2020-02-16, 12:09
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Usch obehaglig reklamfilm!
Jag vill förknippa resor med glädje och lättja så man mår bra och får feelgood känsla.

Inte som denna och bli nedtryckt, påtvingad politik vilket detta är! Smutskastad och ironi och annat skit..

Hur tänkte dom ens när dom släppte reklamen ?? Borde ju avskeda hela högen och stämma dom allesammans!
?
SAS tar verkligen hand om sina resenärer. Jag blev inte Guld förräns helt nyligen men har alltid tyckt att SAS-personalen gör ett riktigt bra arbete.

Att man kan slippa rasister i kabinen gör det ännu mer relevant att välja SAS när man måste flyga.

Vem vill flyga med rasistäcklet Jomshof?
Citera
2020-02-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Med Eurobonus Guld som jag är får du bjuda in en SD-loser som gäst till loungen också! De brukar alltid bli lite "flabbergasted" att både vin och öl är gratis för lojala SAS-resenärer.

Som sagt så vill iaf inte jag förknippa resor med politik. Talar nog för flera andra när jag säger att en del sparar länge för att få komma iväg på den där charterresan med barn och familjer. Det skall vara glada bilder, sol, bad, stränder, städer, nattliv, blå himmel, snö, skidbackar osv osv.

Inte deppig musik, anklagande kontext, nonchalans mot nordbor, mörka moln och hatisk karaktär.

Räcker det inte med allt negativt vi får genom tidningar och tv varje? Skall även all reklam bli negativ nu också?
Citera
2020-02-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja de kommer att behöva varenda vänsterbliven idiot för att inte konka direkt!
Haha, och dessutom har dessa dårar flygskam och kommer att sitta inne och darra i sommar om det blir en coronaepidemi i landet så SAS har verkligen slagit mot fel grupp. Sånt här kan knappast bottna i affärsmässiga beslut, i så fall ska både vd och styrelse ha sparken. Ett helt politisk tagit beslut och man väntar på vad Telia och Vattenfall har för roliga reklamfilmer för oss i framtiden. Hoppas inte Ericsson, IKEA och många andra globala företag finner det olustigt att vara i ett land som anses kopiera allt och inte har historia eller kultur.
Citera
2020-02-16, 12:16
Medlem
Citat:
?
SAS tar verkligen hand om sina resenärer. Jag blev inte Guld förräns helt nyligen men har alltid tyckt att SAS-personalen gör ett riktigt bra arbete.

Att man kan slippa rasister i kabinen gör det ännu mer relevant att välja SAS när man måste flyga.

Vem vill flyga med rasistäcklet Jomshof?
Välkommen till det segregerade splittrade landet, tacka SAS för bidraget.
Citera
2020-02-16, 12:16
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du kan väl lägga ut ditt kort så att vi vet att du inte ljuger.

Två businessclassresor till Asien på ett år och några resor till Europa räcker för att bli guld hos SAS.

SAS är nog ett av de bättre bolagen. Både BA och Lufthansa har mycket sämre service i business class och det vet vi som har provat.

Nu handlar tråden om hur alla rasisttöntar hatar SAS, men de har aldrig flugit framför skynket!
Citera
2020-02-16, 12:20
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har svårt att se vad ditt ljugande om "guldkort" skulle ha för relevans på reklamfilmen & hur den har kritiserats över hela världen.

Har man guldkort som jag så vet man att SAS är ett habilt bolag framför skynket.

Hur de i galärklassen resonerar kan du läsa här i tråden!
Citera
2020-02-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
5 dagar har gått och ännu ingen konkurs för SAS. Antar att bojkotten från alla dessa Sverigevänner inte har kickat in än?

Har du sett att volvo slutat att ha mäniskor i sin reklam.
Farsan har alltid kört svenska bilar han pratade om en volvo men han köpte något icke svenskt
för första gången i sitt liv.

Det är ca 30% av befolkningen som starkt ogillar den reklamen.
Citera
2020-02-16, 12:22
Medlem
Robert_Goatses avatar
Får se om aktiekursen påverkas av det här.
Vad tror FB?
Jag tror inte det kommer hända något.
Citera
2020-02-16, 12:25
Medlem
Citat:
Med Eurobonus Guld som jag är får du bjuda in en SD-loser som gäst till loungen också! De brukar alltid bli lite "flabbergasted" att både vin och öl är gratis för lojala SAS-resenärer.

Det är hysteriskt roligt att se hur många sosse-agenter i den här tråden som helt plötsligt flyger SAS Business Class som skottspolar. I själva verket sitter ni i era slitna hyrestvåor i era gråa förorter och gnisslar tänder just nu. Er senaste flygresa var för tre år sedan med Ryanair till någon vänsterextrem demonstration i ett regnigt Tyskland. När ni inte arbetar ideellt med att skriva sossepropaganda på Flashback så ”arbetar” ni garanterat med att förenkla invandrares undanträngande av svenskar på något annat sätt.

