2020-02-13, 03:36
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det kan ju vara ett prtrick bara, att dra igång en rättmätig reaktion och sedan pkisternas löjliga ryssbeskyllningar. Nu när de lägger upp skiten igen blir den sedd massor och naiva brudar tror att SAS är progressivt.
"ja har flygskam men sas e ändå emot nassism så det känns bra att flyga med dom ändå" typ

Slugt el Idiotiskt spelar dock ingen roll. Det är en vidrig film som går ut på att förneka oss vår existens och självbestämmande. I globalisternas ledband.

Annie Lööf och Soros måste bara älska denna anti- skandinaviska nedvärdererande reklamen.
Galna som dom är.
Citera
2020-02-13, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Varför tog de ens ned den första videon? Hur kunde dom inte förutsett responsen på en sån reklamvideo, som förövrigt är nog den värsta som har gjorts mot oss nordbor? Är PR-bolag inom diverse bolag och företag verkligen så verklighetsfrånvarande? Förstår de ens mänsklig natur? Förstår de ens mänskliga känslor?

I princip ingen folkgrupp eller nationalitet på jorden vill få se sin historia, etnicitet eller nation splittrad och förstört, nej inte ens skandinaver.
Det är just det jag inte på något sätt kan förstå. SAS har ju problem med lönsamheten. De måste ju själva förstå att en stor del av deras krympande kundkrets gynnar dem, pga deras ursprung. Man vill hjälpa lokala företag. Det tror jag alla kan skriva under på, att man hellre gynnar lokala produkter, om kvaliteten är hyfsat lik.

De allt färre kunderna betalar mer, för något bättre service i en tuff konkurrenssituation. Om man nu sitter med den kunskapen, vilket jag med 100% sannolikhet tror att man gör. Hur tror man att en så uppenbart förnedrande film kan förbättra situationen??? Gör ledningen detta av personliga skäl? Är de mutade? Hotade? Det måste ju vara något, så hot kanske inte är helt omöjligt? Hade jag sett mig i beslutsposition på SAS, så tror jag att ett kraftigt och garanterat hot mot familjen hade varit det enda som fått mig att kunna fatta ett så felaktigt beslut.
Citera
2020-02-13, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Jag såg vad personen skrev. Vad säger egentligen Greta om att ett av hennes största fan kan tänka sig flyga flygets miljöpåverkan, koldioxid. Rasisterna som hyllar SAS som ex Aftonbladets redaktion. Det går givetvis inte att stödja SAS ekonomisk.

Jag tror att SAS framtid inte är ljus. Allt från flygskam, flygskatt, lågprisflyg hotar bolaget. En rasistattack för medial uppmärksamhet.

Ja det kan man undra vilken liten patetisk hycklare.
SAS kommer att tappa 20% av sina kunder och konka om max 3 år.
Citera
2020-02-13, 03:44
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
hahahaha jag gråter av skratt!
Det började väl bra, med några intressanta inlägg om människans framtid, evolutionärt perspektiv mm, det fanns nåt där, men när han började fastna i köttbullespåret så måste rökheroinet ha smällt några kärl i hjärnan haha.

Hursomhelst, Roskors borde nog titta på filmen

Jag började ana oråd när jag inte tyckte att jag inte nådde fram riktigt. Den där känslan när man spelar schack med barn och upptäcker att de helt plötsligt spelar fia med knuff. Samma spelplan och samma pjäser men helt fundamentalt olika syn på vad det är som sker.

Att man inte märker själv att det funkar ju inte är ändå komiskt.
Citera
2020-02-13, 03:44
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Varför tog de ens ned den första videon? Hur kunde dom inte förutsett responsen på en sån reklamvideo, som förövrigt är nog den värsta som har gjorts mot oss nordbor? Är PR-bolag inom diverse bolag och företag verkligen så verklighetsfrånvarande? Förstår de ens mänsklig natur? Förstår de ens mänskliga känslor?

