2020-02-19, 20:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Trodde faktiskt att du visste bättre. Det handlar inte om otur. Inga trafikolyckor handlar om otur. Vad det handlar om är att föraren missbedömt förhållandena. Sen kan ju andra i tex i en mötande bil drabbas men det handlar ff om oskicklighet hos den orsakande föraren.

Jo men vi alla som varit unga har testat gränserna. Oftast går det bra. Man har tur helt enkelt. Kl 4 om natten kanske man tror att vägen är fri. Man kan köra som man vill. Gasa iväg. Vem har inte gjort det? Väger ligger fri du har ett monster som vill släppas fri genom bara att gasa på pedalen.

Inte så mycket att säga om. Annars än just otur. Sedan visst om föraren varit en mästerförare kanske det kunde undvikits. Men hur många är det vid 21?
Citera
2020-02-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrTretton37
Har aldrig ljugit på forumet och kommer så aldrig att göra. Enbart delvis delat med mig av den information som nådde mig idag. Thats it. Som sagt, spekulera i resten, men föraren är till 100% bekräftad, det svär jag på.
Är det Elm*a som körde så tror jag att somaliska tjejen bad dem om hjälp för att "rädda" den kriminella somaliska kusinen från knipa.

De kom och tog upp dessa två varav de andra kriminella (filmaren) tog upp jakten. Så för henne var det på liv och död att fly 6ndan den andra bilen. Kanske trodde de att de smklle bli beskjutna? Därför körde hon så som hon gjorde.

Givetvis är det de andra kriminella som jagade dem som sedan också stannade och filmade och la upp det på en somalisk tv-kanal.

Ingen annan normal hade stannat bara så där och filmat av chocken, utan då ringt SOS.
Citera
2020-02-19, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Varför ta i så mycket? ”Bygga om all infrastruktur”. Självklart inte. Däremot måste vi rätta till trafikmiljöer som bevisligen är livsfarliga och felkonstruerade. Som i det här fallet. Någon här i tråden påpekade att vägarna runt Tingstadstunneln ursprungligen ritades för vänstertrafik och då hade den svagt doserade kurvan fungerat. Nu är den fel.

En sådan där avbärare är ju ett skydd för att just ingen ska köra in i betongpelarna (likt Princess Diana). I det här fallet tycks ”skyddet” istället förvandlat en liten modern motorsvag bil med ABS, antisladd och antispinnsystem till ett flygplan. Sådant får inte förekomma på en flerfilig motortrafikled.
För vem behöver det byggas om, för de som följer trafikreglerna och anpassar farten efter omständigheterna? Eller måste det vara säkert för varje idiot som strängt taget inte borde köra bil.
Citera
2020-02-19, 20:55
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
En väldigt säker källa har delat med sig om vem som satt var i bilen då olyckan skedde.
Det jag kan säga är att föraren var El*a.

Resten får ni fortsätta spekulera om.
Elna stod skriven på bilen.
Citat:
Har en nära vän i räddningstjänsten inom storgöteborg. Mer än så behöver ni inte få reda på.
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
Även om kropparna var skadade så hoppas jag att de var i (behåll) så familjen får begrava de!
Hur går det till med identifiering? Förstår att man gör det med (tandkort)? Är kanske ute och cyklar, men tänker på att familjen måste väl inte se deras döda barn för att bekräfta identitet?!😔
Kropparna har inte åkt ut genom någon trasig ruta så några större skador i ansiktet är inte troligt om dom var bältade. Bältade var dom troligen då ingen hade slungats ut ur bilen.
Citat:
Av respekt för ev. anhöriga läsare här i tråden så lämnar jag även den informationen till spekulationer. Men tandkort behövdes inte för identifiering.
Tackar för info. Föräldrarna vill nog gärna se sina döda döttrar som ett led i sorgearbetet för att det verkligen ska gå in att dom är döda.
Har själv sett flera döda anhöriga och det är inget hemskt i det. En död kropp är inte på något sätt farlig eller hemsk att se om den inte är väldigt skadad. Föräldrarna behöver bara se ansiktena.
Citat:
Har aldrig ljugit på forumet och kommer så aldrig att göra. Enbart delvis delat med mig av den information som nådde mig idag. Thats it. Som sagt, spekulera i resten, men föraren är till 100% bekräftad, det svär jag på.
Citat:
Det var Elm*a som körde bilen det är bekräftat nu! Somaliern satt i baksätet med J*mil*a
Tänk om det ändå kunde gå in i huvudet på folket i tråden så vi slipper allt trams om en manlig somalier.
Senast redigerad av Timeout 2020-02-19 kl. 21:08.
Citera
2020-02-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Trodde faktiskt att du visste bättre. Det handlar inte om otur. Inga trafikolyckor handlar om otur. Vad det handlar om är att föraren missbedömt förhållandena. Sen kan ju andra i tex i en mötande bil drabbas men det handlar ff om oskicklighet hos den orsakande föraren.

