2020-02-16, 20:47
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men herregud. Förutsätt inte att folk är idioter. Självklart kan jag o andra skilja på en hyllning och en kränkning.

Skulle jag själva säga: "Vad är genuint afrikanskt? Absolut ingenting. Allt är kopierat från andra folk och kulturer." ??

Nej, självklart inte. Jag vet bättre än att kränka afrikaner på det sättet. Men du menar alltså att det vore OK att säga så, att det vore en hyllning? Det kanske är något vi ska tipsa UD om att våra ambassadörer ska säga på sina uppdrag runt världen??

Så dumt.

Filmen är ju både en hyllning och en kränkning.
Det är idén bakom den.
Den börjar provocerande och kränkande för att sedan (försöka) göra en plot twist och istället hylla skandinavien och framför allt skandinaver som rest och tagit med sig idéer och ting hem.
Citera
2020-02-16, 20:51
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Du är ju patetisk med ditt eviga tjat om ditt eurobonuskort, ingen jävel bryr sig. Lol
Hellre står jag i kö än har en genomrutten stinkande personlighet som du har. Du har ju sagt att du pissar på hederligt folk som står i kö.
Du kallar folk rasister för att de inte gillar en reklamfilm.
Har du en enda god egenskap? Du kan inte komma till himlen bara för att du har ett eurobonuskort vet du.
Jo han tror han kan flyga dit.
Med sitt Eurobonuskort såklart.
Citera
2020-02-16, 20:53
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ironi ska man inte behöva förklara för normalbegåvade men de verkar inte existera några normalbegåvade bland högerdårarna.

Du sitter och spammar en tråd där majoriteten uppenbarligen är 'högerdårar' som inte förstår på vilket sätt du menar att filmen är 'ironisk'.
Du tycker inte att det vore på sin plats att förklara för dessa 'högerdårar' vilken 'ironi' du ser i filmen?
Om inte, tycker du inte att ditt beteende i så fall liknar ett troll väldigt mycket?
Citera
2020-02-16, 20:58
Avslutad
Citat:
Uppenbarligen kan inte du och de andra SD-spånen det.

Ja jättedumt av er att inte förstå den väldigt enkla innebörden
Så du skulle själv säga så till en annan folkgrupp? "What is truly Arabian? Absolutly nothing. It's all copied from other people and cultures".

Är det nåt du rekommenderar att våra ambassadörer gör runt om i världen?
Citera
2020-02-16, 20:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Filmen är ju både en hyllning och en kränkning.
Det är idén bakom den.
Den börjar provocerande och kränkande för att sedan (försöka) göra en plot twist och istället hylla skandinavien och framför allt skandinaver som rest och tagit med sig idéer och ting hem.

Jo, skandinaver har alltid rest mycket, och det kommer dom fortfarande göra, bara inte med SAS.

Att flyga är tråkigt oavsett och bättre blir det inte när bolaget hånar dig. I framtiden kommer allt fler åka tog anyway, flygplan förstör miljön.
Citera
2020-02-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så du skulle själv säga så till en annan folkgrupp? "What is truly Arabian? Absolutly nothing. It's all copied from other people and cultures".
Middle-eastern är en bättre jämförelse med Scandinavian än arabian.
Citera
2020-02-16, 21:06
Medlem
UT64s avatar
Gammelmedias förklaring att det var Putin & SD som trollade fram kritiken mot SAS har ju numera lagts på hyllan, samtidigt som SAS slickar såren, och journalisterna kniper käft.

Vad vi nu ser för verksamhet här på FB, samt på andra plattformar, är B-laget av propagandister; Expo, #jagärhär, Sverige mot rasism och liknande små grupperingar som desperat försöker kämpa emot orkanen av skit. Och det går inget vidare av kommentarerna att döma.

Det är mest trötta påståenden om SD-väljares intelligens o.s.v. Med andra ord: SAS har förlorat.
Citera
2020-02-16, 21:12
Avslutad
Citat:
Middle-eastern är en bättre jämförelse med Scandinavian än arabian.
OK, och skulle du säga så? "What is truly Middle-eastern? Absolutly nothing. Everything is copied from other people".

