Citat:
Ursprungligen postat av
FreeOJ
(...) Vem/vilka tror/vet du är den som skjutit för Shottaz?
T ex när Maekel blev skjuten? Eller Karar? Eller när Musse blev skjuten.
Eller kastade handgranat och sköt i Kista på Musses bror? Eller Nasser i somras?
Citat:
Ursprungligen postat av
hehehe5
(...) DP har fler fiender än bara shottaz, makael blev skjuten innan han var med i dp så det kunde varit vem som helst. Karrar blev dödad av shottaz, ryktas om ay*e och Y men vem vet. Musse kunde också blivit skjuten av vem som helst pga fler fiender än bara shottaz.
Kista kan ha varit Franky. Nasser blev dödad som hämnd för köpenhamnmordet eller rozh mordet har jag för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adrenalina23
Enligt många skribenter så var de aye som sköt musse, Aye o Y sköt karrar och Franky o Y kasta handgranat
Citat:
Ursprungligen postat av
FreeOJ
Musse blev skjuten typ 12 dagar efter Myntan. Långsökt att tror det är någon annan än Ayye. Flesta andra var inlåsta just då. Sen tog polisen honom för annat i Januari och det var lugnt för DP en period framåt.
Håller med ovanstående. Sannolikt.
MAKAELs skjutning kan vara extern men sannolikt kopplad tänker jag. Han blev också, som jag förstår, mer DP aktiv efter attacken. Vet ej hur det är nu.
A2-,
MUSSE- och
KARRARskjutingarna ser jag som SZ, liksom handgranaten i Kista. Vem som var ansvarig för exakt vad är väl inte så självklart att vi får kännedom om men ovanstående utpekade låter mycket rimliga. Sedan är resten (för de flesta av oss) bara rykten. Är de klantiga - ja. Är de (som fenomen betraktat) ofarliga? Sammantaget nej, åtminstone inte för varandra. Om en eller annan kanske gör mer väsen av sig än vad som kan tänkas vara rimligt, får vi kanske leva med...