Citat:
Ursprungligen postat av
Cauvie
Varför tog de ens ned den första videon? Hur kunde dom inte förutsett responsen på en sån reklamvideo, som förövrigt är nog den värsta som har gjorts mot oss nordbor? Är PR-bolag inom diverse bolag och företag verkligen så verklighetsfrånvarande? Förstår de ens mänsklig natur? Förstår de ens mänskliga känslor?
I princip ingen folkgrupp eller nationalitet på jorden vill få se sin historia, etnicitet eller nation splittrad och förstört, nej inte ens skandinaver.
Det är just det jag inte på något sätt kan förstå. SAS har ju problem med lönsamheten. De måste ju själva förstå att en stor del av deras krympande kundkrets gynnar dem, pga deras ursprung. Man vill hjälpa lokala företag. Det tror jag alla kan skriva under på, att man hellre gynnar lokala produkter, om kvaliteten är hyfsat lik.
De allt färre kunderna betalar mer, för något bättre service i en tuff konkurrenssituation. Om man nu sitter med den kunskapen, vilket jag med 100% sannolikhet tror att man gör. Hur tror man att en så uppenbart förnedrande film kan förbättra situationen??? Gör ledningen detta av personliga skäl? Är de mutade? Hotade? Det måste ju vara något, så hot kanske inte är helt omöjligt? Hade jag sett mig i beslutsposition på SAS, så tror jag att ett kraftigt och garanterat hot mot familjen hade varit det enda som fått mig att kunna fatta ett så felaktigt beslut.