Gör ett experiment. Prova att posta det i nån lämplig FB-grupp. Rapportera sen.
Citera
2020-02-16, 21:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du hittar alltså ingen i hela världen, förutom dig själv & ett annat troll i tråden, som har "fattat" att filmen är ironiskt menad. SAS har inte fattat det, reklambyrån som gjort filmen har inte själv fattat det, ingen annan som försvarar filmen har gett uttryck för det.

Endast Don Quijote (du) och Sancho Panza (InteSDbliven) har "fattat" att filmen är ironiskt menad, alla andra i hela världen är idioter.

Vi har nog kommit till vägs ände här är jag rädd.

Slaget är över. SAS trupper liger slaktade på slagfältet, likplundrare vandrar lojt omkring & kråkorna har börjat käka på liken. Don Quijote & Sancho Panza som överlevt slaget stapplar runt & skriker att SAS egentligen har vunnit då det egentligen var ett "ironiskt" slag.

Det gick åt helvete för SAS, det gick fullständigt åt helvete & man har uppenbarligen gett upp alla seriösa försök till damage control.
Men snälla nån, känns som nån får äta upp sina skor nästa vecka.
Vad ska ni hetsa mot då, Kronägg?
Citera
2020-02-16, 21:17
Medlem
prominentens avatar
Ta det igen!

Vad hette kortet du hade sa du?

Vad kallar du folk som inte gillar reklamfilmen?

Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
SAS gör helt rätt då de lanserar denna film. Att slippa flyga med smygrasister är ett stakt argument för att välja SAS. Filmen är genial.

Att slippa stå i kö och slinka in med SD-topparna är guld värt som Eurobonus guldmedlem. Både öl och vin är helt gratis i loungen min vän! Även SD-politiker tycks gilla detta faktum om jag får tro mina egna observationer. Om man kan läsa finns det dagsaktuella tidningar loungen också.

SAS vet att det är viktigt att ta hand om sina stamgäster som betalar lite mer. Därför är reklamfilmen ett nödvändigt ont för att helt enkelt rensa ut de som inte platsar på ett SAS-flygplan.

Poängen med Eurobonus är väl snarare Loungerna utomlands som man får tillträde till med Guldkort? Vi chattar vidare (gärna i separat tråd) när du varit i loungerna i Asien lilla vän. (Mental klapp på huvudet.)

SAS reklamfilm är otroligt genial. Titta bara så upprörda ni är!

Fattar ni ens att ni är trollade?
Citera
2020-02-16, 21:20
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Ta det igen!

Vad hette kortet du hade sa du?

Vad kallar du folk som inte gillar reklamfilmen?

Tror det var nåt med några politiker som flög SAS Business också.
Citera
2020-02-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
SAS gör helt rätt då de lanserar denna film. Att slippa flyga med smygrasister är ett stakt argument för att välja SAS. Filmen är genial.

Att slippa stå i kö och slinka in med SD-topparna är guld värt som Eurobonus guldmedlem. Både öl och vin är helt gratis i loungen min vän! Även SD-politiker tycks gilla detta faktum om jag får tro mina egna observationer. Om man kan läsa finns det dagsaktuella tidningar loungen också.

SAS vet att det är viktigt att ta hand om sina stamgäster som betalar lite mer. Därför är reklamfilmen ett nödvändigt ont för att helt enkelt rensa ut de som inte platsar på ett SAS-flygplan.

Poängen med Eurobonus är väl snarare Loungerna utomlands som man får tillträde till med Guldkort? Vi chattar vidare (gärna i separat tråd) när du varit i loungerna i Asien lilla vän. (Mental klapp på huvudet.)

SAS reklamfilm är otroligt genial. Titta bara så upprörda ni är!

Fattar ni ens att ni är trollade?

Du kan skaffa ett priority pass för 99 euro och få tillgång till lounger. Inget speciellt. Du har ingen aning om vilka lounger jag har varit i. Dessutom har jag råd att köpa en öl och en matblt i en av restaurangerna om jag skulle vilja.

Så länge de inte har en 100%-ig kabinfaktor känns det väl dumt att rensa ut planet och bara flyga med några i business class. Enorm kapitalförstörelse.

Sen förstår jag inte kopplingen mellan att vara stolt över sitt skandinaviska arv och att vara rasist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in