2020-02-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Det kanske t.o.m. är Kineserna, de är inte att leka med och gillar inte längre Sverige. Lilja lyckades hindra Sverige från att utlämna en Kinesisk medborgare som misstänkts för brott i Kina. Lilja lyckades visa att han inte kunde få en rättvis rättegång i Kina vilket Högsta Domstolen tog fasta på.

Men applåder.... foliehatt. Vad är vinsten för en annan stat att fimpa en advokat? Tillägg till det, en stat som rullar som ett maskineri av sällan skådat motstycke där de fullständigt skiter i ett rättsfall i Sverige i det stora hela. Vilket trams du kommer med.
Citera
2020-02-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Men applåder.... foliehatt. Vad är vinsten för en annan stat att fimpa en advokat? Tillägg till det, en stat som rullar som ett maskineri av sällan skådat motstycke där de fullständigt skiter i ett rättsfall i Sverige i det stora hela. Vilket trams du kommer med.
Inte alla kineser som gillar HOL. Hi Hi Ha Ha. Man fick skratta lite i dag också. 😁😁😁😁😁👻
Citera
2020-02-18, 21:05
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
I fablernas värld där kan allting hända🦉
Menar du allvar eller är det tillfälligt hjärnsläpp som inträffat!
Kineser som anlitat tunga ökända rånare som torpeder vore ju helt underbart😂
Tur att du inte jobbar som polis eller privatdeckare för det hade nog spårat ur ganska snabbt med tanke på din teori och ditt fantasiflöde🙈

Ja du verkar inte särskilt påläst.. Har du helt missat att ryssarna skickade KGB för att döda en ex KGB i England (och han dog). Ryssarna skickade även torpeder för att likvidera presidenten i Montenegro för några år sedan. När vi ändå pratar om Montenegro och balkan kan vi nämna Titos ''Udba'' agenter (Jugoslaviska-kgb) skickades runt om i världen för att döda, serber, kroater, bosnier etc som inte stöttade Jugoslavien och var emot hela grejjen med jugoslavien. Det hände flera gånger i Sverige att dessa agenter dödade folk från forna Jugoslavien på 70-80 talet.

Tror du mig ej? Googla.

Mvh
Lasse
Citera
2020-02-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
Ja du verkar inte särskilt påläst.. Har du helt missat att ryssarna skickade KGB för att döda en ex KGB i England (och han dog). Ryssarna skickade även torpeder för att likvidera presidenten i Montenegro för några år sedan. När vi ändå pratar om Montenegro och balkan kan vi nämna Titos ''Udba'' agenter (Jugoslaviska-kgb) skickades runt om i världen för att döda, serber, kroater, bosnier etc som inte stöttade Jugoslavien och var emot hela grejjen med jugoslavien. Det hände flera gånger i Sverige att dessa agenter dödade folk från forna Jugoslavien på 70-80 talet.

Tror du mig ej? Googla.

Mvh
Lasse

Jorden anropar Lasse. Lugn nu. Det är ett rättsfall i Sverige där en person blivit skjuten och det framstår som högsta sannolikt att polisen kommit ganska långt i sin utredning. Jag kan nog sträcka mig så långt att sannolikheten för att det ska dyka upp ett kinesiskt ”hit-team” i en futtig utredning i Stockholm när INGA bevis finns att de någonsin agerat så i andra stater, dem sannolikheten är lika stor som om det var en tvättbjörn som kom ridandes på en enhörning och sköt herr advokaten.
Citera
2020-02-18, 22:00
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Jorden anropar Lasse. Lugn nu. Det är ett rättsfall i Sverige där en person blivit skjuten och det framstår som högsta sannolikt att polisen kommit ganska långt i sin utredning. Jag kan nog sträcka mig så långt att sannolikheten för att det ska dyka upp ett kinesiskt ”hit-team” i en futtig utredning i Stockholm när INGA bevis finns att de någonsin agerat så i andra stater, dem sannolikheten är lika stor som om det var en tvättbjörn som kom ridandes på en enhörning och sköt herr advokaten.

Tror inte heller att kineser invaderade men utesluter fan inget numera...
Det händer nog mer än man anar. Det verkade på honom att det var helt OMÖJLIGT att andra nationer skulle skicka ut torpeder till andra länder, ville bara lägga fram några exempel. Jag är dock övertygad om att kina har gjort detta någon gång och om dem hade agg mot honom hade detta vart en perfekt tidpunkt att göra det då ingen hade misstänkt dem. Men tror ändå inte på att det var kineser.

