2020-03-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Precis så är det! Jag har alltid tyckt om SAS tidigare, och självklart borde Sverige ha ett flygbolag. Men reklamen vände allt. SAS undergång är den enda roliga aktiviteten, de här dagarna.

Att sparka ledningen och be om ursäkt för hatfilmen är förstås ett hållbart alternativ.
Kul o se att det är fler som tycker lika! Då staten äger skiten så kan de förmodligen aldrig gå i kk så därför ska jag köpa aktier när de är nere på botten. Vänder aktien upp så går jag med vinst men om de trots allt går i kk så värmer det ändå inombords. Winwin!
Citera
2020-03-13, 18:18
Medlem
"Magdalena Andersson utesluter inte statliga pengar för att rädda flygbolaget SAS"

https://www.expressen.se/tv/nyheter/direkt-med-niklas-svensson/magdalena-andersson-utesluter-inte-statliga-pengar-for-att-radda-flygbolaget-sas/

så varför ska svenskarna rädda detta?

är det bra för miljön?

sälj det till kina eller ryssarna
Citera
2020-03-13, 20:44
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Magdalena Andersson utesluter inte statliga pengar för att rädda flygbolaget SAS"

https://www.expressen.se/tv/nyheter/direkt-med-niklas-svensson/magdalena-andersson-utesluter-inte-statliga-pengar-for-att-radda-flygbolaget-sas/

så varför ska svenskarna rädda detta?

är det bra för miljön?

sälj det till kina eller ryssarna

Jag vill inte att de ska behöva, men SAS är ett bolag som behövs för att samhället ska fungera. Återigen vill jag betona att de ska vara vinstdrivande. Om staten ska få gå in och rädda så får det inte betalas ut en endaste krona i bonusar. Låna ut dem i sådana fall.
Citera
2020-03-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Jag vill inte att de ska behöva, men SAS är ett bolag som behövs för att samhället ska fungera. Återigen vill jag betona att de ska vara vinstdrivande. Om staten ska få gå in och rädda så får det inte betalas ut en endaste krona i bonusar. Låna ut dem i sådana fall.
Varför behövs SAS? I ett normalt västland, av vår storlek, är det en väldig fördel med eget flygbolag, men då skall det vara ett flygbolag som trivs i omgivningen. SAS avskyr ju Skandinavien, och därmed förstår jag inte varför de behövs? Jag lever hellre i ett land helt utan flygbolag, än med SAS.
Citera
2020-03-13, 23:21
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Varför behövs SAS? I ett normalt västland, av vår storlek, är det en väldig fördel med eget flygbolag, men då skall det vara ett flygbolag som trivs i omgivningen. SAS avskyr ju Skandinavien, och därmed förstår jag inte varför de behövs? Jag lever hellre i ett land helt utan flygbolag, än med SAS.

avskyr? Lugn
Citera
2020-03-14, 04:12
Medlem
Citat:
avskyr? Lugn
Tja, vad skall man kalla det då? Hur tolkar du deras förnedring av Skandinavien? Förakt?
Citera
2020-03-14, 08:36
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Tja, vad skall man kalla det då? Hur tolkar du deras förnedring av Skandinavien? Förakt?

Som ett pinsamt sätt att visa hur PK man är samtidigt som man ville vara lite snitsig. Det failade.

Naturligtvis talar pengarna högre än deras moraliska kompass. Om du tror att Rickard Gustafsson försökte driva någon hidden agenda för fri invandring eller annat så är du fel ute. Han drivs av pengar, precis som de andra 2-3 han rekryterade med sig från Trygg Hansa.
Citera
2020-03-14, 08:38
Medlem
Citat:
Som ett pinsamt sätt att visa hur PK man är samtidigt som man ville vara lite snitsig. Det failade.

Naturligtvis talar pengarna högre än deras moraliska kompass. Om du tror att Rickard Gustafsson försökte driva någon hidden agenda för fri invandring eller annat så är du fel ute. Han drivs av pengar, precis som de andra 2-3 han rekryterade med sig från Trygg Hansa.

Är förundrad hur den gick igenom, förgranskningen måste ha varit minimal eller obefintlig.
Citera
2020-03-14, 09:00
Medlem
UT64s avatar
Så har SAS vd Rickard Gustafson, som har snuskigt hög lön och bor i ett helvitt område, varit hos Sveriges infrastrukturminister och tiggt pengar.. "Företaget blöder pengar"

Nu är det plötsligt andra tongångar. Alla måste hjälpa till för att rädda SAS. De dumma och ignoranta svenskarna som inte förstår att uppskatta hur underbara alla kulturer utom den skandinaviska är, skall nu betala denne gris.

Snacka om dålig timing för en reklamfilm som pissar på svenskar och Skandinavien.
Citera
2020-03-14, 10:08
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Är förundrad hur den gick igenom, förgranskningen måste ha varit minimal eller obefintlig.

De har inte folk som letar fel på det sättet. De har folk som letar poänger/budskap. Ingen där skulle Öppet våga göra en kränkt flashbackartolkning
Citera
2020-03-14, 10:08
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Så har SAS vd Rickard Gustafson, som har snuskigt hög lön och bor i ett helvitt område, varit hos Sveriges infrastrukturminister och tiggt pengar.. "Företaget blöder pengar"

Nu är det plötsligt andra tongångar. Alla måste hjälpa till för att rädda SAS. De dumma och ignoranta svenskarna som inte förstår att uppskatta hur underbara alla kulturer utom den skandinaviska är, skall nu betala denne gris.

Snacka om dålig timing för en reklamfilm som pissar på svenskar och Skandinavien.

Vad har hans bostadsområde med saken att göra?
Citera
2020-03-14, 10:27
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Vad har hans bostadsområde med saken att göra?
Är det inte typiskt att de som vurmar som mest för invandring/mångkultur/Svenskfientlighet alltid bor i områden som är totalt befriade från den typen av företeelser?

För övrigt ingen ny reklamfilm från SAS sedan det senaste debaclet. NU, om någonsin, skulle SAS ha behövt en boost i media..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in