Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-11, 18:43
  #1
Medlem
over9ks avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI
Detta är bland de vidrigaste reklamfilmer jag sett. Denna mångkulturella smörja attackerar inte bara Svenskar som folkgrupp, utan även Danskar och Norrmän. De förnekar att Skandinaver och dess unika folkgrupper ens existerar, och att allt Skandinaviskt skulle vara stulet från annat håll. Filmsnutten innehåller sjukt många faktafel (såklart) men det är uppenbart att de försöker plocka billiga PK-poäng. Fattar de inte att detta kommer skada dem? Personligen kommer jag aldrig mer flyga med SAS i alla fall.

Kontakta SAS och visa ert missnöje!
Formulär: https://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/ (Other> General views > Advertising > Complaint)
Telefon eller chat: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/#
__________________
Senast redigerad av carlpetersen73 2020-02-14 kl. 05:45.
Citera
2020-02-11, 18:49
  #2
Medlem
Glödskals avatar
Har SAS marknadsavdelning blivit kapad av aktivister? Ingen normal resenär gillar när man blir nedvärderad. Inte heller utomskandinaviska resenärer kommer att uppskatta reklamen.
Skulle ni själva gilla någon THAI-reklam som säger Welcome to Thailand - We have no culture of our own".
Vad heter reklambyrån som skapat denna självförnekande dynga?
Citera
2020-02-11, 18:49
  #3
Medlem
svampdamps avatar
Vad önskas SAS uppnå med detta? Kan man inte istället peka på vad som är fint och unikt med Skandinavien så blir alla nöjda även de som flyttat hit.
Citera
2020-02-11, 18:52
  #4
Medlem
När blev reklam fakta?
Citera
2020-02-11, 18:54
  #5
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vad önskas SAS uppnå med detta? Kan man inte istället peka på vad som är fint och unikt med Skandinavien så blir alla nöjda även de som flyttat hit.


Motsatsen till vad resultatet kommer att bli. SAS har i sin penninghunger litat på vad ett gäng aktivistiska fårskallar från reklambrancshen lovat.
Citera
2020-02-11, 18:54
  #6
Medlem
Den här strategin med att minska min konsumtion genom att bl.a. bojkotta alla företag med PK-reklam verkar vara väldigt effektiv. Inte minst verkar närmast alla svenska företag försvinna. Det motiverar mig dessutom till att ofta välja t.ex. finska företag, som jag ändå föredrar, men som jag kanske annars hade valt bort om de är lite dyrare eller om det är svårare att få tag på deras varor i Sverige. Nu är jag mer motiverad att betala lite mer, anstränga mig lite mer och eventuellt byta kvantitet mot kvalitet.
Citera
2020-02-11, 18:56
  #7
Medlem
Belavias avatar
Är det på riktigt? Det måste väl vara en parodi på det självhat som reklamare alltid ska visa upp?

Om inte, då säger jag som Ranelid: "Heerrrrrrrrrree Gud!"

10 ggr värre än Gillette.
Citera
2020-02-11, 18:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonstopgo
När blev reklam fakta?

Fakta eller inte. Det är en grov förolämpning mot deras egen kundbas. Det är inte speciellt smart att förolämpa sina kunder, se på Gillette. Det slog tillbaka kraftigt.
Citera
2020-02-11, 18:59
  #9
Medlem
Termos99s avatar
Det här måste vara komedi? Jag kontaktar SAS på en gång och frågar om det är ett skämt? Gör det ni också! De finns även på fB. Hittar ni någon e-mail så dela.

Edit: Diskussion är tillåten på SAS fB-sida!
__________________
Senast redigerad av Termos99 2020-02-11 kl. 19:03.
Citera
2020-02-11, 19:01
  #10
Medlem
torrenttobbes avatar
Brukar inte bry mig men det här var smaklöst.

Kommer absolut inte flyga med SAS nästa resa.
Citera
2020-02-11, 19:02
  #11
Medlem
Må SAS gå i konkurs å det snaraste!
Citera
2020-02-11, 19:02
  #12
Medlem
Vi såg en del politiska självmål under det förra decenniet, men här har man sannerligen satt ribban högt för det nya tjugotalet.

Aldrig mer att jag flyger med Jurassic Airways, det kan jag lova!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback