2020-02-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det var Åsa Romson som pratade om tunnelbanan. Klassiskt klipp här.

Jaha, det var Pommesson (jag skriver alltid hennes namn så)? Tack!
Citera
2020-02-17, 10:45
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Sorry men med 100% säkerhet så är filmen solklart ironisk. Liksom väldigt många reklamfilmer ofta är. Liksom e flesta prisbelönta reklamfilmer också är för den delen. Att det har undgått er i alt-tjosanhögern är extremt ironiskt men kanske inte så förvånande direkt
Jag antar att du trollar. Den är inte ironisk.
Det har ingenting att göra med höger/vänster; i princip alla, oavsett politiskt tillhåll, anser reklamen vara minst sagt bedrövlig.
Citera
2020-02-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Den är inte ironisk.
Jo det är den definitivt liksom väldigt många uppmärksammade och omtalade reklamfilmer är.
Citera
2020-02-17, 10:49
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Egentligen är detta helt otroligt, 10.000 tals snöflingor från SD och liknande skräporganisationer går igång på full gas för att de felaktigt tror att SAS baktalar Sverige i en uppenbart ironisk reklamfilm. Men de går inte igång när SD Åkesson Karlsson och Jomshof m.fl. nästan dagligen gör detsamma mest av bitterhet för att de aldrig får vara med och regera Sverige

Här har vi ytterligare ett par Nazister!!!

https://www.youtube.com/watch?v=_4UF40bGotk
Citera
2020-02-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Alldeles riktigt. SAS kan ha förutsett att det skulle bli *litet* bråk om deras reklamfilm, men de räknade med att det helt dominerande narrativet därvid skulle bli att 1) ett litet gäng svenska gubbrasister och 2) Putins trollfarmare gemensamt hade gått bananas och börjat peppra twitter med sina ilskna inlägg. Någon genuin ilska från många vanliga svenskar räknade de inte med,
Tror mest att SAS blev förvånade över hur många konton SDs nätfegisar har vardera.
Citera
2020-02-17, 10:51
Medlem
otellos avatar
Citat:
Jo det är den definitivt liksom väldigt många uppmärksammade och omtalade reklamfilmer är.
Nej, den är inte ironisk.
Citera
2020-02-17, 10:52
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Väldans liv här, kan vi inte gemensamt räkna upp vad Sverige/Skandinavien inte hämtat hit istället.

jag börjar.

Klantänk.
Gå klädd i kjol som "män" gör i mellanöstern
edit klänning skall det vara.
Mnja, klantänk har vi haft länge.
Och det är nog inte helt fel att återinföra det heller till en grad.
Detta görs ju redan sort of inom idrott, skolor och allt annat.

jag ser inte riktigt problemet med att öka det heller.
Hellre vara lojal mot människor som ger dig något, än allt samröre med "Woke" -människor och liknande.
Citera
2020-02-17, 10:59
Medlem
Citat:
Tror mest att SAS blev förvånade över hur många konton SDs nätfegisar har vardera.

Jag säger som Skattebrott i ett svar till just dig ovan: jag har inget med SD eller liknande partier att göra. Än mindre med Putin. Samma sak gäller säkerligen många här i tråden.

Att reagera när någon (t ex ett flygbolag) öppet smutskastar ens lands kultur och historia, dessutom i "framstegets" namn, har ingenting med fascism eller högerextremism att göra. Du är hjärntvättad om du går på den halmgubben.
Citera
2020-02-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Nej, den är inte ironisk.
Den är definitivt ironisk, du förstår nog inte vad ironi är eller så spelar du bara dum.
Citera
2020-02-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag säger som Skattebrott i ett svar till just dig ovan: jag har inget med SD eller liknande partier att göra. Än mindre med Putin. Samma sak gäller säkerligen många här i tråden.

Att reagera när någon (t ex ett flygbolag) öppet smutskastar ens lands kultur och historia, dessutom i "framstegets" namn, har ingenting med fascism eller högerextremism att göra. Du är hjärntvättad om du går på den halmgubben.
Men de smutskastar inte! De hyllar ju de som reser och tar med sig influenser och företeelser med sig hem! Ska det vara så svårt att förstå?
Citera
2020-02-17, 11:12
Medlem
Folk borde inte vara så rädda för att bli kallade "högerextremister" och liknande. Jag förstår mekanismen, men det finns egentligen aldrig någon anledning att säga: Jag är inte högerextremist/rasist/nazist/Putin-anhängare. Redan där har man gått på defensiven. Sådana uttalanden ska bollas tillbaka till den som fäller dem och skärskådas som den härskarteknik det rör sig om. Först då upphör det att vara ett gångbart vapen. Man har avslöjat en förrädare.

Cicero:

Citat:
En nation kan överleva sina dårar – och till och med sina hänsynslösa karriärister. Den kan emellertid inte överleva förräderi inifrån. En fiende vid den främre porten är inte så farlig då han är känd och leder sin flagga synlig för alla.

Men förrädaren rör sig fritt innanför stadsmuren, hans diskreta viskning smyger igenom alla gränder och kan till och med kännas i regeringsbyggnaderna. Förrädaren visar sig inte som sådan. Han talar i förtroende, har ett trovärdigt ansikte, använder välkända argument och vädjar till avund som ligger djupt i varje människas hjärta.

Förrädaren arbetar för att försvaga landets själ. Han smider ränker om natten – i hemlighet och anonymt – tills grunden i nationen undergrävts. Han infekterar landets politiska organ tills de förlorar sin försvarskraft. Var inte rädd för en mördare. Frukta en förrädare. Han är den verkliga pesten!
Citera
2020-02-17, 11:12
Medlem
Citat:
Den är definitivt ironisk, du förstår nog inte vad ironi är eller så spelar du bara dum.

Den är inte ironisk i den meningen att de inte skulle mena (dvs påstå, hålla för sant) exakt vad de säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in