2020-02-16, 21:23
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du kan väl lägga ut ditt kort så att vi vet att du inte ljuger.

Ja, fast att gilla SAS reklamfilm och dessutom lägga ut sitt Guldkort här kanske strider mot reglerna.

Du tror kanske att ingen flyger framför skynket och att det är tomt där?

Jag tycker att filmen faktiskt har visat hur bra reklambyrån är. De visste att filmen skulle reta upp rasister och "Viola!": Det gjorde den.

Reklambyrån och SAS vann den här tvekampen.
Citera
2020-02-16, 21:28
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har svårt att se vad ditt ljugande om "guldkort" skulle ha för relevans på reklamfilmen & hur den har kritiserats över hela världen.

Tråden handlar om filmen. Att du är arg att jag har guldkort är lite OffT.

Har du länkar till hur filmen har mottagits utomlands eller hittar du bara på? De artiklar jag hittar är om att rasisterna i Sverige gick i taket då ett internationellt flygbolag som SAS försökte tala om att traditioner finns i andra länder än Sverige också.

Reklambyrån som gjorde filmen prickade helt rätt!
Citera
2020-02-16, 21:30
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollestolle
Ja du är väl miljöpartist som fick plats vid köttgrytorna sista valet.

Nej. Men jag tycker SAS reklamfilm som retade upp så många "somliga" är en veritabel succé!
Citera
2020-02-16, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag kommer nog snarare att välja SAS framför andra bolag. Kanske blir man Eurobonus guld till slut om man konsekvent prioriterar SAS. Man slipper ju då dessutom Jomshof och andra rasistidioter ombord.

Fick du guldkortet idag? Häromdagen hade du inget guldkort.
Citera
2020-02-16, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Filmen är ju både en hyllning och en kränkning.
Det är idén bakom den.
Den börjar provocerande och kränkande för att sedan (försöka) göra en plot twist och istället hylla skandinavien och framför allt skandinaver som rest och tagit med sig idéer och ting hem.
Jag tror inte att den var menad vare sig som en kränkning eller hyllning. SAS är smarta nog att veta att skandinaver inte är det enda folk som rest och tagit med sig bra idéer hem, så det är knappast en hyllning till skandinaver. Det gör alla folk.

De ville göra nåt utmanande som stack ut, en wokereklam som samtidigt levererade ett budskap att resa är fantastiskt. De använde sig av skandinaver för sin provokation, för de trodde att det var riskfritt. Whitebashing är ju riskfritt, ingen vågar protestera. Att låta en neger prata om sina vikingförfäder - oj vilken provokation. Hade man gjort det omvända hade SAS piskats blodiga för kulturell appropriering. Men skandinavers kulturarv och historia är riskfritt att skända för skapa uppmärksamhet kring vår reklamfilm, bestämde SAS.

Men det gick snett så inåt helvete för SAS. Skandinaverna hade visst inte lust att bli utskämda worldwide och utnyttjade som punchline i SAS reklamfilm. Skandinaverna var visst ett folkslag som tyckte att man ska visa tillbörlig respekt även för deras kulturarv.

Så skönt att se att det finns lite vikingablod kvar i ådrorna än
Citera
2020-02-16, 21:33
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Som sagt så vill iaf inte jag förknippa resor med politik. Talar nog för flera andra när jag säger att en del sparar länge för att få komma iväg på den där charterresan med barn och familjer. Det skall vara glada bilder, sol, bad, stränder, städer, nattliv, blå himmel, snö, skidbackar osv osv.

Inte deppig musik, anklagande kontext, nonchalans mot nordbor, mörka moln och hatisk karaktär.

Räcker det inte med allt negativt vi får genom tidningar och tv varje? Skall även all reklam bli negativ nu också?

Jag tycker att filmen är genial.

Om den skrämmer bort människor med tråkiga värderingar så blir det ännu enklare för oss som får gå före i kön.

SAS-filmen är bra om den kan få alla tråkiga rasister att stanna hemma.
Citera
2020-02-16, 21:34
Avslutad
Citat:
Nej. Men jag tycker SAS reklamfilm som retade upp så många "somliga" är en veritabel succé!
Vad tycker du om etniskt svenska barn och ungdomar som blir pissade i munnen av sina rånare då? Låt mig gissa - de är kränkta SD-snöflingor.
Citera
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Jag tror att de som saknar självdistans passar bättre hemma inlåsta i sina egna hem med endast en hatisk och rasistisk internetuppkoppling.

SAS har piskat skiten ur källarrasisterna med den här reklamfilmen! (Titta bara på hur många som kröp upp ur rasistkällaren i den här tråden!)

Vi som flyger med Eurobonus Guldkort kunde inte garva läppen av oss mer.

Stanna i källaren du, så flyger vi andra vidare!

Jag vet inte om du har missat det, men Flashback är ett diskussionsforum, tvåvägskommunikation råder här, det är inte Instagram eller Twitter där man bara vräker ur sig sina självcentrerade tankar och inte behöver lyssna på någon annan.

Var nu god att svara på mina frågor, annars är det uppenbart för alla att du bara svamlar substanslös dynga som en efterbliven pajas. Och du är väl ingen efterbliven pajas förmodar jag?
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Folket vann mot SAS i verkligheten.
Men här på FB vann trollen.
Citera
2020-02-16, 21:35
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, skandinaver har alltid rest mycket, och det kommer dom fortfarande göra, bara inte med SAS.

Att flyga är tråkigt oavsett och bättre blir det inte när bolaget hånar dig. I framtiden kommer allt fler åka tog anyway, flygplan förstör miljön.

Källa på det?
Citera
2020-02-16, 21:36
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, fast att gilla SAS reklamfilm och dessutom lägga ut sitt Guldkort här kanske strider mot reglerna.

Du tror kanske att ingen flyger framför skynket och att det är tomt där?

Jag tycker att filmen faktiskt har visat hur bra reklambyrån är. De visste att filmen skulle reta upp rasister och "Viola!": Det gjorde den.

Reklambyrån och SAS vann den här tvekampen.

Hur vet du det? Svaret kommer att vara i siffrorna. Inget du eller ditt «guldkort» kan göra något åt.
Citera
2020-02-16, 21:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Källa på det?

Ja

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Environmental_impact_of_aviation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera