2020-02-16, 09:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
5 dagar har gått och ännu ingen konkurs för SAS. Antar att bojkotten från alla dessa Sverigevänner inte har kickat in än?

Vänta några kvartalsrapporter så ska du få se.

Gamarna har redan börjat cirkulera över SAS. De vet vad som är på gång.
Citera
2020-02-16, 09:46
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En annan sak som gör det så bisarrt: SAS har inte alls koll på sin målgrupp. De som kan tänkas lockas av det här budskapet, är nästan uteslutande kvinnor på vänsterkanten, och företrädesvis yngre. Arbetslösa, studerande, eller på sin höjd med anställning inom det offentliga efter en medellång, enklare utbildning, som sjuksköterskor, grundskollärare, socionomer, bibliotekarier m.fl. lågbetalda yrken. D.v.s. personer som inte har råd med de hutlösa priser som SAS tar för sina biljetter.

De som har råd att betala biljetterna, är tvärtom mestadels framgångsrika män som röstar på M, Sd eller Kd - och de köper inte den ideologiska smörjan. Så det är ett totalt debacel från början till slut. Det FÖRSTA man brukar göra när man ska producera en reklamkampanj, är ju att ta reda på vilken målgrupp den ska vända sig till.

Jag undrar: testade SAS aldrig filmen på en testpublik som man brukar göra? Hade de gjort det, så borde de ju av reaktionerna ha förstått att det var bäst att skrota skiten. Även om de hade fått betala reklamfirman ändå. För nu blir effekten i stället kontraproduktiv. Det ser man ju bara här i tråden, hur många det är som berättar att de har makten att bestämma vilket flygbolag som ska anlitas på det företag där de arbetar - och att de aldrig mer kommer att anlita SAS.

Jag kommer nog snarare att välja SAS framför andra bolag. Kanske blir man Eurobonus guld till slut om man konsekvent prioriterar SAS. Man slipper ju då dessutom Jomshof och andra rasistidioter ombord.
Citera
2020-02-16, 09:49
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vänta några kvartalsrapporter så ska du få se.

Gamarna har redan börjat cirkulera över SAS. De vet vad som är på gång.

Att det går knackigt för SAS är väl en sedan länge etablerad sanning? SAS ville väl få bort fokus från Greta och flygskam. Jag tycker de lyckades över förväntan. Över 5000 inlägg i den här tråden redan bevisar att reklamkampanjen hade absolut tonträff.
Citera
2020-02-16, 09:54
Medlem
cleovarnamnets avatar
Det var väl ganska uppenbart att de menade att Skandinavien har tagit det bästa från andra länder och samlat russinen i kakan hos oss. Sen är det förstås tröttsamt att fortsätta hävda att just Skandinavien inte skulle ha en svensk kultur medan alla andra världens områden har det. Som någon redan tidigt i tråden påpekade: kultur är den egna mixen och att saken i fråga lever vidare i just det området - som skribenten här skrev, ingen förknippar hamburgare med tysk kultur utan med amerikansk.
På samma sätt är det helt självklart att midsommarstångtraditionen är svensk och inte vilket land det nu var den restes först i.
Och ja, det är fult att låtsas att alla briljanta uppfinningar som faktiskt gjorts i Skandinavien inte har gjorts (de refererar ju till en uppfinning, gemet, och säger sedan att Norges stolthet uppfanns av en amerikanare).

MEN - hör ni, var det verkligen ingen av er patrioter som noterade att man inte på typ 20 år sett så många blonda med genuint skandinaviskt utseende och dessutom i folkdräkt? Det existerar ju inte inom reklamen längre.

Ps. Och sen myten om att grundskolelärare automatiskt är vänster. Suck. Socionomer däremot.
Citera
2020-02-16, 09:57
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Att det går knackigt för SAS är väl en sedan länge etablerad sanning? SAS ville väl få bort fokus från Greta och flygskam. Jag tycker de lyckades över förväntan. Över 5000 inlägg i den här tråden redan bevisar att reklamkampanjen hade absolut tonträff.

Hjälper ju inte om ingen reser med dem.
Citera
2020-02-16, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Förr gjorde man reklamfilmer för att folk skulle lockas att köpa grejjer. Nu gör man reklamfilmer för politiska motiv. Misstänker att Soros non-governmetorganizations ligger bakom detta.

Helt rätt. Samma sak med Gillette. Är egentligen vansinne att reta upp sina kunder men man måste förstå att dessa storbolag har egentligen bara ett fåtal hundra ägare som alla är med i samma klubb och som driver samma globala agenda. Förlusterna delar man sinsemellan. Det är viktigare att sprida sin vidriga propaganda. Att folk betalar för skiten är bara en bonus.
Citera
2020-02-16, 10:09
Avslutad
Citat:
5 dagar har gått och ännu ingen konkurs för SAS. Antar att bojkotten från alla dessa Sverigevänner inte har kickat in än?
Skarp analys! För man köper ju flygbiljetter varannan dag typ, så en bojkott borde ju synas i försäljningen genast. Smart där - jobbar du på reklambyrån som gjorde filmen?
Citera
2020-02-16, 10:13
Medlem
UT64s avatar
För övrigt kan vi se att SAS styrelse är absolut kritvit (ingen trodde väl något annat?):

https://www.sasgroup.net/en/sas-board-of-directors/

Varken turkar eller afrikaner så långt ögat når.. Tycker de borde öka mångfalden en smula och ta in några muslimer och svarta lesbiska kvinnor!

EDIT: Koncernledningen är "snöflingor" de med: https://www.sasgroup.net/en/sas-koncernledning/
Senast redigerad av UT64 2020-02-16 kl. 10:15. Anledning: tillägg
Citera
2020-02-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Skarp analys! För man köper ju flygbiljetter varannan dag typ, så en bojkott borde ju synas i försäljningen genast. Smart där - jobbar du på reklambyrån som gjorde filmen?
Jag efterfrågade för 4 dagar sedan att en enda av dom personer som bojkottar SAS skulle posta en bild på sitt SAS silver/guld/diamant kort. 0 bilder hittils. Dom som bojkottar har aldrig satt sin fot på ett SAS plan
Citera
2020-02-16, 10:20
Medlem
Jag tycker att man ska sluta skylla på alla invandrare för reklamen och faktiskt vara arg på dessa människor som varit med och producerat den.
Citera
2020-02-16, 10:22
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Nej, de flesta flyger ändå inte med SAS, men jag kommer välja bort dem aktivt när det väl är dags
Citera
2020-02-16, 10:31
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Jag efterfrågade för 4 dagar sedan att en enda av dom personer som bojkottar SAS skulle posta en bild på sitt SAS silver/guld/diamant kort. 0 bilder hittils. Dom som bojkottar har aldrig satt sin fot på ett SAS plan

Jag har. Dom brukar ha bra service. Men nu kör jag norwegian. Efter som dom inte är onda, har billigare biljetter, och sen, för att SAS hatar när europæer lever bra liv i enlighet med Guds ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in