2022-01-26, 09:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoxInBag
Ja, det gör det verkligen. Så länge som människor har problem med att folk (förståelse för vissa, problem när andra gör det) lägger ut bilder på sig själva på nätet och bara existerar på samma sätt som vilken annan människa som helst så behöver man VERKLIGEN fortsätta med det.

Om du inte förstår poängen med det så är det för att du är en del av problemet som kvinnor försöker lösa. Om du blir provocerad av hur andra människor ser ut så är det du som har ett problem som behöver åtgärdas.

Din "förståelse" (åsikt snarare) är lika viktig för kvinnor som en våldtäktsmans syn på våldtäktsoffrets klädsel "den kvällen".
Är det en åsikt att överviktiga dör i hälsoproblem som hjärt- kärlsjukdomar och diabetes som orsakas av deras osunda livsstil?

Som jag ser det är bevisen överväldigande och en patologisk altruist kan inte aktivista bort det med postmoderna teorier eller offernarrativ.

De allra flesta kan skaffa sig en hälsosammare livsstil genom att ändra sin kost och röra på fläsket.
Eller dö alldeles för tidigt i plågsamma sjukdomar.
Citera
2022-01-26, 09:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.

Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.

Män är bättre än kvinnor på allt

Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel

Det där är bara skitprat. Folk är bra på olika saker. Det finns massor av kvinnor som är både smartare och mer utbildad än jag själv, men det finns även kvinnor som är mindre smart än mig. (Jag är man)

Tycker det här skiten du skriver låter som ett uttryck av det klassiska, bittra gamla kvinnohatet som tyvärr är ganska vanligt bland besvikna män på nätet.

Skaffa dig en flickvän istället så kommer du att lära dig att kvinnor är bra på mycket.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-01-26 kl. 09:21.
Citera
2022-01-26, 09:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Det där är bara skitprat. Folk är bra på olika saker. Det finns massor av kvinnor som är både smartare och mer utbildad än jag själv, men det finns även kvinnor som är mindre smart än mig. (Jag är man)

Tycker det här skiten du skriver låter som ett uttryck av det klassiska, bittra gamla kvinnohatet som tyvärr är ganska vanligt bland besvikna män på nätet.

Skaffa dig en flickvän istället så kommer du att lära dig att kvinnor är bra på mycket.
Skaffa dig en flickvän av den feministiska övertygelsen så kommer du lära dig att de är ganska vidriga på en del saker.
Det är därför vi inte har en enda klass i skolan med barn utan styvföräldrar, extrapappor osv.
Det finns inte en chans i helvete att man tar hand om andras barn lika bra som sina egna och ALDRIG har våra barn och unga mått så dåligt som de gör idag.

Över en miljon människor i landet går på antidepressiva och vi har flest singelhushåll i världen.
tror du det är vägen till lycka och sammanhållning?
Vägen till framgång?
Citera
2022-01-26, 09:39
Medlem
skottlands avatar
Citat:

På en individuell nivå finns både likheter och skillnader, men att tydliga psykiska och fysiska skillnader existerar mellan könen bör vi vara tydliga med. Det är skitsnack att säga att män är bättre på allt eftersom "allt" skulle inkludera barnafödande, vilket inte skulle stämma.

Att män är bättre än kvinnor på det flesta områdena är inget att skryta om eller klaga på, utan det är så det fungerar sedan årtusenden tillbaka. Det är inget fel på kvinnor, utan det är det feministiska systemet som ska bort så att en naturlig balans mellan könen kan återställas. Idag verkar man tolka allt motstånd mot feminismen som "kvinnohat"; några här behöver skärpa sig.

Citat:

Personen du citerade skrev att han hade en flickvän. Hur är det med uppmärksamheten? Läser du det folk skriver?
Citera
2022-01-26, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetenskapenforst
För att män inte orkar med känsloargument. Prova med fakta nästa gång.

Om du behöver upprepa dig så många gånger så kanske lite självkritik vore på sin plats ELLER dags att se över din umgängeskrets.

Se sjuktalen lilla du. Kvinnor hade dubbelt så hög sjukfrånvaro 2017. Men det är väl allt ”obetalt arbete” i hemmet som sliter ut kvinnan.

Finns inga känslor i att ge raka svar på frågor, att män sen inte kan ta till sig svaren kan jag inte svara på.
Ja när man inte får vila trots att man mår dåligt och är sjuk tillfrisknar man inte så fort. Går fortare när man är ensam och inte ska ta hänsyn till en jättebebis behov.
Citera
2022-01-26, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Är det en åsikt att överviktiga dör i hälsoproblem som hjärt- kärlsjukdomar och diabetes som orsakas av deras osunda livsstil?

Som jag ser det är bevisen överväldigande och en patologisk altruist kan inte aktivista bort det med postmoderna teorier eller offernarrativ.

