2020-02-16, 13:44
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det är fakta. VAR har INTE tillämpats konsekvent den här säsongen och många granskningar har svängt till er fördel. Jag tror det blir väldigt svårt att hitta folk i detta forum (ej hardcore liverpoolsupportrar) som har missat detta.
Du lär inte ha svårt att hitta folk, vare sig de håller på Liverpool eller inte, som vet att VAR bedömningarna var inkonsekventa. En inkonsekvens som beror på att det fortfarande är människor som gör bedömningarna. Du kommer inte heller ha svårt att hitta Liverpool fans som håller med om att en del tveksamma beslut gått i vår fördel. Vad du lär ha svårare att hitta är folk som medger att att hel del beslut också går emot Liverpool. Eller att andra lag också gynnats av VAR, inte bara missgynnats.

VAR är ett bra hjälpmedel som inte används på ett bra sätt. Men inte för att hitta fördelar till ett visst lag.
Citera
2020-02-16, 14:52
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Känns som om det kan bli lite poetisk rättvisa om Tottenham får spela CL om dom kommer femma eftersom dom är väl enda klubben som inte fått spela CL fast dom kom på fjärde plats.
Citera
2020-02-16, 14:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Bla bla bla. Bara det faktum att du måste skriva en bok till svar är ju bara en indikation på att mitt föregående inlägg träffade rätt. Förstår inte varför du börjar jämföra med Leicesters kampanj; jag struntar fullständigt i den. Nej ni är förmodligen inte det mästarlag som har gjort minst antal mål men det var inte ens i närheten av min poäng som helt flög över huvudet på dig.

Faktum kvarstår att ni vunnit många matcher med nöd och näppe, och där VAR har klivit in och antingen (1) ansträngt sig för att godkänna era mål eller (2) ansträngt sig för att hitta en offsidemillimeter till anledning att ta bort mål som era motståndare har gjort mot er.
Det är fakta. VAR har INTE tillämpats konsekvent den här säsongen och många granskningar har svängt till er fördel. Jag tror det blir väldigt svårt att hitta folk i detta forum (ej hardcore liverpoolsupportrar) som har missat detta.

Är vi klara nu? Bra.

Mitt förra inlägg tycks ha varit för långt, kanske haft för många svåra ord i sig, varit för nyanserat. Så jag ska hålla det short and sweet på ett sätt du garanterat förstår:

Haha, mitt lag är mycket bättre än ditt. Lycka till hos CAS!

Nu är vi klara
Citera
2020-02-16, 15:25
Medlem
Citat:
Vadå han har ju rätt

Medan City krossade 150 år gamla fotbollsrekord och spelade ut sina motståndare med fullkomligt glänsande fotboll och många mål, och helt utan inverkan av VAR, så vinner ni en betydande andel av era matcher med uddamålet och med VAR som har påverkat matchbilden i flera av era matcher. Tänk på det när ni sitter där i slutet av säsongen med alla era nya rekord som domarkåren har hjälpt er att råna City på.

Liverpool är ett fantastiskt fotbollslag men alla som har följt säsongen vet hur det har gått till.
Det är inte bitterhet, det är fakta. Jag håller Citys säsong 17/18 betydligt högre, även om ni slår den med 10p+, och just av den här anledningen.
Förhoppningsvis är VAR betydligt bättre nästa år, och med bättre menar jag att det inte ska finnas rum för tolkning eller att reglerna ska vara böjbara beroende på vilket lag domaren känner för just den matchdagen. Annars kommer samma skit hända igen.

1988 gick OS i Seoul, Sydkorea. Vi var några som hade pratat om sändningarna på TV skulle ske på tider som inte passade in, när man har ett arbete att sköta.
Vi var överens om en sak, 100-meters finalen skulle vi inte missa.
Lördags morgon ringer klockan 5.15, finalen börjar 5.30. Ben Johnson vinner finalen på 9.79, nytt världsrekord. Kryper ner i sängen, belåten med att inte missat denna final.
Måndag kommer "nyheten", Johnson dopad. Ridå, magin var som bortblåst.

Samma känsla infinner sig nu. Jag kan erkänna att City har spelat bländande fotboll. Mycket av det kommer att glömmas efter anklagelserna om den ekonomiska doping som klubben är anklagad för. Blir klubben fälld så är det inte fotbollen som folk kommer att minnas, utan det var klubben som fuskade.
Mail On Sunday skriver att även titeln 2014 kan tas ifrån klubben.

Ditt resonemang om VAR är sandlådenivå. Drabbar det favoritklubben så är det värdelöst, annars så är det det bästa som finns.

Det finns en reklamfilm från Svenska Spel som belyser detta om VAR på ett härligt sett. Någon kanske har sett reklamfilmen?
Citera
2020-02-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Blir klubben fälld så är det inte fotbollen som folk kommer att minnas, utan det var klubben som fuskade.

