2020-02-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Såg på GW igår som pratade i lite korta drag om fallet. Jag uppfattade att han sa att morden sannolikt var av ekonomisk karaktär men "att det fanns annat också".Var det någon mer som reagerade på det? Vad skulle i så fall "annat" betyda?
Jasså?? Skulle GW känna till några detaljer om fallet? Brott mot FU.sekretessen, i sådant fall.
Anmäl anmäl!!
Öststatarspåret skippat, rånspåret skippat, alla verkar famla inne i dimman, med idel rundgång!
Min Teori är att Lars råkat se när någon gosse blev nappad o nertryckt i en baklucka, samt ivägkörd.
GM till det fallet kom sedan på något sätt på, att Lars kanhända hade "sett för mycket", åkte till honom "för att snacka lite". Varefter allt spårade ur, i Lars hus. Hur mycket de två häktade var inblandade i morden, det lär vi/ni få vänta minst i tre fyra månader, på att få läsa.
Varför skulle utredarna gå ut med sådant, nu??
Citera
2020-02-12, 12:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När polisen väl hittat de två - efter att ha genomsökt huset från rum till rum - så backar de ut och gör inget mer. Man rapporterar in, och kallar på tekniker. Sen tar det säkert några timmar när väl teknikerna kommit till huset och man med säkerhet kunnat identifiera personerna. Det finns ett stort regelverk kring detta och är ju inget man kan ha bråttom med. Det får ta sin tid.

Så är det ju förstås. Det låter helt logiskt!

Det kan förklara polisens agerade hos S kompis i lägenheten.
Citera
2020-02-12, 13:05
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Jo, man förstår ju det där med sekretessen.. Men samtidigt när de stormar in i en människas hem och uppträder nästan aggressivt... Och sedan inte ger någon som helst förklaring.. Det är minst sagt frustrerande!

Jag tror att när de kom andra gången så letade de inte efter henne utan frågade bara ut min kompis om en massa detaljer. När hade ni kontakt senast, vem står på hyreskontraktet på lägenheten, hur länge har du bott här, hur länge bodde hon här ... etc etc . Min kompis sa att hon nästan kände sig misstänkliggjord själv.
Jag kan pga egen erfarenhet instämma i att det kan vara en obehaglig upplevelse att stöta på polisen i ett tidigt skede av en utredning av ett allvarligt brott. Även om man är anhörig eller vittne eller bara på fel plats alltså. Dom går bryskt fram och skiter i stort i vad man säger och har för förklaringar. Men det är av en anledning som det är så vilket man kan förstå i efterhand. Dock kan det kombinera sig så att man stöter på en polis som utöver detta är en skitstövel, och då kan det bli väldigt jobbigt.
Citera
2020-02-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Förlåt, det visste jag ju, men jag menade vilken tid man gick ut med den informationen offentligt.
Jag tänkte på @terrieterrie och kompisen som satt på natten och lyssnade på nyheterna medan polisen besökte lägenheten vid två tillfällen och letade efter S.

Offentligt två dagar efter, men poliser brukar identifiera offren ganska snabbt... skulle tro att de själva visste om vilka det var redan någon timme efter de hittats.
Citera
2020-02-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Det är grannarnas hus man ser, det kan bli lite förvirrande men sursta 26 ligger mer inåt skogen.
Men det stämmer att de hade spärrat av en stor del av åkern så att man såg det från vägen.
Varför måste det tjatas så mycket om det här?
Citera
2020-02-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Såg på GW igår som pratade i lite korta drag om fallet. Jag uppfattade att han sa att morden sannolikt var av ekonomisk karaktär men "att det fanns annat också".Var det någon mer som reagerade på det? Vad skulle i så fall "annat" betyda?

Jag fattade att han sade det i samband med att paret drog intresse till sig dels pga denna försäljning men även annat som fick GW mumla om "pengar i madrassen". Vad det kunde vara sa han inget om. Värde nja.
Citera
2020-02-12, 13:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag kan pga egen erfarenhet instämma i att det kan vara en obehaglig upplevelse att stöta på polisen i ett tidigt skede av en utredning av ett allvarligt brott. Även om man är anhörig eller vittne eller bara på fel plats alltså. Dom går bryskt fram och skiter i stort i vad man säger och har för förklaringar. Men det är av en anledning som det är så vilket man kan förstå i efterhand. Dock kan det kombinera sig så att man stöter på en polis som utöver detta är en skitstövel, och då kan det bli väldigt jobbigt.