Mvh
Lasse
Citera
2020-02-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
Tror inte heller att kineser invaderade men utesluter fan inget numera...
Det händer nog mer än man anar. Det verkade på honom att det var helt OMÖJLIGT att andra nationer skulle skicka ut torpeder till andra länder, ville bara lägga fram några exempel. Jag är dock övertygad om att kina har gjort detta någon gång och om dem hade agg mot honom hade detta vart en perfekt tidpunkt att göra det då ingen hade misstänkt dem. Men tror ändå inte på att det var kineser.

Mvh
Lasse

Ok då lät det något mer balanserat. Tror det blev ett stickspår.

Vi kan nog anta att det kommer en relativt enkel förklaring när åtal väcks.

Såg för övrigt att BO har säpovakter som transporterar honom, så det är åtminstone ett hot som de anser vara levande. Det var inte en vanlig säkerhetsfirma ska tilläggas utan just poliser.
Citera
2020-02-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det som talar emot att en missnöjd kund försökt skjuta HOL är bland annat att det är tre tillfällen som en torped blivit anlitad. HOL har överlevt tre attacker som skett under åren, alltid i samband med att Karin (hans före detta fru) förlorat en tvist mot honom. Egentligen är det två attacker han överlevt då torpeden vid ett tillfälle fick kalla fötter och gick till polisen och berättade att Karin lejt honom för att skada HOL. Det är inte ett dugg konstigt att polisen och åklagaren fortfarande håller Karin som högst misstänkt.

Denna "torpeden" kunde mycket väl ha varit skickad av H. Olsson L. mot en liten ersättning. Det blev väl ingen rättegång av det, eller?
Den andra gången blev H. Olsson. L. hotad till livet med en mobiltelefon, hur det var livshotande kan inte jag veta, HOL kanske trodde på strålning eller har kollat James Bond filmer 🤔 och tog det som ett dolt vapen?
Citera
2020-02-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ok då lät det något mer balanserat. Tror det blev ett stickspår.

Vi kan nog anta att det kommer en relativt enkel förklaring när åtal väcks.

Såg för övrigt att BO har säpovakter som transporterar honom, så det är åtminstone ett hot som de anser vara levande. Det var inte en vanlig säkerhetsfirma ska tilläggas utan just poliser.

Åklagaren ska försöka väcka åtal nu. Billy får stå ensam för mordförsöket. KL lär gå fri likaså de andra misstänkta.

Åklagaren menar att utredningen duger enligt media.

Citat:
Åtalet gäller mannen som är den misstänkte skytten och som sitter häktad misstänkt för mordförsök. Mannen omhäktades i dag.

– Jag planerar att väcka åtal mot honom om två veckor. Utredningen duger till det. Så det kommer inte bli fler omhäktningar efter i dag, säger Lucas Eriksson.

Citat:
Lucas Eriksson berättar att om åtalet väcks inom två veckor väntas rättegången inledas i mitten av mars.

https://mitti.se/nyheter/vantas-vackas-mordforsoket/?omrade=kungsholmen
Citera
2020-02-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Åklagaren ska försöka väcka åtal nu. Billy får stå ensam för mordförsöket. KL lär gå fri likaså de andra misstänkta.

Okej, då kan Karin snart hämta ut sina saker då antar jag, och den odugliga åklagaren har alltså falskt anklagat personer i denna utredning och det räcker ju inte till åtal. Vilket haveri måste jag säga.
Citera
2020-02-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Okej, då kan Karin snart hämta ut sina saker då antar jag, och den odugliga åklagaren har alltså falskt anklagat personer i denna utredning och det räcker ju inte till åtal. Vilket haveri måste jag säga.

Kanske KL fått tillbaka dem redan, Rätten lät ju åklagaren behålla de beslagtagna materialet på "nåder".

”Den beslagtagna egendomen kan skäligen antas ha betydelse för utredningen rörande brott”

Skulle vara intressant att se den nya häktningsframställan, Billy blev omhäktad idag på två veckor. Enligt åklagaren de sista två veckorna innan åk kanske väcker ett "dugligt" åtal.

Får en lite känsla att man kommer få sig ett gott skratt av förundersökningsprotokollet(om det nu ens blir ett åtal, den stackars åklagaren är ju inte ens säker om det blir åtal nästan sex månader efter mordförsöket)
Citera
2020-02-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid

Undrar om det blir lyckta dörrar.
Citera
2020-02-20, 04:34
Medlem
Så med andra ord så är fina Karin helt oskyldigt uthängd och grovt förtalad och utpekad av massor av användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in