2020-02-14, 07:52
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om folkgruppen inte har sitt ursprung i Skandinavien så har den inte sitt ursprung i Skandinavien. Det blir lite som att säga att 1 = 1. Men du har svårt att förstå detta. Lite lustigt faktiskt.

Jag är väl den minst dumma i det här forumet. Men jag har ganska lite koll på hur det är nazistiskt att "vråla om köttbullar" måste jag erkänna. Jag har inte heller uttalat mig om köttbullar så det kanske är du som desperat försöker svartmåla mig när du inte kan argumentera?

Varför skulle jag vara desperat att svartmåla ett anonymt konto på nätet?

Men om man säger att en folkgrupp som varit här i 8000 år inte har sitt ursprung här då argumenterar man som en nazist. Hur tror du att nazisterna argumenterade på 30-talet angående judarna.

Hela tankefiguren: haha...Det där är inte svenskt, det har bara funnits här i 200 år! Ha ha! Som idiotfilmen bygger på insinuerar att företeelser utifrån aldrig kan bli svenska. Inte ens på 8000 år enligt dig.

För övrigt så uttrycker du dig bra på svenska för att vara en ursprunglig kolatom som saknar kultur.
Citera
2020-02-14, 07:56
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Men vad är problemet? Att det skapar splittring. Att heja på olika fotbollslag skapar splittring. Om nån käkar hummus eller pratar negriska, who the fuck cares?

De invandrare som kommer hit och begår brott ska skickas hem med första bästa båt.
Jag och många andra med mig bryr oss eftersom splittrade samhällen fungerar sämre.
Citera
2020-02-14, 07:57
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nej, bättre att rösta på politiker som på populistiskt manér hatar plastpåsar?
Är du helt tappad som gör en så kass jämförelse? Plast är ett reellt, konkret och mätbart problem. En mer relevant jämförelse är ju politikers återkommande ramaskrin kring högermedia och krav på begränsningar av sådan.
Citera
2020-02-14, 07:59
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Ingen är kränkt, folk har bara fått nog.
Det är väl precis så PK-folket också känner? Hemmablindhet kallas det. Denna tråd är ovedersägligt fylld med kränkta användare utifrån språkbruk och resonemang.
Citera
2020-02-14, 08:03
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Det är väl precis så PK-folket också känner? Hemmablindhet kallas det. Denna tråd är ovedersägligt fylld med kränkta användare utifrån språkbruk och resonemang.

Kanske det. Ska inte låtsas att det inte Finns liknande blandt vanliga eller högerfolk. Men det Finns en objektiv skillnad i nivån av oärlighet och hyckleri mellan PK-iter och andra. Om du är pk kommer du neka, och det vet vi Alla så spara andan.
Citera
2020-02-14, 08:06
Bannlyst
SAS är veckans vinnare enligt SVT nu i morgonstudion
Citera
2020-02-14, 08:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Hur tolkar du videon som förespråkare för utvisningar?

Om absolut inget är skandinaviskt så kan man fylla tavelduken med precis vilken skit som helst: Nazism, Sharia, Kommunism, hopptorn för bögar. Idioterna tyckte att det var en bra idé att prata om influenser och sammanfatta med att innehållet blir absolut ingenting.
Vet inte om jag sagt någonstans att jag förespråkar utvisningar. Det jag menar är att om man nu flyttar till ett annat land, bör man vara beredd att anpassa sig till det nya landets lagar och normer, annars bör man flytta därifrån eller helst inte flytta dit alls.

Javisst, SAS tänkte nog inte på det. Allt annat vi importerat och fortfarande fortsätta importera som inte är lika mysigt som smörrebröd och majstång: Kalashnikovs, handgranater, stenkastning mot brandkår, extrema ideologier, coronavirus...
Citera
2020-02-14, 08:12
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Haha i&i- och sd-massan är fan den nya motsvarigheten till PK-fjanteriet, blir kränkt konstant av uttalandet, reklamfilm och annat. Ingen som ser det bisarra i denna dubbelmoral? Pinsamt! Jag gillar verkligen inte alla skitreklamer som går på tv av diverse olika skäl, men skulle aldrig få tanken att gå ut och grina i media om detta likt Jomshof, så jävla larvigt.

Jomshof hade gärna fått kritisera SAS i media, men det gjorde han ju inte.
Jomshof kritiserade SAS i sociala medier och blev citerad, precis som du nu kritiserar Jomshof i sociala medier och blir citerad.
Citera
2020-02-14, 08:18
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
SAS är veckans vinnare enligt SVT nu i morgonstudion

Då är SAS veckans förlorare. SVTs journalister är pålitliga i sin analys över hur folk tycker och tänker på så sätt att de inte vet vad folk tycker och tänker. Man kan därför utgå ifrån att motsatsen till deras slutsats är sann.
Citera
2020-02-14, 08:23
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Jaha så var det med det - Busted!

Aftonbladet publicerade igår fake news artiklar där de påstår att kritik mot SAS reklamfilm är rysk desinformation. "Trollkriget är här" påstår tidningen mha graf från Twitterverktyget Hoaxy.

Men grafen visar, tvärtom, att inläggen INTE kommer från botar:

https://mobile.twitter.com/mattiasreporter/status/1228144763494334468?s=20
Citera
2020-02-14, 08:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Inte bra reklam för Berghs detta...

Snarare brist på tillräcklig/rätt utbildning. Att blint lita på ett CV från random Art Director straffar sig, att inte förankra med verkligheten får konsekvenser. Även om personen har rätt åsikter.

Off topic: SAS verkar nu ha avaktiverat kommentarer på samtliga deras YT-videos. Total damage control.

Marknadsföring handlar om strategi och bör skötas av personer med strategiskt tänkande. Lämplig utbildning är företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring på en handelshögskola.

Men de som arbetar i reklambranschen är oftast sociala typer som ser bra ut och har gått korta, "kreativa" skämtutbildningar. Lägg till "rätt åsikter".

Självklart blir det sådana här fiaskon då.
Citera
2020-02-14, 08:26
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Haha i&i- och sd-massan är fan den nya motsvarigheten till PK-fjanteriet, blir kränkt konstant av uttalandet, reklamfilm och annat. Ingen som ser det bisarra i denna dubbelmoral? Pinsamt! Jag gillar verkligen inte alla skitreklamer som går på tv av diverse olika skäl, men skulle aldrig få tanken att gå ut och grina i media om detta likt Jomshof, så jävla larvigt.

Att SAS reklamfilm fått sån oerhörd kritik beror på att Sverige ligger varmt om hjärtat hos majoriteten av svenska folket, att man som svensk opponerar sig mot den här typen av självhatsreklam är absolut inte larvigt. Att jämföra reklam för en valfri produkt med SAS reklamfilm är dock larvigt och visar på okunskap och oförstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in