2020-02-14, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag tror du blandar ihop ironi med något annat. Det är uppenbart att du inte begriper vad ironi är, då du inte med egna ord klarar av att förklara begreppet och på vilket sätt det innefattas i filmen.
Men suck! Ironi är en form av bisarr omvänd humor som man antingen förstår eller inte. Ni gör det uppenbarligen inte eller så spelar ni lättkränta snöflingor dummare än ni är vilket är en bedrift i sig.
Citera
2020-02-14, 08:32
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddtapio
Politiker som tjafsar om reklamfilmer är populister och sitter inte på några lösningar. De är därför inte värda din röst.

Tvärtom. SAS reklamfilm är bara en del av den gigantiska globalist-propaganda mot svenskheten och mot det vita Sverige och Europa som pågår. Allt fler vita européer upptäcker nu detta uppenbara hat mot oss eftersom SAS tog ett för stort kliv. Det blev för uppenbart. Därav den kraftiga reaktionen från gemene man i sociala medier.

Att judisk-globalistägda MSM är Europas folks fiender blir ju tydligt när de med en dåres ihärdighet nu försöker kalla kritiken för hatstorm, och dessutom försöka inbilla sina läsare att det är rysstroll och ny-nazister som ligger bakom kritiken. Som jag sagt förut: Detta var ett gigantiskt misstag av jude-media och vanligt folk börjar nu se igenom dem.

Syftet med SAS reklamfilm är att betrakta som ett försök till grovt demoraliserande av svenskarna och närmast att betrakta som förräderi.
Citera
2020-02-14, 08:33
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Att SAS reklamfilm fått sån oerhörd kritik beror på att Sverige ligger varmt om hjärtat på majoriteten av svenska folket, att man som svensk opponerar sig mot den här typen av självhatsreklam är absolut inte larvigt. Att jämföra reklam för en valdri produkt med SAS reklamfilm är dock larvigt och visar på okunskap och oförstånd.

Ja exakt, jag har rätt hög tolerans för reklam överlag. Jag bryr mig inte om en reklam är dum, fjantig, störig eller ens om den är smart och bra. Man är så himla van vid reklambruset. Men den här stod ju verkligen ut eftersom den helt öppet slår till en i ansiktet. Den har helt klart gått över gränsen. Det fungerar inte på något plan.

Man måste förstå att det finns reklammakare som har örat mot marken, kan ”känna av” tendenser och stämningar... Man kan garva åt yrket men det krävs ju något slags talang för att en reklam ska blir bra

gänget bakom sasfilmen har missat precis allt, den är enbart missriktad och föraktfull

Som min man sa, det hade kunnat vara en sketch av Grotescogänget! Med den stora skillnaden att Henrik D och co hade vetat exakt vad de drev med.
Senast redigerad av BoulevardAlruna 2020-02-14 kl. 08:35.
Citera
2020-02-14, 08:36
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men suck! Ironi är en form av bisarr omvänd humor som man antingen förstår eller inte. Ni gör det uppenbarligen inte eller så spelar ni lättkränta snöflingor dummare än ni är vilket är en bedrift i sig.

Är du ironisk nu, Einstein?
Citera
2020-02-14, 08:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Tvärtom. SAS reklamfilm är bara en del av den gigantiska globalist-propaganda mot svenskheten och mot det vita Sverige och Europa som pågår. Allt fler vita européer upptäcker nu detta uppenbara hat mot oss eftersom SAS tog ett för stort kliv. Det blev för uppenbart. Därav den kraftiga reaktionen från gemene man i sociala medier.

Att judisk-globalistägda MSM är Europas folks fiender blir ju tydligt när de med en dåres ihärdighet nu försöker kalla kritiken för hatstorm, och dessutom försöka inbilla sina läsare att det är rysstroll och ny-nazister som ligger bakom kritiken. Som jag sagt förut: Detta var ett gigantiskt misstag av jude-media och vanligt folk börjar nu se igenom dem.

Syftet med SAS reklamfilm är att betrakta som ett försök till grovt demoraliserande av svenskarna och närmast att betrakta som förräderi.

Exakt. De har kokat grodan relativt långsamt hittills. Nu ökade de temperaturen snabbt på kort tid.

Två av de tre största ägarna är svenska staten och Wallenberg:
The Swedish Government 14,8%
The Danish Government 14,2%
Knut and Alice Wallenberg's foundation 6,5%
Citera
2020-02-14, 08:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI
Detta är bland de vidrigaste reklamfilmer jag sett. Denna mångkulturella smörja attackerar inte bara Svenskar som folkgrupp, utan även Danskar och Norrmän. De förnekar att Skandinaver och dess unika folkgrupper ens existerar, och att allt Skandinaviskt skulle vara stulet från annat håll. Filmsnutten innehåller sjukt många faktafel (såklart) men det är uppenbart att de försöker plocka billiga PK-poäng. Fattar de inte att detta kommer skada dem? Personligen kommer jag aldrig mer flyga med SAS i alla fall.

