2020-02-14, 13:30
Avslutad
[quote=Combival|70258038]Tidningarna brukar väl skriva när en uppmärksammad mördare släpps? Det enda som står är att henen kunde blivit släppt i januari men återigen, henens taskiga beteende innanför murarna, mordhot, ett antal varningar osv KAN resultera att frigivningen skjuts upp. Jag hoppas att idioten fortfarande är inlåst men fan vet.

Lite så tänker jag också, media brukar vara snabba på det, speciellt när det gäller en sån stor mordutredning.
Jag är så fundersam på vart händerna tog vägen🤔
Citera
2020-02-18, 07:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tidningarna brukar väl skriva när en uppmärksammad mördare släpps? Det enda som står är att henen kunde blivit släppt i januari men återigen, henens taskiga beteende innanför murarna, mordhot, ett antal varningar osv KAN resultera att frigivningen skjuts upp. Jag hoppas att idioten fortfarande är inlåst men fan vet.

Lite så tänker jag också, media brukar vara snabba på det, speciellt när det gäller en sån stor mordutredning.
Jag är så fundersam på vart händerna tog vägen🤔

Händerna ja! Jag har svårt att släppa att Kristoffer hade på sin bucketlist att äta människokött. Alla kannibaler vet att den godaste biten på människor sitter mellan tummen och pekfingret.

Eller så rev Vatchareyya honom rejält. Han hade fula rivsår när han greps. Hans dna fanns förmodligen under hans naglar och så smart är han nog så han fattar att händerna måste bort. Resterande spår från honom kunde han skölja bort i den rinnande älven. Ja, jag tror att han styckade henne vid älven eftersom polisen inte funnit någon större blodmängd någonstans.

Man vet att mördare ibland börjar smått, dödar djur för att sedan gå på människor. Dessa rykten om att han dödat och styckat sin hund för att sedan dumpa den i älven. Varför enbart benen blev tvättade och inte resten kan bero på att han blev avbruten eller helt enkelt inte kunde fortsätta rent fysiskt eller psykiskt. Enligt ett annat rykte har Kristoffer i häktet haft mardrömmar och skrikit om blod som sprutat.

Det går inte att sätta sig in i hur han tänkte eller agerade. Vi vet egentligen bara att han inte har några emotionella problem med att döda. Det har han själv sagt och det tror jag är sant.
Citera
2020-02-18, 07:56
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernfeldt
Varför skriver ni "hen"? Är denna KJ en transa?

Det är en kille som ville sitta i fängelse med bara tjejer, så han hade långt hår och sa att han va bög, fast han egentligen inte är det då han hade förhållande med tjejer.
Inom Svenska kriminalvården får du göra precis vad du vill, tex även om du får komma till ett fängelse med bara brudar så kan du lissköta dig hur mycket som helst utan att du blir skickad därifrån trots att dom varit så skysta.

Det är därför ingen blir rehabiliterad för att man inte får lära sig vad som är rätt och fel i fängelset.
Citera
2020-02-18, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Händerna ja! Jag har svårt att släppa att Kristoffer hade på sin bucketlist att äta människokött. Alla kannibaler vet att den godaste biten på människor sitter mellan tummen och pekfingret.

Eller så rev Vatchareyya honom rejält. Han hade fula rivsår när han greps. Hans dna fanns förmodligen under hans naglar och så smart är han nog så han fattar att händerna måste bort. Resterande spår från honom kunde han skölja bort i den rinnande älven. Ja, jag tror att han styckade henne vid älven eftersom polisen inte funnit någon större blodmängd någonstans.

Man vet att mördare ibland börjar smått, dödar djur för att sedan gå på människor. Dessa rykten om att han dödat och styckat sin hund för att sedan dumpa den i älven. Varför enbart benen blev tvättade och inte resten kan bero på att han blev avbruten eller helt enkelt inte kunde fortsätta rent fysiskt eller psykiskt. Enligt ett annat rykte har Kristoffer i häktet haft mardrömmar och skrikit om blod som sprutat.

Det går inte att sätta sig in i hur han tänkte eller agerade. Vi vet egentligen bara att han inte har några emotionella problem med att döda. Det har han själv sagt och det tror jag är sant.

Haha fy va äckligt men du har säkert rätt🤢
Men jag tycker det är så konstigt att alla i hans närhet anser att han är så slarvig och har noll koll ändå har han lyckats dölja mordet så bra, inget blod i lägenheten och så noggrant tvättade ben. Säger dock inte att han är oskyldig men känner att det finns frågetecken.
Citera
2020-02-19, 10:47
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Haha fy va äckligt men du har säkert rätt🤢
Men jag tycker det är så konstigt att alla i hans närhet anser att han är så slarvig och har noll koll ändå har han lyckats dölja mordet så bra, inget blod i lägenheten och så noggrant tvättade ben. Säger dock inte att han är oskyldig men känner att det finns frågetecken.

