2020-02-12, 12:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Du anar inte vilka fasansfulla tankar som har snurrat i huvudet angående just att de letade efter henne trots att de redan sedan flera timmar tillbaka hade hittat två döda i deras hem. Var hon misshandlad till oigenkännlighet så att hon inte gick att identifiera? Sedan kom ju det där med plasten fram så kanske kunde polisen inte från början se vem det var av det skälet? Jag vet faktiskt inte. Jag vill helst inte fördjupa mig i de tankegångarna heller.

Förlåt, det är så dumt av mig!
Jag reagerade nog lite instinktivt (blev nog lite "chockad") och utan eftertanke.

Och visst, det är kanske även så att polisen får väl inte börja att förstöra brottsplatsen om det inte handlar om att rädda liv.

Man får väl förmoda att det ganska snabbt kunde konstateras att de var avlidna och som du säger, kanske inte så tydligt vem det var under plasten.

Och om det hade varit någon annan än S, så gällde det ju snabbt att ta reda på var S var. Hon skulle ju kunnat varit hos sin kompis, och där handlar det plötsligt om ett annat dödsoffer. Hon skulle till och med kunnat varit gm om det handlat om en otrohetshistoria t ex.

Det skulle
Citera
2020-02-12, 12:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förundersökningen påbörjas vid första larmsamtalet. Och inte ens återkoppling till en ev inringare får man göra utan att bryta mot förundersökningssekretessen. Sen kan jag tänka att man ibland tummar på det, beroende på situation.

Det låter ju rimligt.
Citera
2020-02-12, 12:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Har svårt att ange någon exakt tid. När man får en sådan chock så liksom stannar ju tiden. Minns bara att jag hade hoppet kvar ett tag om att det inte var så allvarligt som min väninna trodde. Gissar att det kan ha varit vid 2-3-tiden som rubriken "Två döda" dök upp. Och till och med då ville jag fortsätta hoppas. "Det kanske var han och en kompis, det kanske var två andra personer, etc". Men om det inte var hon, var fanns hon i så fall? Så innerst inne förstod jag ju.

Jag förstår dig verkligen.
Jag vet av egen erfarenhet att man kan ha svårt att ta in och acceptera när något hemskt har hänt. Och att man hoppas ända in i det sista. Och att man kan drabbas av overklighetskänslor, som att det inte har hänt fast man vet att det har det.
Citera
2020-02-12, 12:23
Medlem
Citat:
Har svårt att ange någon exakt tid. När man får en sådan chock så liksom stannar ju tiden. Minns bara att jag hade hoppet kvar ett tag om att det inte var så allvarligt som min väninna trodde. Gissar att det kan ha varit vid 2-3-tiden som rubriken "Två döda" dök upp. Och till och med då ville jag fortsätta hoppas. "Det kanske var han och en kompis, det kanske var två andra personer, etc". Men om det inte var hon, var fanns hon i så fall? Så innerst inne förstod jag ju.
När polisen väl hittat de två - efter att ha genomsökt huset från rum till rum - så backar de ut och gör inget mer. Man rapporterar in, och kallar på tekniker. Sen tar det säkert några timmar när väl teknikerna kommit till huset och man med säkerhet kunnat identifiera personerna. Det finns ett stort regelverk kring detta och är ju inget man kan ha bråttom med. Det får ta sin tid.
Citera
2020-02-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Så kan de vara.. hans biologi pappa var väl svenne.
Om man adopterar ett barn så blir man pappa. Det säger ingenting om vem som är barnets biologiska pappa.
Citera
2020-02-12, 12:30
Medlem
Citat:
Det är möjligt att det blir så. Men jag vill i alla fall se dem och höra åklagaren lägga fram sina bevis.
Det förstår jag mycket väl. Jag skulle inte missa det om jag hade varit vän med paret.
Citera
2020-02-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Minns du vid vilken tid ungefär det konstaterades att de var två döda?

Vilken skräck för er!

Citering:
Strax innan 18-tiden på onsdagskvällen fick polisen ett samtal. På andra sidan luren berättade rösten om sin oro för sin vän som hen trodde var försvunnen.

Polisen åkte till vännen och hittade där två döda personer.

– Villan i Vallentuna är avspärrad och våra tekniker är på plats, säger Anders Bryngelsson.