Det närmsta "InteSDbliven" kommer en lounge på Arlanda var när ha stod och tryckte sin feta potatisnäsa mot fönstret till den, slickandes sig om munnen vid åsynen av skaldjursbordet.

Anledningen till att det svenskhatande vänsterpatrasket som uppehåller sig inom riket nu går till rabiat motattack är för att deras kulturella makt nu smulas sönder framför deras ögon as we speak. Den tid då de utan konsekvenser kunde sparka på det liggande svenska folket är ÖVER.

SAS kommer att straffas hårt och länge för att de valde att ställa sig på vänsterns sida och stämma in i den snuskiga svenskhatande kören. Frågan är om de inte är brännmärkta som företag för all framtid?

Konsekvenserna av idiotin som präglar beslutsfattarna hos SAS kommer naturligtvis att tjäna som varnande exempel för mer skickligt ledda företag. Vissheten att svenskhat och andra vänsterbudskap inte säljer kommer att cementeras.

Svenskarna vann denna match!
Senast redigerad av David-Aas 2020-02-16 kl. 12:28.
Citera
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Nu har jag inte gått igenom 5000 sidor av trams, men är det någon som utmanat påståendet sakligt (dvs att inget är skandinaviskt) eller är det mest dramatiska utspel ? Mig veterligen så har skandinavien och skandinavier haft en väldigt väldigt begränsat roll som civilisation.

De flesta inslag vi ser i skandinaviskt samhälle har sina rötter i utlandet. Jag vill inte vara den som ger er en dos av sanning men vikingar var ju rena barbarer. Det är något jag märker i Svenskar även i dag, enda skillnaden är att man lyckats tillskanska sig välfärd på andras bekostnad.

Vill inte göra någon ledsen, men tror det därför reaktionen är så stark till videon (dvs att den har substans).
Att människan influeras av varandra och bygger på varandras kunskaper är något alla vet, utom kanske de mest inbitna patrioterna runt om i världen.

Det är inte det SAS påstår. De påstår att "absolutely nothing" är skandinaviskt.

Samtidigt upplyser de att saker faktiskt kan ha nationella tillhörigheter, helt utan influenser från andra:
Demokratin är grekisk, föräldrarledighet är sveitsiskt, väderkvanar är persiskt, cykeln är tysk, smørrebrød är nederländskt, lakrits är kinesiskt, midsommarstången är tysk, dansh är österriksik, kvinnliga rättigheter är amerikanskt.

Så det är bara skandinavien som har uppfunnit, skapat eller bidragit "absolutely nothing" till vår värld.
Vi är alltså de sämsta parasiterna på klotet. Medan alla andra är upptagna med att skapa och uppfinna. Enligt SAS då.
Kanske är just det du påstår också ser jag nu när jag läser ditt inlägg en gång till före post.

Båtpropellern och dynamiten har inte påverkat världen något som helst.
80% av världsekonomi är inte byggd på propellerdrivna cointainer-fartyg.
Sista 150 årens historia hade inte sett helt annorlunda ut om dynamiten inte uppfunnits.

Tryckfriheten är ju också bara nåt skräp för flugan "demokrati", säkert något någon tjuvaktig svensk snodde från Nord Korea.
Citera
Medlem
Vilken del av forumet ligger denna tråd i...? Politik eller??

Förtydligar här: jag har inget emot SAS eller bolaget i sig! Det är de som gjorde denna reklamfilm samt de som beviljade att släppa reklamen som är orsaken till att företagsnamnet fått en törn.
Finns ju uppenbarligen ett problem med klippet för annars hade väl knappast denna tråd funnits.

Nej jag talar för mig själv nu men nästa reklamfilm kanske dom skulle skippa politiken och försöka gå på glädje istället.
Citera
2020-02-16, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
På SAS Facebooksida försöker man nu "reparera" lite av skadorna man orsakat. Och det går sådär..

Först slog man ju fast att det inte fanns någonting skandinaviskt, vilket sedan hastigt ändrades till att man var stolta över det icke existerande skandinaviska arvet.

En användare skriver:

"What is truly Scandinavian? Absolutely nothing"
Alfred Nobel? Nothing.
Niels Bohr? Nothing.
Karen Blixen? Nothing.
Søren Kierkegaard? Nothing.
Jørgen Utzon? Nothing.
Astrid Lindgren? Nothing.
August and Marie Krogh? Nothing.
Henrik Ibsen? Nothing.
Scandinavian culture? Absolutely nothing.

Smörgås tårta? Didn't happen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in