De allra flesta kan skaffa sig en hälsosammare livsstil genom att ändra sin kost och röra på fläsket.
Eller dö alldeles för tidigt i plågsamma sjukdomar.

Hahaha, well done!

Varför inte; "en patologisk altruism projicerande autist kan inte aktivista bort det.."?

..kan bli för avancerad ordföljd för harang- och bokstavsfolket dock.
Citera
2022-01-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Finns inga känslor i att ge raka svar på frågor, att män sen inte kan ta till sig svaren kan jag inte svara på.
Ja när man inte får vila trots att man mår dåligt och är sjuk tillfrisknar man inte så fort. Går fortare när man är ensam och inte ska ta hänsyn till en jättebebis behov.
Är det många män som har svikit dig? Pappaproblem? Går du i terapi?
Citera
2022-01-26, 10:04
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Håller med.

Så varför säger du till kvinnor att deras sanna natur är att göra sig fina, vara omhändertagande och serva man och barn. Är inte det också mannens sanna natur? Innan vi hade kontorsjobb och trådlösa hörlurar.

De flesta kvinnor ammar och då faller det sig naturligt att hon tar "första passet". Har aldrig hört politiker diskutera vem som ska ta första månaderna.

De är ju inte så att kvinnor inte har behov av självförvärkligande eller att män inte skulle tycka att de är en fördel om deras partner har en interlektull förmåga och intressen.

Men en rimlig fördeling är förmodligen att fördelningen mellan arbte och hem arbete är 40/60 för kvinnor respektive 60/40 för män.

De passar mäns och kvinnor kapacitet, lägning och behov,

Denna fördeling är förmodligen rätt konstant i alla parförhållanden efter som kvinnor väljer män som är mer begåvade än dom själva.

Tuvärr har svenska kvinnor berövats denna möjlighet till förljd av stads feminismen. Med en skrämande hög psykisk ohälsa till följd.
Citera
2022-01-26, 10:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skottland
Att män är bättre än kvinnor på det flesta områdena är inget att skryta om eller klaga på, utan det är så det fungerar sedan årtusenden tillbaka. Det är inget fel på kvinnor, utan det är det feministiska systemet som ska bort så att en naturlig balans mellan könen kan återställas. Idag verkar man tolka allt motstånd mot feminismen som "kvinnohat"; några här behöver skärpa sig.

Att män skulle vara "bättre" än kvinnor på de flesta områden stämmer inte. Män har bättre korttidsminne än kvinnor, kvinnor har bättre långtidsminne än män. Kvinnor är känsligare för stress än män, män utvecklar beroende/missbruk lättare än kvinnor. Osv. Fysiskt är män starkare än kvinnor, å andra sidan kan kvinnor bära ett barn och föda ut barnet, något av den högsta smärtan som uppmätts. På extremt långa avstånd är män och kvinnor lika uthålliga. Osv.

Vilka områden menar du att män är "bättre" på än kvinnor?
Citera
2022-01-26, 10:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
De är ju inte så att kvinnor inte har behov av självförvärkligande eller att män inte skulle tycka att de är en fördel om deras partner har en interlektull förmåga och intressen.

Men en rimlig fördeling är förmodligen att fördelningen mellan arbte och hem arbete är 40/60 för kvinnor respektive 60/40 för män.

De passar mäns och kvinnor kapacitet, lägning och behov,

Denna fördeling är förmodligen rätt konstant i alla parförhållanden efter som kvinnor väljer män som är mer begåvade än dom själva.

Tuvärr har svenska kvinnor berövats denna möjlighet till förljd av stads feminismen. Med en skrämande hög psykisk ohälsa till följd.

Oj vet inte vilken uppdelning som är optimal, tänker att män och kvinnor får dela upp detta efter bästa förmåga så det blir någorlunda rättvist för båda.
Citera
2022-01-26, 10:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Hahaha, well done!

Varför inte; "en patologisk altruism projicerande autist kan inte aktivista bort det.."?

..kan bli för avancerad ordföljd för harang- och bokstavsfolket dock.
Tack, jag stod lite i valet och kvalet där, men vilja och känslor kommer även i fortsättningen backa för fakta och prövad empiri.
Därmed inte sagt att man inte kan tänka om eller nytt, men då måste detta prövas utifrån något annat än känslor eller dygsignallering, för när det kommer till kritan, är "de" ofta mer skenheliga än skeptiker.

Lite som jakobinerna, som var först med att ställa fram giljotiner när det gällde.
Citera
2022-01-26, 10:57
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken

De är ju ett intressant fenomen detta att män inte sticker ut internationellt i avsende på psykisk ohälsa. Mendans Svenska kvinnor är i en klass för sej!

Kvinnor mår bra av att vara feminina och behagliga men samhället vill få in dom i en annan fåra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in