Viltolyckor är ett gott exempel på när oturen är framme. Finns gott om både allvarliga skador och dödsfall där större vilt från en sekund till en annan dyker upp framför bilen.
Likaså sjukdomsfall som inträffar under färd.

Generellt är det dock missbedömningar och en övertro på sin egen förmåga och bil som orsakar olyckor.
Citera
2020-02-19, 21:05
Medlem
Citat:
Tror ni begravningen kommer vara privat?
Nej jag tror den kommer livestreamas på Aftonbladet.
Citera
2020-02-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu siterar jag bara tråden, men enligt de uppgifterna skall de ha jobbat på stena line.
Men det klarar visst inte alla här på forumet att läsa ut.
Men återgå gärna till din holk.

Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Är det Elm*a som körde så tror jag att somaliska tjejen bad dem om hjälp för att "rädda" den kriminella somaliska kusinen från knipa.

De kom och tog upp dessa två varav de andra kriminella (filmaren) tog upp jakten. Så för henne var det på liv och död att fly 6ndan den andra bilen. Kanske trodde de att de smklle bli beskjutna? Därför körde hon så som hon gjorde.

Givetvis är det de andra kriminella som jagade dem som sedan också stannade och filmade och la upp det på en somalisk tv-kanal.

Ingen annan normal hade stannat bara så där och filmat av chocken, utan då ringt SOS.

Om något fordon har stannat, någon gått ut och filmat, har myndigheterna det dokumterat från två håll. Dels via trafikkamera och dels via webbkamera från. taket på byggnaden som filmade hela förloppet.,
Citera
2020-02-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Elna stod skriven på bilen.

Kropparna har inte åkt ut genom någon trasig ruta så några större skador i ansiktet är inte troligt om dom var bältade. Bältade var dom troligen då ingen hade slungats ut ur bilen.

Tackar för info. Föräldrarna vill nog gärna se sina döda döttrar som ett led i sorgearbetet för att det verkligen ska gå in att dom är döda.
Har själv sett flera döda anhöriga och det är inget hemskt i det. En död kropp är inte på något sätt farlig eller hemsk att se om den inte är väldigt skadad. Föräldrarna behöver bara se ansiktena.

Tänk om det ändå kunde gå in i huvudet på folket i tråden så vi slipper allt trams om en manlig somalier.

Fast det verkar inte vara så enkelt. Då jag hört från en säker källa att det var killen som körde bilen.
Citera
2020-02-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou
Om något fordon har stannat, någon gått ut och filmat, har myndigheterna det dokumterat från två håll. Dels via trafikkamera och dels via webbkamera från. taket på byggnaden som filmade hela förloppet.,
Det är nog troligt och bra, jag hoppas verkligen att orsaken till olyckan klarläggs. Dock är det nog otvetydigt att föraren av fordonet överskred sin förmåga att framföra det.Men vad har det med var flickorna arbetade? Du är lite konstig med dina citat?
Citera
2020-02-19, 21:31
Medlem
Citat:
Tror ni begravningen kommer vara privat?
Muslimska begravningar är väl alltid öppna, folk samlas på begravningsplatsen och bevittnar begravningen. Det är lite mer hands-on än svenska begravningar. Vill man så kan man hjälpa till med att skyffla jord i graven. Gissar att det kommer att vara väldigt många som närvarar och att det hålls i Göteborg.
Citera
2020-02-19, 21:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ov1no8
Fast det verkar inte vara så enkelt. Då jag hört från en säker källa att det var killen som körde bilen.
Flera i tråden har uppgett samma sak. Bilägaren Elma körde och det litar jag på.

Dom enda som har skrivit i tråden att killen körde bilen har sin egen agenda.
Viss fan måste det vara en kriminell somalisk kille som körde så dom får ösa ur sig sitt hat
Fruktansvärt tröttsamt

Två systrar åker hemifrån vid 4 tiden på morgonen med den ena systerns bil för att hämta upp en vän. Ge mig en enda anledning som är trolig till att hon ska överlämna ratten på sin egen bil till någon annan.
OBS att jag skrev trolig. Inget fjant om män och islam osv...
Citera
2020-02-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Flera i tråden har uppgett samma sak. Bilägaren Elma körde och det litar jag på.

Dom enda som har skrivit i tråden att killen körde bilen har sin egen agenda.
Viss fan måste det vara en kriminell somalisk kille som körde så dom får ösa ur sig sitt hat
Fruktansvärt tröttsamt

Två systrar åker hemifrån vid 4 tiden på morgonen med den ena systerns bil för att hämta upp en vän. Ge mig en enda anledning som är trolig till att hon ska överlämna ratten på sin egen bil till någon annan.
OBS att jag skrev trolig. Inget fjant om män och islam osv...

Jag kunde inte bry mig mindre om vilken nationalitet han har. Inte om han är kriminellt belastad sedan tidigare heller. Men har fått bekräftat av blåljus-personal som varit på platsen att det skall vara killen som satt bakom ratten.

Jag kan givetvis inte bekräfta detta till 100%, då jag inte själv var på plats. Men jag bedömer ändå min källa som vansinnigt trovärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in