Jag minns i en tråd där en person hittats mördad i ett joggingspår, berättade en tråddeltagare om hur h*ns hem hade blivit bryskt invaderat av poliser. Jag misstänker att personen hade kunnat kopplas till platsen för tiden för mordet, men personen var inte skyldig och blev aldrig gripen/häktad. Men det hade tydligen varit en hemsk upplevelse.

Samtidigt har man kanske förståelse för att polisen behöver göra sitt jobb på ett friktionsfritt sätt och det finns ju alltid risk att du har att göra med en gm. I det tidiga skedet kan du ju inte veta vem du har att göra med.

Hemskt blir det kanske även för närstående, men det kanske kan begripas när/om man lyckas lösa mordet. Man kanske kan få förklaringar för agerandet.

Sedan finns det alltid rötägg som gillar att brösta upp sig förstås. Men man ska kanske ha förståelse för att polisen inte sällan möter situationer som kan både vara farliga och hotfulla, och där människor som de möter inte är ärliga, laglydiga och välordnade. Polisen blir väl lite avtrubbade kanske.

När den sådan här händelse ska utredas av polisen, så vet de ju att de har att göra med kalla gärningsmän. Personer som kan linda plast runt någon är ju inte att leka med.
Citera
2020-02-12, 13:40
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenkarlsson67
Var även "bror" med en av bröderna som knivhögg en annan k gymnasiet för ett par år sedan.
Ärligt varför skriver man om saker man inte vet något om?
Det var inte han som knivhögg killen vid gymnasiet.
Den killen som gjorde det är yngre än han du hänger ut och sitter inne för andra saker just nu.
Citera
2020-02-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ok. Men har du någon teori om hans försvinnande? Hur går snacket "på byn"? Har du själv reflekterat över att dessa två fall skulle kunna ha med varandra att göra på något vis?

Har inte alls tänkt att dessa händelser är kopplade men är ju för jag inte har någon insyn i hans liv, inte omöjligt dessa möts på gymmet men vad jag förstått har inte Paolo bott i vallentuna på länge (enligt efterlyst) även om han rörde sig där.
Har försökt fråga mig runt lite om det och som du såg försökte väcka tråden här på fb då många här är grymma på hitta saker/folk men helt dött. Ingen verkar veta någonting... vilket är konstigt då jag inte tror en människa bara kan försvinna...
Citera
2020-02-12, 13:43
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenkarlsson67
Känns väl inte orimligt som vissa säger. Kollade man på c.ö vänner på fb så var det mycket drägg, knarkare osv. Var även "bror" med en av bröderna som knivhögg en annan k gymnasiet för ett par år sedan.
Listan kan göras lång. Var man förvånad att dem hämtades in i Vallentuna egna lilla slum Åby gärde. Nä
Dessutom din stolpe, så är hans vännerlista dold, man kan däremot se gemensamma vänner..... Vilket säger en del av dina vänner då också.
Citera
2020-02-12, 14:49
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Jo, i efterhand så kan man både förstå och acceptera det.

Den polis som sedermera pratade med mig (i telefon) var mycket vänlig och förstående. Men yppade inte heller ett ord om själva utredningen mer än att de var många som jobbade dygnet runt. Plus det där hon sa om att "Du ska inte tro allt du läser i media".
Citera
2020-02-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansbandsDanne
Dessutom din stolpe, så är hans vännerlista dold, man kan däremot se gemensamma vänner..... Vilket säger en del av dina vänner då också.

Är inte rakt av från vänlistan. Det är baserat på folk som jag känner igen som har haft honom som vän på sina listor, likes osv.
Ja jag har nog vänner som har en hel del i sina bagage.

Däremot tar jag på mig att jag har fel om det andra du snacka om. Min bekanta som jobbade just då på skolan. Hade fel, och inte informerat mig rätt kring det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in