2020-02-15, 01:29
  #3745
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shady-lady
Hennes chef var vid huset på tisdagen, kikade in i fönstren och kände på dörren.

Källa på det.

Vad vi fått reda på är att bekanta var vid huset.
Citera
2020-02-15, 01:32
  #3746
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qqqwwe
Polisen varken får, vill eller kan bluff häkta någon för att påverka utredningen. Att dessa två är häktade 4 veckor på sannolika skäl är inte ett ’hafsjobb’...
Man garanterat på fötterna, dessa två är misstänkta för mord, inte medhjälp eller anstiftan.
Att det kan finnas flera skyldiga är naturligtvis inte uteslutet.

Exakt, sedan är det ju åklagare som måste besluta om häktning.
Citera
2020-02-15, 01:55
  #3747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Exakt, sedan är det ju åklagare som måste besluta om häktning.
Nej, det är en domstol som beslutar om häktning, åklagaren ansöker hos domstolen om häktning...
Citera
2020-02-15, 03:21
  #3748
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, det har ju inte med saken att göra, men jag är lite nyfiken på den här gårdens historia eftersom den varit så stor. Bodde hans föräldrar där många år? Hade dom något slags jordbruk? Tur att dom inte vet vad som drabbade Lars och SD. Ja, man kan säga att det har blivit nya tider.

Gårdens historia:
https://www.vallentuna.se/fritid-och-kultur/kultur/kulturmiljo/hitta-din-plats-historia/vallentuna/gardar-och-byar-i-vallentuna-socken/sursta/

Gårdsägare:
(FB) Misstänkt dubbelmord, Vallentuna, 2020-01-15

Såg nu att Lars morfars far hette Frans inte Fritz.
Gården kan ha funnits i släkten ännu längre tillbaka om Frans gift in sig i den.
Har inte kollat hans fru.

Lars morfar arrenderade av sin far Frans.


Läget år 1900:
Citat:
Arealen brukad åker uppgick till 58,3 hektar.

58.3ha= 583000.0m²
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2020-02-15 kl. 03:43.
Citera
2020-02-15, 07:13
  #3749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Snillen spekulerar.

Polisen håller på uppgiften. Mannen skjuten, ett vapen funnet på platsen, det är allt vi vet.
Tack för uppgiften. Då förstår man varför man inte har fått någon klar uppfattning om vapnen om det inte har kommit ut i media hur det var. Ett vapen kan ju betyda både pistol och gevär.
Citera
2020-02-15, 08:54
  #3750
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordnatkaos
För att jag anser att din kommentar, om att hon varit vid liv om de inte träffats, var onödig. Den kan tolkas som om du skuldbelägger honom för det de utsattes för
Det var en mycket långdragen tolkning som får stå för dig. Jag kräver inte av någon att de ska kunna se in i framtiden, alltså inte honom heller.
Citera
2020-02-15, 08:57
  #3751
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, det har ju inte med saken att göra, men jag är lite nyfiken på den här gårdens historia eftersom den varit så stor. Bodde hans föräldrar där många år? Hade dom något slags jordbruk? Tur att dom inte vet vad som drabbade Lars och SD. Ja, man kan säga att det har blivit nya tider.
Hans föräldrar skötte jordbruket vad jag vet. Men jag kände inte honom särskilt väl. Vi träffades några gånger men oftast hängde han inte med på de grejer som vi gjorde tillsammans, så frågor om Vallentuna och jordbruket får någon annan besvara. Det var ju en användare här i tråden för några dagar sedan som verkade ha känt honom i många år.
Citera
2020-02-15, 09:32
  #3752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Vad har du fått det ifrån?

Hade nån av GM vapenlicens ? Annars är det ju högst troligt att dom kommit över vapnet via nåt gäng.
Tror inte att dom använde Lars gevär.

Eller kan dom planerat det så väl att dom gjorde det, om det stämmer som ryktet säger att vapnet var kvar på platsen. Hade det vart BO vapen hade dom inte tagit med sig det. Om det var deras egen picka hade dom inte lämnat den på platsen.
__________________
Senast redigerad av Grand-canyon 2020-02-15 kl. 09:56.
Citera
2020-02-15, 09:37
  #3753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shady-lady
Hennes chef var vid huset på tisdagen, kikade in i fönstren och kände på dörren.

Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Källa på det.

Vad vi fått reda på är att bekanta var vid huset.

Ja, jag undrar också över det. Enligt Suz@nnes nära vän terrieterrie,
så var det tennispartnern som tillsammans med sin man, gick runt huset och
kollade och kikade in i fönsterna under tisdagen.

Tennispartnern som dessutom var den som fick sms:et om att S skulle vara
magsjuk och ej kunde deltaga i tennisen under lördagen.

Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Vännen som ringde jobbet visste inget om något försvinnande förrän hon fick besök av polisen på onsdagkvällen. Polisen var hemma hos henne när hon ringde till jobbet.

Det var tennispartnern (som fick det märkliga sms:et och som också var den som tillsammans med sin man gick runt huset på tisdagen) som ringde till polisen. Vet inte om hon visste något om frånvaron från arbetet.
Citera
2020-02-15, 09:42
  #3754
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, jag undrar också över det. Enligt Suz@nnes nära vän terrieterrie,
så var det tennispartnern som tillsammans med sin man, gick runt huset och
kollade och kikade in i fönsterna under tisdagen.

Tennispartnern som dessutom var den som fick sms:et om att S skulle vara
magsjuk och ej kunde deltaga i tennisen under lördagen.
Ja, enligt tennispartnern själv så var det så. Har svårt att tror att chefen skulle ha varit där men det är ju möjligt att hen också tog en sväng förbi och kollade då S ju hade uteblivit från sitt åtagande på tisdagen. (Vilket jag gissar var fackliga åtaganden eftersom jobbet informerades om att hon uteblev.)
Citera
2020-02-15, 10:41
  #3755
Medlem
En liten undran som gärna får besvaras: När jag har rotat runt i olika bolag som har med bilfirmor att göra i Stockholm, så har förvånansvärt många även inblandning i fastighetsbolag. Min fråga: Är det vanligt med den kombinationen av bolagsengagemang?

För övrigt: om någon har tråkigt så kolla gärna kopplingar mellan bilfirmor, CÖ (gamla anställningar osv) och BO. Jag hittar några gemensamma nämnare via bilregister osv, men har svårt att knyta ihop säcken då det finns flera led att nysta i för att få en klar bild över hur personerna hänger ihop ELLER inte hänger ihop.

Återkommande i den här tråden verkar vara:

Fastigheter/mark
Bilfirmor/bilar
VVS
Gym
Kommunanställda (föräldrar osv)

Men det är min spontana uppfattning.
Så hur skulle det kunna hänga ihop, tror ni?

Edit: Eftersom det kan komma upp namn som eventuellt inte är inblandade i det här, så pm:a mig gärna om era teorier.
__________________
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-15 kl. 10:47.
Citera
2020-02-15, 12:16
  #3756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
En liten undran som gärna får besvaras: När jag har rotat runt i olika bolag som har med bilfirmor att göra i Stockholm, så har förvånansvärt många även inblandning i fastighetsbolag. Min fråga: Är det vanligt med den kombinationen av bolagsengagemang?

För övrigt: om någon har tråkigt så kolla gärna kopplingar mellan bilfirmor, CÖ (gamla anställningar osv) och BO. Jag hittar några gemensamma nämnare via bilregister osv, men har svårt att knyta ihop säcken då det finns flera led att nysta i för att få en klar bild över hur personerna hänger ihop ELLER inte hänger ihop.

Återkommande i den här tråden verkar vara:

Fastigheter/mark
Bilfirmor/bilar
VVS
Gym
Kommunanställda (föräldrar osv)

Men det är min spontana uppfattning.
Så hur skulle det kunna hänga ihop, tror ni?

Edit: Eftersom det kan komma upp namn som eventuellt inte är inblandade i det här, så pm:a mig gärna om era teorier.

Jag skulle lägga till ”Sursta” till din lista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in