2020-02-16, 20:41
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Dock är risken stor att PSG är nästa klubb att straffas av UEFA för brott mot FFA ...

Jo det är sant, men samtidigt så är ju PSG ägare Nasser Al Khelaifi numera medlem i UEFAS exekutiva kommittè. Vilket borgar för att fransmännen kommer att slippa straff. Dom lär knappast bli avstängda iaf. Lite böter som högst skulle jag gissa på.
Citera
2020-02-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vadå han har ju rätt

Medan City krossade 150 år gamla fotbollsrekord och spelade ut sina motståndare med fullkomligt glänsande fotboll och många mål, och helt utan inverkan av VAR, så vinner ni en betydande andel av era matcher med uddamålet och med VAR som har påverkat matchbilden i flera av era matcher. Tänk på det när ni sitter där i slutet av säsongen med alla era nya rekord som domarkåren har hjälpt er att råna City på.

Liverpool är ett fantastiskt fotbollslag men alla som har följt säsongen vet hur det har gått till.
Det är inte bitterhet, det är fakta. Jag håller Citys säsong 17/18 betydligt högre, även om ni slår den med 10p+, och just av den här anledningen.
Förhoppningsvis är VAR betydligt bättre nästa år, och med bättre menar jag att det inte ska finnas rum för tolkning eller att reglerna ska vara böjbara beroende på vilket lag domaren känner för just den matchdagen. Annars kommer samma skit hända igen.

Intressant resonemang.

Du menar alltså att ett lag som vinner 7 av 10 matcher med stora siffror och förlorar 3 matcher är bättre än ett lag som vinner 10 av 10 matcher varav 5vinster är med liten marginal?

Konstigt, jag har alltid trott att det är antal vinster som avgör vem som vinner liga inte antalet mål.

Jag skulle istället vilja presentera en annan teori.
Den går ut på att laget som vinner fler matcher men inte med lika stora siffror är ett bättre lag och framförallt bättre balanserat lag medan laget som vinner stort när de vinner men förlorar betydligt oftare är det sämre laget för att det är felbalanserat med för stor vikt på offensiven och för dålig defensiv för att kunna vinna även svåra matcher.
Citera
2020-02-16, 21:05
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Bla bla bla. Bara det faktum att du måste skriva en bok till svar är ju bara en indikation på att mitt föregående inlägg träffade rätt. Förstår inte varför du börjar jämföra med Leicesters kampanj; jag struntar fullständigt i den. Nej ni är förmodligen inte det mästarlag som har gjort minst antal mål men det var inte ens i närheten av min poäng som helt flög över huvudet på dig.

Faktum kvarstår att ni vunnit många matcher med nöd och näppe, och där VAR har klivit in och antingen (1) ansträngt sig för att godkänna era mål eller (2) ansträngt sig för att hitta en offsidemillimeter till anledning att ta bort mål som era motståndare har gjort mot er.
Det är fakta. VAR har INTE tillämpats konsekvent den här säsongen och många granskningar har svängt till er fördel. Jag tror det blir väldigt svårt att hitta folk i detta forum (ej hardcore liverpoolsupportrar) som har missat detta.

Är vi klara nu? Bra.

Undrar varför VAR inte ens kollade situationen när VVD drogs ned i straffområdet om det nu är korruption?

Hellre vinna varje match än att spela ut ett lag i en match för att sedan förlora poäng i nästa.

En citysupporter som snackar om ett annat lag och korruption, utan fusk hade ni inte haft 2 pl titlar och andra cupguld, så sitt ned i båten när du bara pratar konspirationsteorier.

PSG nästa år som gäller eller ?
Citera
2020-02-17, 08:46
Medlem
Citat:
Du får gärna fortsätta intala dig detta din tragiska Cityhatare

Men på tal om att minnas! Om det är något man kommer se tillbaka på i framtiden så blir det säsongen 19/20 då ett dysfunktionellt och ofärdigt verktyg vid namn VAR gjorde entré och förstörde denna vackra sport och för första gången i landets fotbollshistoria gav domarna verktygen och makten att avgöra matcher på egen hand. Att kalla säsongen 19/20 utifrån ett domarperspektiv för skamfläck i engelsk fotboll är kanske att ta i, men det är fan det närmsta vi kommer. Där kan vi prata om att minnas.