Kontakta SAS och visa ert missnöje!
Formulär: https://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/ (Other> General views > Advertising > Complaint)
Telefon eller chat: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/#

Rätt skönt faktiskt. Det är bra att inse att det invaderade svartmusket från när inlandsisen smälte inte direkt är välkomna i Skandinavien. De riktiga skandinaverna är ljushyade och migrerade från norr.

https://uppsalauniversitet.se/en/news-media/news/article/?id=9958&typ=artikel&lang=en
The two groups migrating into Scandinavia in the Mesolithic were genetically distinct and displayed different physical appearance. The people from the south likely displayed blue-eyes and dark skin and the people from the northeast a variation of eye colors and pale skin.
Yup, så är det.

Citera
2020-02-14, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
SAS är veckans vinnare enligt SVT nu i morgonstudion

Borde dom inte anlita en OBEROENDE expert ?
Citera
2020-02-14, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Borde dom inte anlita en OBEROENDE expert ?
Man försöker skoja bort det här nu. Kommer inte att lyckas tror jag. "SAS gjorde medveten provokation" och lyckades med sin "smarta" kampanj. Guldägget hahaha
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Lustigt att se att vänstern, som i tid och otid, tar parti mot kränkningar av människor, stödjer SAS reklamfilm som kränker miljoner svenskar och även människor från andra länder. Vänstern anser sig vara goda och att stå upp mot diskriminering, kränkningar, rasism etc.
Hudfärg, hårfärg och bakgrund ska inte spela någon roll enligt den (själv)goda vänstern.

Föga förvånande dock, så lyser hatvänsterns dubbla måttstockar igenom alltför väl. Vänstern är inte emot hat. De hatar och förlöjligar dagligen människor på internet. De försöker nu förlöjliga svenskar och påstå att SAS reklamfilm var ironi som högern inte förstår. Jaså? Vad var humorn i filmen?

Riktig humor var ju när Dan Park gjorde ett collage där han kedjade fast Momodou Jallow. Eller hur? Fast vänstern har ju ingen humor, så de blev naturligtvis kränkta av den bilden.
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, jag blir provocerad. Dels eftersom jag anser att de slår skandinavisk kultur i ansiktet, framställer oss som ett gäng snyltare och värdelösa goddagspiltar, dels för att den helt har tappat greppet om vad den ska syssla med som reklamfilm. På vilket sätt är det här en bra sales pitch för SAS??

"Vändningen" i slutet är inte heller övertygande, det går inte att ta det på allvar som att filmen skulle kommunicera: alla folk, alla kulturer stjäl saker och idéer av varandra hela tiden, det är inget att hänga läpp för, även de bästa osv.

Sedan är det fullständigt störtlöjligt av SAS och media att skylla på "ryska trollfarmer" och ett orkestrerat trolldrev. Filmen är riktigt usel och det är inte så konstigt att många uppfattar den som ytlig och förolämpande.

Ja det är konstigt vad olika det kan vara. Jag tyckte bara att den var kul och tog inte åt mig det minsta.
Det var så uppenbart att det var en satir. Men blir man arg så blir man.
Citera
2020-02-14, 08:56
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Ja, de flesta jag har sett verkar snarare garva åt den oikofoba reklamen och driva med SAS. Samtidigt tycker i stort sett alla att den är efterbliven och att de ständiga oikofobiska slagorden och ramsorna börjar bli sjukt uttjatade. Men medan jag har sett i mina egna flöden hundratals kritisera och driva med reklamen/SAS bland mina vänner, bekanta, folk i samma organisationer (och fejansidor) som jag, m.fl. i sociala medier, så har jag endast sett en svårt vänsterbliven försvara filmen och dessutom försöka torgföra de konspirationsteorier som SAS och svensk ljugmedia nu torgför. Tala om att man skjuter sig i foten när man säger till vanligt folk att de inte gillade reklamen för att de är nazister, Putin-troll m.m. Givetvis driver många ännu mer med det än med själva reklamfilmen.

Det kanske är det här som är det centrala. Om MSM hade hållit käft hade folk garvat åt reklamfilmen i stället?
Citera
2020-02-14, 08:56
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag har läst dina inlägg och du har förstås helt rätt om alla dessa stackars lättkränkta snöflingor. Men ska också testa lite på bekanta. Själv gillar jag iaf filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in