kriminell, som skulle hämtas)? Ännu underligare, varför var det så bråttom från stan? Det verkar vara en av systrarna som körde, men det är fortfarande obekräftade andrahandsuppgifter. Utan några fördomar, men det är väl lite ovanligare att tjejer gasar hårt, eller?

Det är lite för många oklara omständigheter för att bara avfärda det som en vårdslös gasning i mycket hög fart. Om mobilerna från de fyra går att tanka på info, skulle jag tro att där finns en del förklaringar, som kanske aldrig blir offentliga, dock....
Senast redigerad av Whyback 2020-02-19 kl. 23:42.
Citera
2020-02-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det möjligt intressanta är om denna filmare befann sig strax bakom olycksbilen i någon typ av förföljelse. Varför var det så himla bråttom att hämta upp arbetskompisen ( om det nu bara var henne och inte också mannen, som är kriminell)? Ännu underligare, varför var det så bråttom från stan? Det verkar vara en av systrarna som körde, men det är fortfarande obekräftade andrahandsuppgifter. Utan några fördomar, men det är väl lite ovanligare att tjejer gasar hårt, eller?

Det är lite för många oklara omständigheter för att bara avfärda det som en vårdslös gasning i mycket hög fart. Om mobilerna från de fyra går att tanka på info, skulle jag tro att där finns en del förklaringar, som kanske aldrig blir offentliga, dock....

Kan garantera dig att filmerna som finns, kommer att visa att det inte var någon biljakt, men någon somalier som videofilmer LIK!
Citera
2020-02-19, 23:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men vi alla som varit unga har testat gränserna. Oftast går det bra. Man har tur helt enkelt. Kl 4 om natten kanske man tror att vägen är fri. Man kan köra som man vill. Gasa iväg. Vem har inte gjort det? Väger ligger fri du har ett monster som vill släppas fri genom bara att gasa på pedalen.

Inte så mycket att säga om. Annars än just otur. Sedan visst om föraren varit en mästerförare kanske det kunde undvikits. Men hur många är det vid 21?

Återigen håller jag med dig.
Ungdomligt oförstånd/överskatta sina egna förmågor. Lätt hänt i ungdomen.
Sedan kan även den "bäste" ha otur i trafiken; följer alla regler som finns, tittar både åt höger och vänster på övergångsstället, aldrig går mot röd gubbe, men ändå blir överkörd.
(Det sista har tyvärr hänt mig i medelåldern.. ("Pizza-BMW" körde över min fot vid övergångsställe mitt i Göteborg när jag hade grön gubbe).

Men sannolikt är att de körde alldeles för fort, annars skulle inte en sådan olycka ha hänt i Olskroksmotet. Absolut inte med en någorlunda säker bil. (Vilket Audi A1 ändå måste sägas vara, motsvarar väl en VW Golf alternativt en Polo, borde vara cirka samma plattform?)
Citera
2020-02-19, 23:54
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
......
Om hon dessutom sett vägdelaren sent så finns det två vanliga beteenden som människor får i denna stressituation:
1) "flight"/flykt - man upplever att tiden går i slow-motion och att man har massor av tid att reagera och agera. SÅ att man kan ta sig ur situationen.
2) "freeze"/frysning - dvs kroppen panikar och många reagerar inte alls utan "fryser till" utan att agera.

Punkt ett är vanligare hos män och punkt två är vanligare hos kvinnor. Därmed inte sagt något om hur män och kvinnor kör när de inte är i en liknande situation. Bägge dessa beteenden kan man också se hos andra djurarter. Jag känner både män och kvinnor som beter sig enligt bägge dessa punkter, så det är inte så att alla män eller alla kvinnor beter sig på det ena eller det andra sättet.
......

Intressant!
Berätta mer om dendär Flight/Freeze.

Flight låter ju mer som om man skulle Fly från situationen? Alltså frysa till is och "stänga av"?
Men så är det alltså inte?
Citera
2020-02-19, 23:58
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Är det bekräftat att det är vår krog warsames bror. Tror att det är ett antagande. Även om det antagandet är korrekt, vad säger att även hans bror är kriminell? En jävla massa fördomar och antaganden i den här tråden överlag.

Ja, dom ser ju likadana ut allihop och heter dessutom samma varenda en, så det är svårt att säga.
Citera
2020-02-20, 00:12
Medlem
SylarQQs avatar
allså åker du med en somalie får du skylla dig själv punkt slut
Citera
2020-02-20, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det sägs också i tråden att systerns BMW är svart och den krockade bilen silvergrå ... Så vem ska man tro på?
Det ena systern hade en svart Audi. Det var den som krockades.
Förmodligen hon själv som körde, men det är enligt polisen ännu inte helt bekräftat vem som körde.
Hur BMW kom in i bilden vet jag inte.
Citera
2020-02-20, 00:17
Medlem
moodyfieds avatar
Som vanligt måste det till en olycka med dödlig utgång innan någonting görs.

Är de krashdämpande påkörningsskydd vid avfarter på motorvägleder och motorvägar i Sverige utdaterade?
Är det i detta fallet endast viaduktens betongfundamentet som är dödsorsaken?
Hade ett mer modernt konstruerat påkörningsskydd påverkat utfallet?
Citera
2020-02-20, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
Vågar tyvärr inte klicka på bilden! Ni som sett den, är bilden suddig?
Den är suddig, mkt otydlig och inga kroppar ses. Lite suddigt blod på ett ställe i bilen, men that's it.
Citera
2020-02-20, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bazarr
Scrollat igenom hela tråden nu känns de som.
Finns videon kvar någonstans? Och vet vi vem det var som filmade? Var det filmat från en förbikörande bil eller är det någon som stått på andra sidan vägen och filma?
Kolla sidan 60 har jag för mig.
Citera
2020-02-20, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det ena systern hade en svart Audi. Det var den som krockades.
Förmodligen hon själv som körde, men det är enligt polisen ännu inte helt bekräftat vem som körde.
Hur BMW kom in i bilden vet jag inte.

Enligt en arbetskamrat till mig som bor i hjällbo/Angered och känner familjen och alla broschor från orten var det killen som körde tjejens bil. Killen var definitivt inte guds bästa barn och hade def inte rent mjöl i påsen. Dessutom saknade han körkort.
Citera
2020-02-20, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOBAPYTNH
Enligt en arbetskamrat till mig som bor i hjällbo/Angered och känner familjen och alla broschor från orten var det killen som körde tjejens bil. Killen var definitivt inte guds bästa barn och hade def inte rent mjöl i påsen. Dessutom saknade han körkort.
Hur vet de att det var killen som körde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in