Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Många digitala prenumeranter betalar inget eller lite, det är hela tiden kampanjer om sådant. Även papperstidningen var så förr. Det är de trogna läsarna som betalar, hur många är det? Som nämnts tidigare myndigheter och annan offentligt finansierad verksamhet prenumererar mycket
De flesta kampanjerbjudanden jag sett på tidningar så länge jag kan minnas är att man får 1-3 månader rabatterat pris därefter fullpris. Just nu verkar det gälla att man får halva priset i 3 månader.
Svågissat hur många som konstant skapar nya konton var tredje månad men det skulle ju åtminstone betyda att 1/4 av de ~50.000 nya prenumeranter som sägs ha tillkommit från 2018 till 2019 var under rabatterat pris.
När det gäller myndighetsprenumerationer - finns det nån fakta på om dessa räknas med?
Hört att vissa skolor har tillgång till alla tidningar - men svårt att föreställa mig att varje skolbarn och räknas som prenumerant då de inte betalar själv. Det vore lite för enkelt att skjuta hål på siffrorna om det uppdagades att man räknade så.