Citat:
Ursprungligen postat av
Aritzo
1. Fred's knuff är minimal och Azpi gör sin knuff ännu mer tydlig. Williams hade kunnat nicka bort den om han inte knuffa. Trots Azpi fick knuff så var det inte så att han försökte låta bli och knuffa utan tvärtom han gjorde mycket mer tydligare knuff än Fred's.
Fel. Freds knuff är den som gör att Azpi har för hög fart in i Williams. Azpis knuff är troligen inte ens menat som en knuff, utan mer att han håller ut armarna för att ta emot sig. Men pga hans höga fart (Freds knuff) blir det dominoeffekt. Du tror att Williams hade kunnat nicka undan den utan knuffen - enligt samma resonemang hade Azpi kunnat nicka den om inte Fred knuffat honom. Så, even steven.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aritzo
2. Röda kortet, för det första så är det frispark INNAN situationen. Kolla repris så är Maguire före Batsui och får en knuff i ryggen. Döm frispark så slipper detta hända och på det hela så går Batsui mot Maguire för typ "förnedra" eller varför går han ens mot honom när han ligger ner?
Kunde vart röttkort, ja. Glöm inte heller att han går in i försvarsinstinkt när Batsui försöker gå över honom?
Men sluta nu. Maguire skulle hållit tillbaka sin pungspark om det blivit frispark? Vilken planet lever du på? Ingen av dem hade uppfattat vad domaren dömt när han gör den.
Maguire skulle haft frispark för den sena tryckaren men det spelar egentligen ingen roll. Hans pungspark var typ samma som Son vs Rudiger:
https://www.youtube.com/watch?v=kVaca_Lz_2k
Han blir foulad, blir sur för det, reflexmässigt trycker ifrån. Inte hårt, men en tydlig hämnd. Det kan absolut bli rött kort.
Batshuayi fullför sin löpning, att Maguire ligger där har inget med saken att göra. Ditt "förnedringsargument" är ett hjärnspöke. Försvarsinstinkt köper jag inte heller, och även om jag gjorde det - är det OK att sparka folk i pungen om man känner sig hotad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Aritzo
Varför överdriver folk?
ill skillnad från dig, som är nyanserad?
Så här: United hade jävla flax med VAR och domslut x3 igår. Willian som får gult istället för frispark, uteblivet rött på Maguire, utebliven kvittering trots att Fred var den stora syndaren. Jag säger inte att domsluten var 100% fel, men United fick dem alla med sig (och då har jag inte ens nämnt Giruouds 1-2, men där var det mer centimetrarna som var på Uniteds sida än VAR) och det blev 3p i kampen om CL-platser. En annan kväll med en annan domare kunde man fått allt emot sig och förlorat med ett rött kort. Så blev det inte, och man ska tacka sin lyckliga stjärna för det.