Du får gärna fortsätta intala dig detta din tragiska Cityhatare

Men på tal om att minnas! Om det är något man kommer se tillbaka på i framtiden så blir det säsongen 19/20 då ett dysfunktionellt och ofärdigt verktyg vid namn VAR gjorde entré och förstörde denna vackra sport och för första gången i landets fotbollshistoria gav domarna verktygen och makten att avgöra matcher på egen hand. Att kalla säsongen 19/20 utifrån ett domarperspektiv för skamfläck i engelsk fotboll är kanske att ta i, men det är fan det närmsta vi kommer. Där kan vi prata om att minnas.
Citera
2020-02-16, 17:40
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Du får gärna fortsätta intala dig detta din tragiska Cityhatare

Men på tal om att minnas! Om det är något man kommer se tillbaka på i framtiden så blir det säsongen 19/20 då ett dysfunktionellt och ofärdigt verktyg vid namn VAR gjorde entré och förstörde denna vackra sport och för första gången i landets fotbollshistoria gav domarna verktygen och makten att avgöra matcher på egen hand. Att kalla säsongen 19/20 utifrån ett domarperspektiv för skamfläck i engelsk fotboll är kanske att ta i, men det är fan det närmsta vi kommer. Där kan vi prata om att minnas.

Bitterhet är sällan en vacker klädning...

Innan du spyr mer galla över hur orättvist VAR är och vem det gynnat mest kan du ju roa dig med att ta del av statistik och analyser i ämnet. VAR eller inte, det hade i princip varit staus quo mellan reds och shitty denna säsong även utan var.

https://www.espn.com/soccer/english-premier-league/story/3929823/how-var-decisions-have-affected-every-premier-league-club

Var är vare sig dysfunktionellt eller ofärdigt. VAR är ett utmärkt verktyg med väl definierade regler för hur det ska användas. Det är snarare det engelska sättet att hantera VAR som kan kritiseras där man bortser från den grundläggande regeln, förutsättningen för att ändra ett beslut efter VAR-grasnskning är att regelbrottet som granskas skall vara "Clear and Obvious", och här är det framförallt offsidehanteringen som skall kritiseras.

Din uppvisade bitterhet gör att jag i slutändan önskar att CAS förstärker straffet och att PL går all in med det hårdaste straffet de kan utdöma, dvs degradering till League 2 samt förlust av titlarna 11/12 och 13/14. Ekonomisk brottslighet/ekonomiskt fusk får aldrig löna sig.
Senast redigerad av MangoChutney 2020-02-16 kl. 17:45.
Citera
2020-02-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Var är vare sig dysfunktionellt eller ofärdigt

https://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/liverpool-jurgen-klopp-pep-guardiola-var-man-city-uefa-coaches-conference-a9199276.html

Wow... really?

Din tränare som jobbar med detta hela dagarna håller inte riktigt med.
Och du blandar ihop äpplen och päron. Jag har aldrig hävdat att City förtjänar en bättre plats än de har nu, de har inte varit tillräckligt bra och det var aldrig någon tvivel att ni skulle ha legat etta i alla fall.

Redan sagt att jag inte är ett dugg bitter så du tjänar ingenting på att tillskriva mig hur jag känner. Nu har du bara brist på något vettigt att kontra med, precis som den lilla frysen.

Jag hoppas verkligen att du hoppas att CAS kastar ut oss från både CL, ligan och strippar oss på titlar. Då blir det desto roligare att skriva med dig senare till våren när City motbevisar UEFA och begraver den där korrupta skitorganisationen, vars enda existens handlar om att skydda elitlagen från att själva straffas.
Citera
2020-02-16, 18:56
Avslutad
Ge mig Sterling till United i sommar 😎
Citera
2020-02-16, 19:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Ge mig Sterling till United i sommar 😎

United och Chelsea är faktiskt de enda två klubbar jag tror skulle kunna/vilja värva Sterling i sommar om City får alla hårda straff det talas om. Liverpool tror jag han bränt sina skepp hos (vill ej ha honom heller), Arsenal och Spurs inte tillräckligt attraktiva. De spanska giganterna är han för begränsad för, italienarna tar honom gärna men finns inga pengar och han vill inte gå... så då kvarstår två klubbar som gärna betalar lön och transfer för honom.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-02-16 kl. 19:55.
Citera
2020-02-16, 20:01
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
United och Chelsea är faktiskt de enda två klubbar jag tror skulle kunna/vilja värva Sterling i sommar om City får alla hårda straff det talas om. Liverpool tror jag han bränt sina skepp hos (vill ej ha honom heller), Arsenal och Spurs inte tillräckligt attraktiva. De spanska giganterna är han för begränsad för, italienarna tar honom gärna men finns inga pengar och han vill inte gå... så då kvarstår två klubbar som gärna betalar lön och transfer för honom.

Jag skulle kunna tänka mig PSG också, dom har ju definitivt råd att betala honom lönen han vill ha.
Citera
2020-02-16, 20:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jag skulle kunna tänka mig PSG också, dom har ju definitivt råd att betala honom lönen han vill ha.

Ja, glömde dem. De har råd och har väl nån slags status även om spelarna dör av uttråkning i ligan.
Citera
2020-02-16, 20:19
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

Dock är risken stor att PSG är nästa klubb att straffas av UEFA för brott mot FFA ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in