Citat:
Ursprungligen postat av
redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.
Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.
Män är bättre än kvinnor på allt
Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
Kan vara biologisk instinkt att känna, tro , tycka, tänka så.. dvs jag tror det är ganska ömsesidigt dvs att många tjejer att de är flera nivåer mer utvecklade än killar.. kognitivt, matematiskt, spatialt, emotionellt, jaa.. att kvinnan helt enkelt "har mer att ge", och då utan att ens beröra innebörden i att leva med livmoder... inte bara skapa liv.. men ge.. leverera. Mäktigt!!! .. när det är på liv och död, strax före strax efter.. är det tyvärr inte mycket som klår den vi kan säga fulländade insikten. Vetskapen om vad man har, är.. (som kvinna)
Artens fortlevnad hänger i mångt och mycket på kvinnans kapacitet att förvalta sin kvinnlighet och vad som ligger i den DNA-sekvensen. Meningslöst att andas över att alla vet detta, könet talar för sig själv. Det är hormonellt inte minst, betydligt mer komplicerat/avancerat än snoppen som ligger utanpå kroppen.. och det per se, säger verkligen inte allt, men enormt mycket.
Att kinnans intelligens, ofta har överträffat män och det är ett komplex som inte ens behöver bevisas, bara att titta på, och studera.. hur pojkar beter sig vid könsmognaden...
Chimpanser , och har ingen aning.. om hur tankar och känslor går för flickor som är dömda att behöva existentiellt sett.. behöva utstå med sådan mental krymplighet som sker ofta.. när flickorna direkt evolutionärt måste och vill och är menade att ha lugn och koncentration.. men lever med individer vars hormoner ballar ur.. dvs signalerar "knulla" på exakt samma tidunkt som flickor (genellt) inte direkt efterfrågar stake att penetrera.. utan är skarpt fokuserade på omvärldsorientering, fakta.. insamling a data av all sorts form, medan pojkarna tappar koncepten där i den fasen.. men har råstyrkan kvar och t.o.m extraladdad , dvs överflödesenergi.. (som den inte kan hjälpa.. att det är så .. att den är, oresonabel.. dvs ganska koko.. (tänk bimbo)
Att så pass låg kognitiv nivå, som uppenbart krävs.. för att få in en cell in i livmodern, (tyder på att människan är primat) att så mycket hjärnkapacitet stängs av.. om än temporärt... oskärpa ska till.. för att liv-ska-leva - sedan.. förändrar det sig, efter 20 typ? tämligen snabbt för de me negåvade pojkarna som övergår till unga män! men .. alltför få, trots allt.
...för vissa aldrig.. dessa som stannar kognitivt..grupperar sig istället, med egna agendor .. som kan gå under ungefär "idioternas sammansvärjning" , de kan inte förstå, kognitionsnivån hindrar. sådana män feltolkar också mycket.. och äger inte varken ork eller tålamod för mental kapacitet i ansamling som är intelligens i aktivitet) , istället kvarstannar de i vad man kan säga klanmentalitet.
så pojke efter sexualfrustration med märkliga utspel.. sakta ÅTERGÅR till det som kallas för intelligent beteende. De männen kan däremot urskilja identifiera och ansamla sin intelligenspotential.. och förena sig på annat sätt med i stort sett allt, däribland feeminitiska idéer men beroende på vad de går ut på, förstås!
Tolka hur du vill, detta ä fritt uttryckt.. rakt ut.. men hormonsstinna pojkar =
chimpanser babianer gorillor grobianer och ärthjärnor, och mkt vilsna, samtidigt som flickor då alltså.. uppvisar förmåga till koncentrtion och konsevenstänkande.. beräkning och logik, logik är samlingsnamnet att öht kunna sitta still, som steg 1.
kan du inte sitta stilla, kan du inte studera varken omgivning eller annat, du får aldrig någon data.. men det ska uppföljas.. vårdas.. dvs utnyttjas.. hålla länge.
Å andra sidan, behövs kanske explosivitet eller den bryter ut, när den är färdigmogen, dvs mannens intelligens.. så mest vid själva initialmanifestationen dt blir sidoeffekter.. lite konstigt ändå, varför så många pojkar blir så pass sinnesförvirrade.. sedan liksom "botade".