Denna kommentar visar din oförmåga att föra en vettig diskussion.
Citera
2020-02-17, 23:36
Medlem
SilviaNights avatar
Kan fortfarande inte släppa att man lyckas ta två ganska självklara felbeslut i matchen mellan Chelsea och United. Utan videogranskning så hade man varit förbannad över felbesluten, men nu har man alltså VAR och lyckas ändå göra fel. Jag ser att folk argumenterar för att Chelseas första mål är korrekt bortdömt men jag har fortfarande inte sett ett vettigt argument för det. Den diskussionen är inte värd att ta något mer dock.

VAR går in tre gånger under matchen, man lyckas ta två uppenbara felbeslut. Chelseas andra mål är troligtvis korrekt bortdömt men ut i TV-rutan visar man inte när bollen slås...Rätt eller inte, det är så jävla dåligt genomtänkt. Visa tydligt så blir det inga konstigheter. Nu känns det som att man slänger ett getöga på reprisen och säger "ähh det va nog inget", vi går vidare.
Citera
2020-02-17, 23:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Man kan säga mkt om Solksjaer, men han vet iaf hur man slår Lampard.
Citera
2020-02-18, 01:25
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Hur har Ndombele presterat för Spurs?

Hypades lite över allt innan övergången och kostade ändå 600 mille.

Fullständig briljant då han spelar. Fick en skada tidigt på säsongen och har inte riktigt kommit in i lunken. Kvalitén finns men flåset verkar lysa med sin frånvaro. Orkar på sin höjd 30 min varannan vecka. Floppvärvning sett till hur lite han har spelat om man ser till inköpspriset men väldigt bra poängskörd sett till per spelade minuter. Får han bara tag i flåset kommer han vara dominant i ligan.

Sägs att Tottenham har satt honom på specialkost då han tydligen inte haft dom sundaste mstvanorna.
Citera
2020-02-18, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Man kan säga mkt om Solksjaer, men han vet iaf hur man slår Lampard.

Jo, men det hade han ju antagligen inte lyckats med igår om inte VAR hade klivit in.
Såklart rött på Maguire och billigt med Zoumas bortdömda.
Kan vi inte bara skrota detta perversa experiment och gå vidare nu?
Citera
2020-02-18, 05:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Jo, men det hade han ju antagligen inte lyckats med igår om inte VAR hade klivit in.
Såklart rött på Maguire och billigt med Zoumas bortdömda.
Kan vi inte bara skrota detta perversa experiment och gå vidare nu?
Man United hade verkligen VAR och domarna på sin sida i går, och Chelsea tycker jag var det bättre laget. VAR har varit en katastrof sedan dag 1 i PL och skiten förstör fotbollen.
Citera
2020-02-18, 07:34
Medlem
Aritzos avatar
Varför överdriver folk?

1. Fred's knuff är minimal och Azpi gör sin knuff ännu mer tydlig. Williams hade kunnat nicka bort den om han inte knuffa. Trots Azpi fick knuff så var det inte så att han försökte låta bli och knuffa utan tvärtom han gjorde mycket mer tydligare knuff än Fred's.

Glöm inte Jorginho målet mot Arsenal chelsea fans..

2. Röda kortet, för det första så är det frispark INNAN situationen. Kolla repris så är Maguire före Batsui och får en knuff i ryggen. Döm frispark så slipper detta hända och på det hela så går Batsui mot Maguire för typ "förnedra" eller varför går han ens mot honom när han ligger ner?
Kunde vart röttkort, ja. Glöm inte heller att han går in i försvarsinstinkt när Batsui försöker gå över honom?

