2020-02-14, 12:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Inte vet jag. Om du går ut med namn och adress här på Flashback så får vi väl se hur mycket den Svenska yttrandefriheten är värd

Du bor väl i fritt land?

Varför? Jag skriver exakt samma saker här som överallt annars (förutom tramsandet om bögar, det får bara ni smaka på).
Om du vill diskutera yttrandefrihet och individens förhållande till åsiktskorridorer rent allmänt så gör det i rätt tråd. Det fyller ingen funktion här och nu.

Kort sagt: håll dig till ämnet.
Citera
2020-02-14, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Det vidriga, roliga eller sjuka (beroende av hur bedövat man blir av det) är att det nu är bevisat att de INTE tror att det är en troll-arme.

Det är bevisat att de medvetet försöker lura folk att tro det genom lögn och bevisfabrikation.

Sug på den, vanligt gottfolk, sug på den!

Ifall någon missat: BEVIS

Ja det är oerhört sjukt men man vet att äldre människor och sossar inte kommer kolla upp det utan bara köper Aftonbladets lögner rakt av. Så man chansar lite, det funkar inte i Danmark och Norge.
Citera
2020-02-14, 12:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hur Israeler ev skulle reagera på en film som du tycker skulle vara av samma sort har ingen relevans öht för min reaktion till den här faktiska filmen.

Intressantare isf vad ickeskandinaver tycker om SAS-filmen. Jag gissar att många skulle tycka att den ger en väldigt sympatisk bild av oss och vårt land. Glöm inte heller alla de vackra landskapen och de mysiga människor som skymtar förbi.
De flesta av de negativa kommentarerna på Youtube kom från icke-skandinaver.

*Trump 2020*
Citera
2020-02-14, 12:42
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hur Israeler ev skulle reagera på en film som du tycker skulle vara av samma sort har ingen relevans öht för min reaktion till den här faktiska filmen.

Intressantare isf vad ickeskandinaver tycker om SAS-filmen. Jag gissar att många skulle tycka att den ger en väldigt sympatisk bild av oss och vårt land. Glöm inte heller alla de vackra landskapen och de mysiga människor som skymtar förbi.
Det är en högst relevant jämförelse, och du väljer alltså att avfärda frågan gällande dubbelmoral.

Det är bara att följa diverse kommentarsfält för att se att folk världen över uppfattar filmen som politiskt farlig och självhatisk. Nationalism är enbart något fult i Sverige. I de flesta nationer är det en självklarhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Har uppdaterat inlägget, men HÄR.
Ett twitterkonto? Vad är det med dagen generation?
Citera
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Jag har garanterat rest mer än dig men det handlar inte om det, reklamfilmen är ju en total sågning av hela Skandinavien och det är så filmen uppfattas i hela världen men ni sitter trots det och käftar emot med nonsens och lögner. Vad är det för fel på er?
Om du inte förstår kritiken mot filmen och SAS hantering av kritiken så är du ju enbart korkad.
Ok. Då kanske vi t o m setts någon gång i SAS lounge? Ett nöje som iofs inte ska överdrivas. Maten är keff, och vinet sisådär, men lite bubblor kan ju vara najs.

Nej, filmen är inte alls en total sågning av Skandinavien, då är du antingen en väldigt osäker människa eller så fattar du bara ingenting.
Citera
2020-02-14, 12:44
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ja det är oerhört sjukt men man vet att äldre människor och sossar inte kommer kolla upp det utan bara köpa Aftonbladets lögner rakt av. Så man chansar lite, det funkar inte i Danmark och Norge.

Kolla hur trollen arbetar (inte dig, Hibiscrub, utan han i nästa citat - vill bara att du ser saken då folk måste bli medvetna om detta).

Läs han som citerar mitt inlägg. Det är klassisk troll-taktik. Kopierar ditt inlägg, felrepresenterar din poäng, och hoppas att andra bara läser svaret så ditt bevis därmed "förloras".

Inte denna gången, agent, inte denna gången

Kolla:

Citat:
Jaha, när kom man på det? Inga länkar? Var det nåt du drömde eller läste på nätet (nej jag tror inte du läser fysiska tidningar ha ha)

Men var har du hittat denna fantastiska information?

Som counter marxist-agent får ni åter min källa, med oberoende evidens som bevisar hur media medvetet sprider lögn för att försvara anti-västliga psyops:

https://mobile.twitter.com/mattiasreporter/status/1228020934906449921
Citera
2020-02-14, 12:44
Medlem
Citat:

Du min korkade lilla vän är hjärntvättad, hahahaha.
Citera
2020-02-14, 12:45
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja det är konstigt vad olika det kan vara. Jag tyckte bara att den var kul och tog inte åt mig det minsta.
Det var så uppenbart att det var en satir. Men blir man arg så blir man.

Vilken del av filmen var satir, och på vilket sätt?
Citera
2020-02-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Dan Korn skiljer ut sig från andra judar i Sverige som styr eller syns i debatten genom att inte hyckla så förbannat som judar plägar göra.
Korn ser och hyllar i smyg Israels expansiva utveckling vilket sker ofta med medel och uttryck judar här i Sverige fördömer som odemokratiska och rasistiska. Gällande svenska förhållanden.

Korn ser att det kan bli besvärligt för judar i Sverige om de förtiger eller skändar sådant i Sverige som judar i Israel gjort till vardagsmat.

Korn vänder sig inte mot judarna i Sverige utan mot muslimerna i Sverige, som han anser vara värda kritiken från "högerhåll" som inte får erkännandet (förtigandet), och han menar också att brunsmetandet (skändningen) av all kritik av muslimska parallellsamhället i judestyrda medier kan bli farligt för judarna i Sverige i längden.

Kort sagt, Dan Korn ser inget hellre än ett Stor-Israel och fortsatt exklusiv upphöjd exkludering av judarna i Sverige på deras villkor naturligtvis.
Och han gör det på listig väg genom att fraternisera med svenskarna

Var hittar du att Dan Korn "hyllar Israels expansion" och att han "ser inget hellre än ett Stor-Israel"? Har googlat men inte hittat något.
Citera
2020-02-14, 12:46
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Du min korkade lilla vän är hjärntvättad, hahahaha.

Han är inte korkat, han är professionel. Det handlar om att underminera andras "access" till evidens. Twitter är platformen, ja, men evidensen är oberoende och kan kontrolleras av alla, då beviset inte är text utan den data som tidningarna har tolkat upp och ner.

Till alla: Gå inte på dessa agenters desinformation!
Citera
2020-02-14, 12:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Så du har alltså inga argument, utan bara en invändning mot vem som är källan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in