2020-02-14, 06:55
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddtapio
Politiker som tjafsar om reklamfilmer är populister och sitter inte på några lösningar. De är därför inte värda din röst.

Om du är nöjd med dagens samhälle, rösta som du gjort innan.
Vill du se förändring så krävs det att du vågar lämna din komfortzon och rösta annorlunda.
Citera
2020-02-14, 07:10
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Hej @SAS

Nästa gång ni slår upp en dator så sänd gärna Håkan Lans en tanke. Det är hans patent som gör att ni, och resten av världen har färger på skärmen.

"Det finns inget svenskt".

Nähä.

https://twitter.com/ledarsidorna_se/status/1227887755692249089?s=20
Citera
2020-02-14, 07:14
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Du inser att tex språkfamiljer handlar om moderna språk och om vi spårar det långt nog så finns likheter även mellan språkfamiljerna? Ingen av dina källor motsäger min poäng.

Ta baskiska tex, ett språk utan släktingar som lever idag. Men har en hel del gemensamt med finska.

Att något har en "hel del gemensamt" med något innebär inte att det är samma sak. Kan det vara så att du blandar ihop begreppen mänsklig natur med mänsklig kultur. Det är lätt gjort om man som du saknar kultur.
Senast redigerad av Blundetto 2020-02-14 kl. 07:21.
Citera
2020-02-14, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Uppenbarligen vet du och en mängd andra snöflingande högerfånar inte vad ironi är! Ironin är för oss med humor så uppenbar att SAS inte behöver påpeka den! Men ni saknar ju humor och förståelse för ironi! Vilket är er förlist!
Jag tror du blandar ihop ironi med något annat. Det är uppenbart att du inte begriper vad ironi är, då du inte med egna ord klarar av att förklara begreppet och på vilket sätt det innefattas i filmen.
Citera
2020-02-14, 07:26
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddtapio
Politiker som tjafsar om reklamfilmer är populister och sitter inte på några lösningar. De är därför inte värda din röst.

Nej, bättre att rösta på politiker som på populistiskt manér hatar plastpåsar?
Citera
2020-02-14, 07:28
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Så du menar att en person född i Skandinavien idag är skandinav oavsett föräldrarnas folkgrupp och kultur samtidigt som en folkgrupp som levt här i 8000 år och odlat sin kultur här i Skandinavien inte är skandinavisk i sitt ursprung?

Om folkgruppen inte har sitt ursprung i Skandinavien så har den inte sitt ursprung i Skandinavien. Det blir lite som att säga att 1 = 1. Men du har svårt att förstå detta. Lite lustigt faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det finns mycket nazistiskt kring folkgruppers ursprung. Exempelvis det där med att se i korta tidsserier och vråla om köttbullar. Det är bara det att du är för dum för att begripa det.

Jag är väl den minst dumma i det här forumet. Men jag har ganska lite koll på hur det är nazistiskt att "vråla om köttbullar" måste jag erkänna. Jag har inte heller uttalat mig om köttbullar så det kanske är du som desperat försöker svartmåla mig när du inte kan argumentera?
Citera
2020-02-14, 07:34
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Personligt tyckande alltså baserat på anekdotisk bevisföring, tack då vet vi.

Absolut! Du svarade inte på frågan.
Citera
2020-02-14, 07:42
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Att kungaätten i East Anglia hade starka band med Sverige har varit konsensus sedan årtionden. Det har inget med Gräslund att göra. Sam Newton kan du läsa. Eller wikipedia:
Unusually, Sutton Hoo included regalia and instruments of power and had direct Scandinavian connections. A possible explanation for such connections lies in the well-attested northern custom by which the children of leading men were often raised away from home by a distinguished friend or relative. A future East Anglian king, whilst being fostered in Sweden, could have acquired high quality objects and made contact with armourers, before returning to East Anglia to rule.

[...]

Sam Newton draws together the Sutton Hoo and Beowulf links with the Raedwald identification. Using genealogical data, he argues that the Wuffing dynasty derived from the Geatish house of Wulfing, mentioned in both Beowulf and the poem Widsith.
Som sagt, djupt okunnig. Och arrogant.

Arrogant? Ändå var det du som började med personangreppen. Ja ja, det finns flera akademiker som tolkar fynden annorlunda så konsensus är nog en överdrift.
Citera
2020-02-14, 07:49
Medlem
En uppriktig fråga till dig Skilly.
Betalar SAS dig per timme eller får du betalt per inlägg du gör här?
Citera
2020-02-14, 07:49
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om folkgruppen inte har sitt ursprung i Skandinavien så har den inte sitt ursprung i Skandinavien. Det blir lite som att säga att 1 = 1. Men du har svårt att förstå detta. Lite lustigt faktiskt.

Jag är väl den minst dumma i det här forumet. Men jag har ganska lite koll på hur det är nazistiskt att "vråla om köttbullar" måste jag erkänna. Jag har inte heller uttalat mig om köttbullar så det kanske är du som desperat försöker svartmåla mig när du inte kan argumentera?

... om bilen kommer från fabrikken i Göteborg så är inte bilen göteborgsk, thi fabrikken är inte producerat på fabrik i Göteborg. Maskinerna är gjorde i Tyskland, teglet i Kina och dörrarna i Polen.

Ok. Vi pratar om folk ur folkgrupper, inte folkgrupper ur nått.

Folkgruppen som kom hit och byggde upp samhället du ser, vi kallar dom XYZ. Sen kan man fråga om en person: hör han till/är han medlem av den folkgruppen?

Lustigt med vänsterfolk som tror Alla andra inte kan tänka när de själva inte kan hålla två saker i röven på en gång
Citera
2020-02-14, 07:50
Medlem
Shine_s avatar
Haha i&i- och sd-massan är fan den nya motsvarigheten till PK-fjanteriet, blir kränkt konstant av uttalandet, reklamfilm och annat. Ingen som ser det bisarra i denna dubbelmoral? Pinsamt! Jag gillar verkligen inte alla skitreklamer som går på tv av diverse olika skäl, men skulle aldrig få tanken att gå ut och grina i media om detta likt Jomshof, så jävla larvigt.
Citera
2020-02-14, 07:52
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Haha i&i- och sd-massan är fan den nya motsvarigheten till PK-fjanteriet, blir kränkt konstant av uttalandet, reklamfilm och annat. Ingen som ser det bisarra i denna dubbelmoral? Pinsamt! Jag gillar verkligen inte alla skitreklamer som går på tv av diverse olika skäl, men skulle aldrig få tanken att gå ut och grina i media om detta likt Jomshof, så jävla larvigt.

Ingen är kränkt, folk har bara fått nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in