2019-10-15, 18:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kan det vara så att kvinnor saknar vassa armbågar?

Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Numåste vi också veta vad som är "lyckas i karriären".
Jag har läst att många framgångsrika män på dödsbädden önskar att de ägnat mer tid åt sina barn.

Vad de saknar kan vi spekulera i men de lyckas inte lika bra med karriären. Om det sedan är rätt att satsa på det eller inte får var och en avgöra.
Citera
2019-10-16, 15:06
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Kvinnor är inte bra på något är alltså tesen du försöker styrka, bra då vet vi. Själv har jag en IQ som räcker för Mensa men det har garanterat inte du.

Om du är så begåvad så får du gärna förklara vad i mitt resonemang, eller i de artiklar jag länkar till, som kan få dej att dra den slutsatsen. De faktum att du kommer den slutsatsen (om du nu verkligen menar allvar) är tillräckligt för att dra slutsatsen att du är snudd på underbegåvad.

Dina utsagor om statistik (ett område personer med hög IQ utan undantag förstår) samt dina osammanhängande resonemang visar att du inte vet vad du pratar om. Någon med tillräckligt hög IQ för att kvalificera sej till Mensa skulle helt enkelt inte sagt de saker du gjort här.

Du behöver inte ta mitt ord på de. Då vem som helst med genomsnittlig begåvning som läser de du skriver inser hur korkad och okunnig du är.
Senast redigerad av Flickpojken 2019-10-16 kl. 15:19.
Citera
2019-10-16, 19:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Om du är så begåvad så får du gärna förklara vad i mitt resonemang, eller i de artiklar jag länkar till, som kan få dej att dra den slutsatsen. De faktum att du kommer den slutsatsen (om du nu verkligen menar allvar) är tillräckligt för att dra slutsatsen att du är snudd på underbegåvad.

Dina utsagor om statistik (ett område personer med hög IQ utan undantag förstår) samt dina osammanhängande resonemang visar att du inte vet vad du pratar om. Någon med tillräckligt hög IQ för att kvalificera sej till Mensa skulle helt enkelt inte sagt de saker du gjort här.

Du behöver inte ta mitt ord på de. Då vem som helst med genomsnittlig begåvning som läser de du skriver inser hur korkad och okunnig du är.

När du i så många inlägg visar att du inte ens klarar enkel grammatik ska du nog ta det lugnt med att påståenden om att andra är underbegåvade, det blir rätt mycket Dunning Kruger när du gör det mot mig som platsar i Mensa.

Om du förstod vad du själv skrev (ja det stavas så och inte "skälv" som du skriver) så borde du heller inte behöva fråga om slutsatserna. Du hävdade att kvinnors IQ höll sig närmare 100, dvs. de är mellanmjölk.
Citera
2020-02-12, 14:30
Medlem
Forskning visar att män överlag är bättre på nästan allt... Hur feministerna ska ta sig ur detta återstår att se. Män inte bara "killgissar", de vet uppenbarligen i fler fall än kvinnor det rätta svaret.

Citat:
”Inom det statsvetenskapliga kunskapsmätandet är ’killgissning’ ett etablerat fenomen.” Det står att läsa i rapport 2018:11: Väljarnas kunskaper om rösträttens införande från valforskningsprogrammet. I denna rapport konstateras även att män överlag faktiskt är kunnigare i de flesta ämnen, enligt internationell forskning i ämnet.

https://kvartal.se/artiklar/kvinnor-vet-ej/?fbclid=IwAR23L3jl-eh-R8ztLSE7LABE8C4kYhPcvu0HI0V3PpvbH5yqqzevVwX6uC4
Citera
2020-02-12, 17:11
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Det sjuka är att kvinnor inte ens är bäst på kvinnliga sysslor; städning, matlagning, inredning med mera. Inte ens med barnuppfostran plockar kvinnor hem pokalen.

Kvinnor gör dock bäst vad kvinnor enbart kan - omsorg och närhet, det får man ge dem.
Citera
2020-02-12, 21:51
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Det sjuka är att kvinnor inte ens är bäst på kvinnliga sysslor; städning, matlagning, inredning med mera. Inte ens med barnuppfostran plockar kvinnor hem pokalen.

