Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Jo men vi alla som varit unga har testat gränserna. Oftast går det bra. Man har tur helt enkelt. Kl 4 om natten kanske man tror att vägen är fri. Man kan köra som man vill. Gasa iväg. Vem har inte gjort det? Väger ligger fri du har ett monster som vill släppas fri genom bara att gasa på pedalen.
Inte så mycket att säga om. Annars än just otur. Sedan visst om föraren varit en mästerförare kanske det kunde undvikits. Men hur många är det vid 21?
Återigen håller jag med dig.
Ungdomligt oförstånd/överskatta sina egna förmågor. Lätt hänt i ungdomen.
Sedan kan även den "bäste" ha otur i trafiken; följer alla regler som finns, tittar både åt höger och vänster på övergångsstället, aldrig går mot röd gubbe, men ändå blir överkörd.
(Det sista har tyvärr hänt mig i medelåldern.. ("Pizza-BMW" körde över min fot vid övergångsställe mitt i Göteborg när jag hade grön gubbe).
Men sannolikt är att de körde alldeles för fort, annars skulle inte en sådan olycka ha hänt i Olskroksmotet. Absolut inte med en någorlunda säker bil. (Vilket Audi A1 ändå måste sägas vara, motsvarar väl en VW Golf alternativt en Polo, borde vara cirka samma plattform?)