2020-02-14, 01:55
Medlem
nerdnerds avatar
Jag gillar filmen.
Kanske mest pga de överdrivna reaktionerna här.
Bra självdistans.
Typisk svensk blygsamhet, inget tomt skryt, sånt där som t ex vräkiga amerikaner är så bra på.
Bra reklam för ett folk som bjuder på sig själva.
Sympatiskt.
Sann iaf till stora delar om allt som vi HAR importerat och sen gjort något eget av.
Sant också att detta ju ÄR en viktig anledning för oss att resa: att få nya intryck, och kanske ta hem något.

Karl XII tog ju t ex hit kaffet från Turkiet. Det tycker jag att han gjorde bra.

Betyg: ++Bra.
Citera
2020-02-14, 02:07
Medlem
Talespins avatar
Jag brukar sällan reagera på reklamer men det här var verkligen genomvidrigt. Hur fan tänkte de egentligen?
Citera
2020-02-14, 02:21
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarthFrequency
Se hur han lite oskyldigt slänger in SD i artikeln för att försöka skuldbelägga.

Så subtilt. En annan extra slemmig sak är meningen "Uppgifter om individerna bakom reklamfilmen har spridits i sociala medier."

Det var alltså Resumé själva - till och med samma skribent som citeras här - som publicerade en faktaruta som listade personerna i den samlade arbetsgruppen bakom kampanjen!

Det var när de var stolta över vad de hade gjort, senare raderade Resumé faktarutan.

Rensad artikel:
https://www.resume.se/marknadsforing/kampanj/sas-utmanar-vad-som-ar-akta-skandinaviskt/

Arkiverad version, med faktarutan:
https://web.archive.org/web/20200212001110/https://www.resume.se/marknadsforing/kampanj/sas-utmanar-vad-som-ar-akta-skandinaviskt/

Citera
2020-02-14, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Exakt men det förstår man ju inte om man har aspergers som Lucian MacAndrew.

Med tanke på att jag som har Asperger greppar det, medan x miljoner svenskar som inte har Aspergers uppenbarligen inte gör det, så tror jag inte det har något att göra med Aspergers.

Ovanstående är logiskt tänkande, något som däremot är i högre grad kopplat till Aspergers.
Citera
2020-02-14, 02:29
Medlem
MrsVanity1s avatar
Har det hänt något nytt idag angående denna smörja till reklam?
Citera
2020-02-14, 02:31
Medlem
Att man ens orkar bli upprörd över något sånt här, det finns så mycket annat som är värre.
Citera
2020-02-14, 02:36
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Har det hänt något nytt idag angående denna smörja till reklam?

Mest en del manipulation med likes/ dislikes( upptummar/ nedtummar). Oklart hur de lyckas med det, med ration är lite jämnare nu än den var ibörjan, då "reklamfilmen" hade tiotusentals nedtummar och bara ett hundratal likes.
Citera
2020-02-14, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Med tanke på att jag som har Asperger greppar det, medan x miljoner svenskar som inte har Aspergers uppenbarligen inte gör det, så tror jag inte det har något att göra med Aspergers.

Ovanstående är logiskt tänkande, något som däremot är i högre grad kopplat till Aspergers.

Du har en poäng men jag tänkte mest på det fyrkantiga i personens beteende och oförmågan att se nyanser eller begripa kritiken.
Men det kan ju bara vara så att personen jag syftade på enbart är en korkad kulturmarxist.
Citera
2020-02-14, 03:04
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär

VO: Elisabeth Garden

En tumme upp för hennes ljuvliga stämma i alla fall, kan inte låta bli att gilla den trots filmens subtila ondska. 👍😳
Citera
2020-02-14, 03:08
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Mest en del manipulation med likes/ dislikes( upptummar/ nedtummar). Oklart hur de lyckas med det, med ration är lite jämnare nu än den var ibörjan, då "reklamfilmen" hade tiotusentals nedtummar och bara ett hundratal likes.

Det var ju för att "vanligt" folk och resenärer/kunder ogillade den.Inte svårare än så.
Men tack för svar !
Citera
2020-02-14, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Men folket protesterar väl inte högt, för i helvete. Folket skrattar, inte är svenskar så jävla lättkränkta.
Vilka det är utöver sd som dragit igång den här snöflingornas snyftparad kan man ju undra, tror själv inte att det är ryssar men det kan inte vara så många svenskar som har så taskigt självförtroende att de går igång på en sån där reklamfilm.

Ja, de flesta jag har sett verkar snarare garva åt den oikofoba reklamen och driva med SAS. Samtidigt tycker i stort sett alla att den är efterbliven och att de ständiga oikofobiska slagorden och ramsorna börjar bli sjukt uttjatade. Men medan jag har sett i mina egna flöden hundratals kritisera och driva med reklamen/SAS bland mina vänner, bekanta, folk i samma organisationer (och fejansidor) som jag, m.fl. i sociala medier, så har jag endast sett en svårt vänsterbliven försvara filmen och dessutom försöka torgföra de konspirationsteorier som SAS och svensk ljugmedia nu torgför. Tala om att man skjuter sig i foten när man säger till vanligt folk att de inte gillade reklamen för att de är nazister, Putin-troll m.m. Givetvis driver många ännu mer med det än med själva reklamfilmen.
Citera
2020-02-14, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Har du asperger? Vi vet vad ironi är men vad är det som är ironiskt i SAS reklamfilm?
Du är ju den enda person som har sett den tydligen. Om det nu skulle vara ironi tror du inte att SAS hade sagt det
Uppenbarligen vet du och en mängd andra snöflingande högerfånar inte vad ironi är! Ironin är för oss med humor så uppenbar att SAS inte behöver påpeka den! Men ni saknar ju humor och förståelse för ironi! Vilket är er förlist!
Senast redigerad av Nibiru2011 2020-02-14 kl. 03:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in