Kvinnor gör dock bäst vad kvinnor enbart kan - omsorg och närhet, det får man ge dem.
Nopp, allt det där är stereotypa förnedrande kvinnofällor!
De delar gärna med sig hälften eller mer, om de bara får 50% av chefsposterna i gengäld.

Nästa steg är att lista ut hur man får igång amningen på män.
Seriöst, det finns de som forskar på det.
Citera
2020-02-13, 07:09
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nopp, allt det där är stereotypa förnedrande kvinnofällor!
De delar gärna med sig hälften eller mer, om de bara får 50% av chefsposterna i gengäld.

Nästa steg är att lista ut hur man får igång amningen på män.
Seriöst, det finns de som forskar på det.

Låter faktiskt inte helt otänkbart.
Citera
2020-04-23, 17:56
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Svårt det där... Tror inte att därför "stjärnkockar" och "designers" (det där handlar bara om ambition och drift, inte själva konsten från början) är för det mesta män som riktig god smak inte skulle vara en kvinno- sak från början.
Vissa management på vissa arbetsplatser kan vara alldeles lysande tack vare kvinnor och då mindre tuffa och smarta män skulle troligtvis ha fått tjänsten i stället för henne.
Då de dansar? Suck. Finns det inte heller många kvinnor som är musiker inom klassisk musik? Och restaurering av byggnader mm.?
Och en annan grej jag beundrar är hur de alltid lyckas hålla rent. Jag menar då jag försöker ha rent på daglig basis blir det inte likadant. Det där med dammet, diskbänken, badrummet, spegeln, fönster. Ta en tjej som har precis samma vardag som en man med yrke, träning, social liv osv. det kommer alltid att vara så rent hemma hos dom. Har alltid varit så imponerad av det.

Sen är väl det mesta som kvinnor är bra på saker som vi män uppfattar lite mindre därför att det sker i det tysta. Som jag skrev i en annan tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Bara en sådan sak som den stora Julmiddagen: varje år är det samma visa, finns alltid en farbror, morbror, kusin som är grinig därför att han inte vill träffa den och den. Han har verkligen inte lust att gå dit. Men visst gör han det till slut och dessutom går han hem och tänker "Faan det var ändå trevligt". Fast vem kan vi tacka för att Julmiddagar ändå äger rum i slutändan? Kvinnor.
Senast redigerad av TuffRobban 2020-04-23 kl. 17:58.
Citera
2020-04-24, 18:41
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Kvinnor är mer sociala än män? Annars kan jag inte komma på någonting faktiskt. Män är rätt så överlägsna.

Kärringar är definitivt bättre på skvaller och skitsnack, vilket förklarar deras dominans inom mediesfären. Dock skall det tillägas att Sverige sticker ut som ett ovanligt feminiserat land. En stor andel "manliga" journalister ägnar sig också åt skvaller och allmänt skitsnack.

Som regel brukar ett svenskt fruntimmer inte vara särskilt bra på att laga mat, heller. Dom är i princip endast bra på att knulla - mycket och ofta, med många !
Citera
2020-04-24, 18:44
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Har vi män i Sverige dragit en extra stor nitlott vad det gäller kvinnorna i det här landet?
Citera
2020-04-24, 22:52
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Kan vara biologisk instinkt att känna, tro , tycka, tänka så.. dvs jag tror det är ganska ömsesidigt dvs att många tjejer att de är flera nivåer mer utvecklade än killar.. kognitivt, matematiskt, spatialt, emotionellt, jaa.. att kvinnan helt enkelt "har mer att ge", och då utan att ens beröra innebörden i att leva med livmoder... inte bara skapa liv.. men ge.. leverera. Mäktigt!!! .. när det är på liv och död, strax före strax efter.. är det tyvärr inte mycket som klår den vi kan säga fulländade insikten. Vetskapen om vad man har, är.. (som kvinna)

Artens fortlevnad hänger i mångt och mycket på kvinnans kapacitet att förvalta sin kvinnlighet och vad som ligger i den DNA-sekvensen. Meningslöst att andas över att alla vet detta, könet talar för sig själv. Det är hormonellt inte minst, betydligt mer komplicerat/avancerat än snoppen som ligger utanpå kroppen.. och det per se, säger verkligen inte allt, men enormt mycket.

