2020-02-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Vem tror du det var de pratade om?

Vem/vilka tror/vet du är den som skjutit för Shottaz?

T ex när Maekel blev skjuten? Eller Karar? Eller när Musse blev skjuten.

Eller kastade handgranat och sköt i Kista på Musses bror? Eller Nasser i somras?
Enligt många skribenter så var de aye som sköt musse, Aye o Y sköt karrar och Franky o Y kasta handgranat
Citera
2020-02-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hologram9191
Men du vet om att Ayye skjutit mot folk mer än 3 gånger va? Och sköt även en från DP framför dennes mamma till och med fast han överlevde och att inte heller nämna A2 från Malmö också och allt detta kan man enkelt få bevisat för sig själv vem som gjort vad om man läser lite olika FUP. Däremot vet jag inte vad våldskapital betyder för dig men sitter man inlåst en tredjedel av sitt liv så anser jag att man har ett väldigt grovt våldskapital sen Yasin och Jaffar håller jag med dig om.
Tydligen därför inga västerortsrappare får uppträda i Malmö. De ska vara "portade". När. Adel skulle spela förn1-2 år sedan så sattes en sprängladdning på Babel(där han skulle uppträda dagen efter). Om de nu är så tuffa så åk och uppträda i Malmö
Citera
2020-02-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernfeldt
Tydligen därför inga västerortsrappare får uppträda i Malmö. De ska vara "portade". När. Adel skulle spela förn1-2 år sedan så sattes en sprängladdning på Babel(där han skulle uppträda dagen efter). Om de nu är så tuffa så åk och uppträda i Malmö
Alltså pga mordet på A2
Citera
2020-02-17, 15:49
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Ingen aning om vem det handlade om.

Ni måste tänka på att det också finns flera shottaz medlemmar än dem som visas på sociala medier, finns många som vi inte vet om.

DP har fler fiender än bara shottaz, makael blev skjuten innan han var med i dp så det kunde varit vem som helst. Karrar blev dödad av shottaz, ryktas om ay*e och Y men vem vet. Musse kunde också blivit skjuten av vem som helst pga fler fiender än bara shottaz.

Kista kan ha varit Franky. Nasser blev dödad som hämnd för köpenhamnmordet eller rozh mordet har jag för mig.

Musse blev skjuten typ 12 dagar efter Myntan. Långsökt att tror det är någon annan än Ayye. Flesta andra var inlåsta just då. Sen tog polisen honom för annat i Januari och det var lugnt för DP en period framåt.
Citera
2020-02-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interelevantalls
Att DP och SZ är upphausasde och besitter betydligt mindre cred IRL ute bland kollegorna på förvaringarna kan man ju förstå... men utveckla gärna dina funderingar kring deras levene och deras olika typer av/brist på kapital (eko-, våld, kulturellt-, interlektuellt osv)...
Citera
2020-02-17, 17:22
Medlem
33 skott på 3 fucking sekunder
Citera
2020-02-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Satt och skummade igenom fuppen för Aye o jaffars vapenbrott. Aye har ett samtal med Farre där han snackar om någon som "inte vill ge pengar, inte vill skjuta och inte vill bidra" Kan de möjligen syfta på poy?
Vilken del av FUP resp sida?
Citera
2020-02-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisstabossen
33 skott på 3 fucking sekunder

Nytt konto och ett synnerligen kort pågående som gäller vad? Du får nog utveckla lite om inte inlägget ska tas bort.
Citera
2020-02-17, 17:54
Medlem
Citat:
(...) Vem/vilka tror/vet du är den som skjutit för Shottaz?
T ex när Maekel blev skjuten? Eller Karar? Eller när Musse blev skjuten.
Eller kastade handgranat och sköt i Kista på Musses bror? Eller Nasser i somras?
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
(...) DP har fler fiender än bara shottaz, makael blev skjuten innan han var med i dp så det kunde varit vem som helst. Karrar blev dödad av shottaz, ryktas om ay*e och Y men vem vet. Musse kunde också blivit skjuten av vem som helst pga fler fiender än bara shottaz.
Kista kan ha varit Franky. Nasser blev dödad som hämnd för köpenhamnmordet eller rozh mordet har jag för mig.
Citat:
Enligt många skribenter så var de aye som sköt musse, Aye o Y sköt karrar och Franky o Y kasta handgranat
Citat:
Musse blev skjuten typ 12 dagar efter Myntan. Långsökt att tror det är någon annan än Ayye. Flesta andra var inlåsta just då. Sen tog polisen honom för annat i Januari och det var lugnt för DP en period framåt.
Håller med ovanstående. Sannolikt. MAKAELs skjutning kan vara extern men sannolikt kopplad tänker jag. Han blev också, som jag förstår, mer DP aktiv efter attacken. Vet ej hur det är nu. A2-, MUSSE- och KARRARskjutingarna ser jag som SZ, liksom handgranaten i Kista. Vem som var ansvarig för exakt vad är väl inte så självklart att vi får kännedom om men ovanstående utpekade låter mycket rimliga. Sedan är resten (för de flesta av oss) bara rykten. Är de klantiga - ja. Är de (som fenomen betraktat) ofarliga? Sammantaget nej, åtminstone inte för varandra. Om en eller annan kanske gör mer väsen av sig än vad som kan tänkas vara rimligt, får vi kanske leva med...
Citera
2020-02-17, 17:56
Medlem
Någon som vet om MAKAVELLI (BYN) aka M4ikal H4ssan blivit beskjuten? Någon som har något matnyttigt om denna. Blandade ett tag ihop med MAKAEL...
Citera
2020-02-17, 18:09
Medlem
Citat:
Va de inte poy o yasin som sköt karrar?" Jag o poy i mitt garage, pull up och vi gör kalas".
Citera
2020-02-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Nytt konto och ett synnerligen kort pågående som gäller vad? Du får nog utveckla lite om inte inlägget ska tas bort.
Han menar låt texten av jaffar från låten Guldrushen. Texten är mot musse när han blev beskjuten av shottaz med 33 skott på 3 sekunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in