Citat:
Ursprungligen postat av
interelevantalls
Eftersom att jag (tyvärr) har associerat mig med dessa människor så kan jag som en säker källa yttra mig. Jag är en jubelidiot som har beblandat mig med dom, jag vet, men man lär sig av sina misstag.
Det finns inga pengar eller ekonomiskt kapital. Dom här pojkarna bor hemma och tar hand om hushållssysslorna. Dom har inget kapital till en flashig livstil, dom är inte yrkeskriminella. Dom tjänar inga millar. Det som visas på instagram är en fasad från någon gång i livet då dom lyckats blåsa någon stackare att ta ett banklån åt dom. Dom lever inte ett rushliv.
Inte heller finns det något våldskapital då dom individer som var kapabla till att begå våldsgärningar är döda. Yasin är inte skyldig till mordet på Poy, däremot befann han sig på plats. Yasin är inte farlig. Jaffar är inte farlig. Ayye är inte farlig. Dom är studiobanditer, precis som många redan har påtalat ett flertal gånger. Det här är människor som poppar piller och livnär sig på det faktum att media målar upp dom som gäng. Dom har sin fanbase på små barn som tror på det som skrivs och sägs, men när man associerat sig med dom så inser man att sanningen egentligen är en annan.
Utöver det ; ingen av dessa individer har någon form av status inne på kåken. Jag har vänner som sitter/ suttit med dom och dom rankas väldigt långt ner av den enkla anledningen att dom pratar alldeles för mycket och försöker hävda sig alldeles för mycket.
Får inte riktigt ihop det du skriver. Du säger att dessa killar inte är farliga? Ayye är inte farlig? Yasin är inte farlig? Dp killar är inte farliga?
De har utfört många mord var och en eller åtminstone skjutit, hur kan du säga att dessa inte är farliga?