Citat:
Ursprungligen postat av
GoUoD
Nej. Man att inte ringa 112 är inte brott mot griftefrid, pucko.
Att slå in ett barns döda kropp i plast och gömma under en barnsäng är också ett brott mot griftesfriden!
Sedan att underlåta sig att kontakta polis i detta läge är dessutom det brott mot griftesfriden.
Polis kontaktades efter att en anhörig väckte misstankar och åkte hem till P & R.
Han kontaktade 112 efter det kom fram att E var avliden.
Den anhöriga följde inte med upp i lägenheten när polis anlände enligt uppgifter.
Jag kan inte svara på hur E avled, självklart kan E avlidit av flera olika saker. Vi vet inget och det spekuleras. Självklart så kan det vara så att P eller R skadat E så hon avlidit.
Det kan också vara så att E av misstag fått tag i preparat som tex fentanylplåster och pga detta avlidit. Detta har gör att P & R får panik och lägger kroppen av E i plast och placerar under en säng.
Dagar och veckor går, anhöriga / anhörig fattar misstankar då E plötsligt inte verkar finnas med i vardagen.
Detta gör att den anhöriga åker hem till bostaden och där görs den fasansfulla upptäckten.
Jag vet att ni troligtvis kallar mig godtrogen efter allt som skrivits här. Men jag som er har egentligen ingen aning som den riktiga dödsorsaken.
Försöker bara se vad som kan ha hänt från ett annat perspektiv.