Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Heh. Arbetsskada kanske. Vill att folk ska tänka. En fråga kan besvaras av många (personligt eller genom att dela med sig) oavsett om man håller med eller än bättre har något nytt att komma med.
https://youtu.be/3b8UhhMC6gE?t=201
Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Vadå han har ju rätt
Medan City krossade 150 år gamla fotbollsrekord och spelade ut sina motståndare med fullkomligt glänsande fotboll och många mål, och helt utan inverkan av VAR, så vinner ni en betydande andel av era matcher med uddamålet och med VAR som har påverkat matchbilden i flera av era matcher. Tänk på det när ni sitter där i slutet av säsongen med alla era nya rekord som domarkåren har hjälpt er att råna City på.
Liverpool är ett fantastiskt fotbollslag men alla som har följt säsongen vet hur det har gått till.
Det är inte bitterhet, det är fakta. Jag håller Citys säsong 17/18 betydligt högre, även om ni slår den med 10p+, och just av den här anledningen.
Förhoppningsvis är VAR betydligt bättre nästa år, och med bättre menar jag att det inte ska finnas rum för tolkning eller att reglerna ska vara böjbara beroende på vilket lag domaren känner för just den matchdagen. Annars kommer samma skit hända igen.
Nej, han har fel i sak. Leicester gjorde 68 mål 15/16 på hela säsongen (Liverpool har gjort 61 nu). Efter omgång 25 hade Leicester gjort 47 mål. Chelsea låg på 52 16/17 när de vann. Så att Liverpool skulle vara på väg mot "minsta antal mål för en vinnare"-statten är inte ens nära. Om de vinner och "bara" gör 6 mål till på återstående 13 matcher kan det bli så - men de ligger så här långt före många andra vinnare i antal gjorda mål.
För den som vill läsa om rekord Liverpool faktiskt kan slå denna säsong (en del har redan slagits) finns en lista här:
https://www.premierleague.com/news/1562499
Den här LFC-supportern bryr sig inte särskilt mycket om sådana rekord. Men ifall man nu ska komma dragandes med osmickrande rekord för att baissa Liverpool, får man ju se till att göra hemläxan.
Vad gäller din rant om "LiVARpool" är du i samma kategori som personen jag citerade. Du letar bara ursäkter för att få ordning på din kognitiva dissonans. Att Liverpool är bäst så långt (bättre än Citys bästa säsonger), det är ett oacceptabelt tillstånd för dig och då griper du efter halmstrån för att rätta till den obekväma verkligheten istället för att medge något.
Det som imponerar mig mest med Liverpools säsong är just den styrkan att de (nästan) alltid vinner. De spelar inte bländande särskilt ofta, de vinner ofta med uddamålet, de tar inte ut sig utan gör just about enough för att få de tre poängen. Sen är min uppfattning (som "bara" sett alla matcher i princip i år) att de ändå har 2-3 växlar till att lägga i om mål behövs.
Sen kan man tycka att det är mer imponerande med lag som demolerar motståndet en normal dag (men går på minor när spelet klickar). Personligen tycker jag det är smart att hushålla med krafterna som Liverpool gjort, det är också därför de endast "tappat" 2p i år. Sen kommer folk tjata om VAR och tur, men återigen - kognitiv dissonans. Liverpool har haft lite tur ibland (otur ibland, rånade på en straff igår tex men det "glömmer" belackarna - se
HÄR, men det är som Stenmark sa - ju mer jag tränar, desto mer tur har jag. Liverpool är bästa laget och det är inte bara tur att de vinner och vinner varje gång det är tajt.
OM Liverpool gör den bästa säsongen någonsin, blir invincibles osv, slår alla rekord och typ vinner PL och CL - kommer jag inte tänka på VAR eller domare. Jag kommer tänka på hur detta ska gå att upprepa (om detta är peaken av mitt supporterskap). Jag kommer tänka på hur man bygger vidare på det, gör en dynasti som vinner titlar på löpande band de närmaste decennierna.
Jag gissar att du och killen ovan kommer tänka nåt i stil med: "bara tur, domarna fuskar, FA mutade, SLUTA PRATA OM DET DÄR" osv.