De kanske blev identifierade med deras körkort!
Citera
2020-02-12, 12:31
Medlem
kungenslillapigas avatar
Såg på GW igår som pratade i lite korta drag om fallet. Jag uppfattade att han sa att morden sannolikt var av ekonomisk karaktär men "att det fanns annat också".Var det någon mer som reagerade på det? Vad skulle i så fall "annat" betyda?
Citera
2020-02-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Han refererar till sig själv och sin fru. Inte de avlidna...
Han hänvisar både till de avlidna och till sig själv. Han visste väl inte om paret numera var gifta, så han sade så . eller så sade han fel. Spelar ingen roll tycker jag vad som sagts.
Citera
2020-02-12, 12:42
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Jag tänker att polisens taktik är att inte avslöja något alls för någon enda person vad de pysslar med. De kan ju inte veta vem som är skyldig.

Det har nog hänt förr att till synes oskyldiga personer är de verkliga gärningsmännen. Tänk bara på Johanna Möller.

Att de kom tillbaka en gång till kanske inte bara var dålig koordination inom polisen? Får mig ändå att undra lite...
Jo, man förstår ju det där med sekretessen.. Men samtidigt när de stormar in i en människas hem och uppträder nästan aggressivt... Och sedan inte ger någon som helst förklaring.. Det är minst sagt frustrerande!

Jag tror att när de kom andra gången så letade de inte efter henne utan frågade bara ut min kompis om en massa detaljer. När hade ni kontakt senast, vem står på hyreskontraktet på lägenheten, hur länge har du bott här, hur länge bodde hon här ... etc etc . Min kompis sa att hon nästan kände sig misstänkliggjord själv.

Citat:
Förlåt, det är så dumt av mig!
Jag reagerade nog lite instinktivt (blev nog lite "chockad") och utan eftertanke.

Och visst, det är kanske även så att polisen får väl inte börja att förstöra brottsplatsen om det inte handlar om att rädda liv.

Man får väl förmoda att det ganska snabbt kunde konstateras att de var avlidna och som du säger, kanske inte så tydligt vem det var under plasten.

Och om det hade varit någon annan än S, så gällde det ju snabbt att ta reda på var S var. Hon skulle ju kunnat varit hos sin kompis, och där handlar det plötsligt om ett annat dödsoffer. Hon skulle till och med kunnat varit gm om det handlat om en otrohetshistoria t ex.
Ja, det kanske finns förklaringar till detta som inte är så obehagliga som dem jag har målat upp för mitt inre.

Citat:
Jag förstår dig verkligen.
Jag vet av egen erfarenhet att man kan ha svårt att ta in och acceptera när något hemskt har hänt. Och att man hoppas ända in i det sista. Och att man kan drabbas av overklighetskänslor, som att det inte har hänt fast man vet att det har det.
Ja, det är fortfarande så. Ibland är det som om allt är som vanligt igen, livet är väl bra och det är dags att fixa mat... Sedan slår det liksom ner i mig igen. Har otroligt svårt att ta in att detta har hänt!

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När polisen väl hittat de två - efter att ha genomsökt huset från rum till rum - så backar de ut och gör inget mer. Man rapporterar in, och kallar på tekniker. Sen tar det säkert några timmar när väl teknikerna kommit till huset och man med säkerhet kunnat identifiera personerna. Det finns ett stort regelverk kring detta och är ju inget man kan ha bråttom med. Det får ta sin tid.
Jag kan ju noll och intet om polisarbete men det du säger låter ju helt logiskt. Då, under natten när det uppdagades, kändes det inte alls logiskt. Bara helt obegripligt.
Citera
2020-02-12, 12:47
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entjejher
Jag känner tyvärr inte honom alls. Jag känner hans anhöriga men inte på ett så sätt att dom skulle komma till mig och berätta om hans privatliv.
Ok. Men har du någon teori om hans försvinnande? Hur går snacket "på byn"? Har du själv reflekterat över att dessa två fall skulle kunna ha med varandra att göra på något vis?
Citera
2020-02-12, 12:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Citering:
Strax innan 18-tiden på onsdagskvällen fick polisen ett samtal. På andra sidan luren berättade rösten om sin oro för sin vän som hen trodde var försvunnen.

Polisen åkte till vännen och hittade där två döda personer.

– Villan i Vallentuna är avspärrad och våra tekniker är på plats, säger Anders Bryngelsson.

De kanske blev identifierade med deras körkort!

Tack!

Förlåt, det visste jag ju, men jag menade vilken tid man gick ut med den informationen offentligt.
Jag tänkte på @terrieterrie och kompisen som satt på natten och lyssnade på nyheterna medan polisen besökte lägenheten vid två tillfällen och letade efter S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in