I princip ingen folkgrupp eller nationalitet på jorden vill få se sin historia, etnicitet eller nation splittrad och förstört, nej inte ens skandinaver.

Ja, jag håller bara med.

Vilken otroligt kränkande och hatisk "reklam" inslag mot oss svenskar och vårat fina land.

Nu hatar jag er SAS och jag tänker smutskasta erat namn till alla jag känner.

För det här är bland det värsta jag har sett!!!🤬.
Citera
2020-02-13, 04:04
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag rekommenderar boken Är Svensken människa. Den recenseras här. SAS chefer borde ta sig en titt.

https://www.youtube.com/watch?v=5H9XwhJqUvQ

Skall jag absolut ta mig en titt på.

En annan företeelse som förvånar mig är när folk börjar rabbla upp massa svenska personligheter absolut inte representerar det som jag upplever som svenskt. Ibland undrar jag om det skiljer sig så mycket på vad vi uppfattar som svenskt eller om de missförstått frågan när det första de vräker ur sig är Zlatan. Han är säkert en fin människa på alla sätt men att beskriva det som att han har ett typiskt svenskt sätt skulle jag inte göra.

Däremot upplever jag Ingvar Kamprad som en typisk svensk personlighet. Han verkade genom en vision att bygga något stort och den primära drivkraften verkade inte vara inte vara att tjäna så mycket pengar som möjligt. Han var ju hyfsat ointresserad av yta och att imponera på sin omgivning genom yttre attribut. De som träffade honom lämnar naturligtvis olika beskrivningar men de flesta verkar ändå beskriva honom som en klurig gubbe som genom att inte tappa kontakten med sin kundgrupp kunde skapa långsiktigt
lönsamma affärer.

Stenbäck den yngre däremot hade en personlighet som inte jag skulle beskriva som typiskt svensk. Lite larger than life personlighet med en förkärlek till det extravaganta. Otrolig visionär och affärsman var han naturligtvis men inte typiskt svensk.
Citera
2020-02-13, 04:04
Medlem
Haajibs avatar
Är Ryssland en del av SAS hatkampanj?
Citera
2020-02-13, 04:06
Medlem
Julskinkatos avatar
Nu blir det bojkott av grisarna på SAS.
Finns ju finnair som är bra, norwegian? Icelandair el vad de heter.

El aeroflot som vi ryska agenter använder.
Citera
2020-02-13, 04:16
Medlem
Så den officiella versionen är alltså att SAS publicerade en reklamfilm som gjorde ett antal nazister ledsna i ögat.

Eftersom SAS tycker att alla människor är lika värda så tog de ner filmen så att nazisterna skulle sluta vara ledsna. De tyckte det var obehagligt att framstå som antinazister.

Sounds legit...
Citera
2020-02-13, 04:19
Medlem
Sett till befolkningsmängd är Sverige ett av de mest innovativa länderna i världen senaste 200 åren. Helt sjukt att försöka få det till att vi aldrig uppfunnit något!
Citera
2020-02-13, 04:21
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Så den officiella versionen är alltså att SAS publicerade en reklamfilm som gjorde ett antal nazister ledsna i ögat.

Eftersom SAS tycker att alla människor är lika värda så tog de ner filmen så att nazisterna skulle sluta vara ledsna. De tyckte det var obehagligt att framstå som antinazister.

Sounds legit...

Dom dumma jävlarna har ju gjort så att vi / jag som åker med SAS för att det är skandinaviskt och man därför velat supportra det företaget inte kommer åka med SAS en ENDA gång till !

Håller med ,bullshit förklaring , dom har lyckats med konsstycket att förnedra sina egna skandinaviska kunder.
Citera
2020-02-13, 04:22
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Nu blir det bojkott av grisarna på SAS.
Finns ju finnair som är bra, norwegian? Icelandair el vad de heter.

El aeroflot som vi ryska agenter använder.

Att det blir !
Dom flygbolag du räknade upp duger gott och väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in