Citat:
Ursprungligen postat av
petnomi
Att SAS reklamfilm fått sån oerhörd kritik beror på att Sverige ligger varmt om hjärtat på majoriteten av svenska folket, att man som svensk opponerar sig mot den här typen av självhatsreklam är absolut inte larvigt. Att jämföra reklam för en valdri produkt med SAS reklamfilm är dock larvigt och visar på okunskap och oförstånd.
Ja exakt, jag har rätt hög tolerans för reklam överlag. Jag bryr mig inte om en reklam är dum, fjantig, störig eller ens om den är smart och bra. Man är så himla van vid reklambruset. Men den här stod ju verkligen ut eftersom den helt öppet slår till en i ansiktet. Den har helt klart gått över gränsen. Det fungerar inte på något plan.
Man måste förstå att det finns reklammakare som har örat mot marken, kan ”känna av” tendenser och stämningar... Man kan garva åt yrket men det krävs ju något slags talang för att en reklam ska blir bra
gänget bakom sasfilmen har missat precis allt, den är enbart missriktad och föraktfull
Som min man sa, det hade kunnat vara en sketch av Grotescogänget! Med den stora skillnaden att Henrik D och co hade vetat exakt vad de drev med.