3.
Azpi går mot Martial för o be han ställa sig upp. Fred får gultkort för han går över och skyddar Martial som ligger ner. Jätte normalt, alla spelare går o skyddar sina spelare, helt felaktigt gult.

Däremot Rudiger ska inte vara kvar på plan. Det finns en repris där han kastar under Fred och går aggressivt mot domaren, vanliga fall hade han inte suttit på ett gult så hade han fått sitt första gula kort. Hans reaktion var mycket värre än Fred som försöker gå och skydda sin spelare.
Citera
2020-02-18, 08:48
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Vad EXAKT har City gjort för att straffas så hårt? Jag fattar inte, de har en ägare som pumpat in pengar i klubben. Får inte ägare pumpa in pengar som andra sponsorer?
Jag lyssnande på en pod som gav en bra förklaring, det grövsta brottet City begått är inte att de tagit in pengar från ägarna, utan att de ljugit för UEFA.

De påstod att de hade ett sponsoravtal med Etihad på ~60m, när sponsoravtalet egentligen var på 10m och 50 kom från ägaren istället. Logiken är att det är ett grövre brott att ljuga i en sån här situation än själva brottet i sig.
Citera
2020-02-18, 08:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
1. Fred's knuff är minimal och Azpi gör sin knuff ännu mer tydlig. Williams hade kunnat nicka bort den om han inte knuffa. Trots Azpi fick knuff så var det inte så att han försökte låta bli och knuffa utan tvärtom han gjorde mycket mer tydligare knuff än Fred's.

Fel. Freds knuff är den som gör att Azpi har för hög fart in i Williams. Azpis knuff är troligen inte ens menat som en knuff, utan mer att han håller ut armarna för att ta emot sig. Men pga hans höga fart (Freds knuff) blir det dominoeffekt. Du tror att Williams hade kunnat nicka undan den utan knuffen - enligt samma resonemang hade Azpi kunnat nicka den om inte Fred knuffat honom. Så, even steven.

Citat:
2. Röda kortet, för det första så är det frispark INNAN situationen. Kolla repris så är Maguire före Batsui och får en knuff i ryggen. Döm frispark så slipper detta hända och på det hela så går Batsui mot Maguire för typ "förnedra" eller varför går han ens mot honom när han ligger ner?
Kunde vart röttkort, ja. Glöm inte heller att han går in i försvarsinstinkt när Batsui försöker gå över honom?

Men sluta nu. Maguire skulle hållit tillbaka sin pungspark om det blivit frispark? Vilken planet lever du på? Ingen av dem hade uppfattat vad domaren dömt när han gör den.

Maguire skulle haft frispark för den sena tryckaren men det spelar egentligen ingen roll. Hans pungspark var typ samma som Son vs Rudiger: https://www.youtube.com/watch?v=kVaca_Lz_2k

Han blir foulad, blir sur för det, reflexmässigt trycker ifrån. Inte hårt, men en tydlig hämnd. Det kan absolut bli rött kort.

Batshuayi fullför sin löpning, att Maguire ligger där har inget med saken att göra. Ditt "förnedringsargument" är ett hjärnspöke. Försvarsinstinkt köper jag inte heller, och även om jag gjorde det - är det OK att sparka folk i pungen om man känner sig hotad?

Citat:
Varför överdriver folk?

ill skillnad från dig, som är nyanserad?

Så här: United hade jävla flax med VAR och domslut x3 igår. Willian som får gult istället för frispark, uteblivet rött på Maguire, utebliven kvittering trots att Fred var den stora syndaren. Jag säger inte att domsluten var 100% fel, men United fick dem alla med sig (och då har jag inte ens nämnt Giruouds 1-2, men där var det mer centimetrarna som var på Uniteds sida än VAR) och det blev 3p i kampen om CL-platser. En annan kväll med en annan domare kunde man fått allt emot sig och förlorat med ett rött kort. Så blev det inte, och man ska tacka sin lyckliga stjärna för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in