Men har man de funktionsnedsättningar/diagnoser som han har är det inget ovanligt att man är väldigt välfungerande när det gäller vissa saker. Är mordet ”planerat” kan det vara så att det blivit en fix idé som personen ifråga har skaffat sig otroligt mycket kunskap om. Vad man vet så lusläste han ju alla förhör och hade hade vad det verkade genomtänkta svar på i princip alla frågor han senare fick.

Jag tror det är stoooor skillnad på att sköta vanlig tråkig personlig hygien/städning av hem mot att planera/utföra ett mord och avlägsnande av kropp.

Att han hade fler fixa idéer (intressen) vet man ju, airgun, tv-serier osv och det förstnämnda skötte han ju väldigt väl.

Vet någon hur det blir med frisläppningen?
Citera
2020-02-19, 10:56
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
KJ är väl skickligare än så. Har för mig att hen trollade bort även tidpunkten för brottet, och motivet.

Men ändå försäger sig i förhör. Inte så brilliant.
Citera
2020-02-19, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Men har man de funktionsnedsättningar/diagnoser som han har är det inget ovanligt att man är väldigt välfungerande när det gäller vissa saker. Är mordet ”planerat” kan det vara så att det blivit en fix idé som personen ifråga har skaffat sig otroligt mycket kunskap om. Vad man vet så lusläste han ju alla förhör och hade hade vad det verkade genomtänkta svar på i princip alla frågor han senare fick.

Jag tror det är stoooor skillnad på att sköta vanlig tråkig personlig hygien/städning av hem mot att planera/utföra ett mord och avlägsnande av kropp.

Att han hade fler fixa idéer (intressen) vet man ju, airgun, tv-serier osv och det förstnämnda skötte han ju väldigt väl.

Vet någon hur det blir med frisläppningen?

Ja du har säkert rätt eller jag vet ju att det kan vara så vid vissa funktionsnedsättningar, sjukt ändå att han kom så lindrigt undan, läste precis ut Thomas Bodströms bok om detta fall, kan rekommenderas om ni inte läst den.
Skulle vara intressant och veta om han är släppt eller inte🤔
Citera
2020-02-19, 11:20
Medlem
Han lär väl ändå släppas snarast om han inte redan är ute. Kan tänka mig att han har svårt att inte visa sig då jag tror han är väldigt stolt över vad han gjort. Vad tror ni, har han lärt sig av misstagen vid detta mord och utför ännu ett nytt han kommer komma undan med?
Citera
2020-02-19, 16:55
Medlem
Står lite i media idag.
Han/hon/hen är inte i Boden utan verkar ska sitta inne ett bra tag till.
Citat:
Styckdråparen Kim Marie Johansson, 28, kan få sin villkorliga frigivning uppskjuten för att hon misskött sig på kvinnofängelset. Hon ska ha mordhotat personal och skrivit hotbrev om att döda en kanin på anstalten.
Expressen rapporterar att hon har misskött sig upprepade gånger på kvinnoanstalten Hinseberg, dit hon fick flytta i november efter att ha inlett en könskorrigering och beviljats förflyttning av Kriminalvården.
Trots att Kim Johansson bett om ursäkt till personalen kan den planerade villkorliga frigivningen i januari nästa år skjutas upp.
Citera
2020-02-19, 16:55
Medlem
"BODEN Styckdråparen Kim Marie Johansson, 28, kan få sin villkorliga frigivning uppskjuten för att hon misskött sig på kvinnofängelset. Hon ska ha mordhotat personal och skrivit hotbrev om att döda en kanin på anstalten.

Trots att Kim Johansson bett om ursäkt till personalen kan den planerade villkorliga frigivningen i januari nästa år skjutas upp."

Detta står i NSD just nu.
Så han/hon/den/det sitter fortfarande
Citera
2020-02-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrShrek
"BODEN Styckdråparen Kim Marie Johansson, 28, kan få sin villkorliga frigivning uppskjuten för att hon misskött sig på kvinnofängelset. Hon ska ha mordhotat personal och skrivit hotbrev om att döda en kanin på anstalten.

Trots att Kim Johansson bett om ursäkt till personalen kan den planerade villkorliga frigivningen i januari nästa år skjutas upp."

Detta står i NSD just nu.
Så han/hon/den/det sitter fortfarande
Hotat att döda en kanin, det är ett bevis för att könsbytet misslyckats. Tillbaka till Kumlabunkern med honom!
Citera
2020-02-20, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Emil701870
Han lär väl ändå släppas snarast om han inte redan är ute. Kan tänka mig att han har svårt att inte visa sig då jag tror han är väldigt stolt över vad han gjort. Vad tror ni, har han lärt sig av misstagen vid detta mord och utför ännu ett nytt han kommer komma undan med?

Tveksamt, tror tyvärr att en person som kan utföra en sån handling kan bli väldigt sugen på att göra det igen.

Ang artikeln om som publicerats är inte det gammal info, har för mig att expressen skrev nått liknande för några månader sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in