Att kinnans intelligens, ofta har överträffat män och det är ett komplex som inte ens behöver bevisas, bara att titta på, och studera.. hur pojkar beter sig vid könsmognaden...

Chimpanser , och har ingen aning.. om hur tankar och känslor går för flickor som är dömda att behöva existentiellt sett.. behöva utstå med sådan mental krymplighet som sker ofta.. när flickorna direkt evolutionärt måste och vill och är menade att ha lugn och koncentration.. men lever med individer vars hormoner ballar ur.. dvs signalerar "knulla" på exakt samma tidunkt som flickor (genellt) inte direkt efterfrågar stake att penetrera.. utan är skarpt fokuserade på omvärldsorientering, fakta.. insamling a data av all sorts form, medan pojkarna tappar koncepten där i den fasen.. men har råstyrkan kvar och t.o.m extraladdad , dvs överflödesenergi.. (som den inte kan hjälpa.. att det är så .. att den är, oresonabel.. dvs ganska koko.. (tänk bimbo)

Att så pass låg kognitiv nivå, som uppenbart krävs.. för att få in en cell in i livmodern, (tyder på att människan är primat) att så mycket hjärnkapacitet stängs av.. om än temporärt... oskärpa ska till.. för att liv-ska-leva - sedan.. förändrar det sig, efter 20 typ? tämligen snabbt för de me negåvade pojkarna som övergår till unga män! men .. alltför få, trots allt.
...för vissa aldrig.. dessa som stannar kognitivt..grupperar sig istället, med egna agendor .. som kan gå under ungefär "idioternas sammansvärjning" , de kan inte förstå, kognitionsnivån hindrar. sådana män feltolkar också mycket.. och äger inte varken ork eller tålamod för mental kapacitet i ansamling som är intelligens i aktivitet) , istället kvarstannar de i vad man kan säga klanmentalitet.

så pojke efter sexualfrustration med märkliga utspel.. sakta ÅTERGÅR till det som kallas för intelligent beteende. De männen kan däremot urskilja identifiera och ansamla sin intelligenspotential.. och förena sig på annat sätt med i stort sett allt, däribland feeminitiska idéer men beroende på vad de går ut på, förstås!

Tolka hur du vill, detta ä fritt uttryckt.. rakt ut.. men hormonsstinna pojkar = chimpanser babianer gorillor grobianer och ärthjärnor, och mkt vilsna, samtidigt som flickor då alltså.. uppvisar förmåga till koncentrtion och konsevenstänkande.. beräkning och logik, logik är samlingsnamnet att öht kunna sitta still, som steg 1.

kan du inte sitta stilla, kan du inte studera varken omgivning eller annat, du får aldrig någon data.. men det ska uppföljas.. vårdas.. dvs utnyttjas.. hålla länge.

Å andra sidan, behövs kanske explosivitet eller den bryter ut, när den är färdigmogen, dvs mannens intelligens.. så mest vid själva initialmanifestationen dt blir sidoeffekter.. lite konstigt ändå, varför så många pojkar blir så pass sinnesförvirrade.. sedan liksom "botade".
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2020-04-24 kl. 23:15.
Citera
2020-04-24, 23:25
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Så det infinner sig ett exitentiellt men också mentalt på kognitiva (IQ) .pnaet :lidande, för lickor och därmed kvinnor, som alltför många män aldrig kommer att förstå.. empati ja, men att förstå vad pojkar kan sabotera för flickor kräver absolut inte att "vara flicka" , däremot är klanmentaliteten hopplöst rotad, bara titta omkring hur man lever i stora delar av världen.. skrämmande värdelöst. De brott som sker, inte bara sexualbrott.. i krig, i konflikt med mera, krämmer så pass att det inte går att undvika vapenrustnnig, för det är existentiellt OGRIPBART hur män kan hantera enbart barn.. i t.o.m fred och välstånd. Hur man skär sönder både mor och barn, hugger halsar av sig i skrivande stund. Gjorde och kommer att göra.

Hemskt och vanartat, men det är ren biologi.. ingen vet varför - ingen.

ingen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in