2020-02-12, 04:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Brukar inte bry mig men det här var smaklöst.

Kommer absolut inte flyga med SAS nästa resa.

Det var den vidrigaste "reklamfilm" jag sett.

Man brukar säga att grodan kokas långsamt, men här blev det en chockhöjning av temperaturen.
Citera
2020-02-12, 04:41
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Jag och andra svenskar förvaltar ett arv av ingenjörskonst det behöver vi inte massinvandring från världens sämsta länder för att göra. Det hade ju enbart varit bättre om Afrika var obefolkat så att vi bara hade kunnat plocka råvarorna utan krångel, afrikaner i sig är enbart ett problem vilket vi även ser på hur de beter sig i Sverige.

Ett tips sluta med drogerna.

Ja men afrikanerna och asiaterna arbetar ju i fabriken, odlar mat, gräver fram resurser är du helt obildad? Tror du alla världsdelar sitter på häcken och röker hasch förutom väst? Kolla bara på kina - på 8 dagar har dem byggt ett sjukhus med flera tusen sängplatser. Kolla på McDonalds, alla lågstatusyrken. Jag kan medge att Sverige har tagit emot för många, och många bör säkert resa tillbaka. Men hade vi inte haft en ny arbetarklass i Sverige så jade Sverige gått på knäna. Alla stora civilisationer har förr eller senare behövt "förslava" ett lägre stående folk. För desto mer civiliserat desto mer avancerade yrken. Ett bondesamhälle kan vara helt homogent utan tvekan. Men du måste också förstå att andra faktorer spelar in. Mångkulturen är också begynnelsen på en universell gemenskap. Det tror jag.
Citera
2020-02-12, 04:42
Medlem
Neatlesss avatar
I filmen förekommer det ett par rena faktafel: Rågbrödet kommer från Saxarna, inte Turkiet. Köttbullar finns i kokböcker från Romarriket och innan dess i Kina, inte heller där var Turkiet först.

Reklambyrån &Co som ligger bakom det här är med i nätverket The North Alliance där även byrån Åkestam Holst ingår. Åkestam Holst låg bakom Audis uppmärksammade kampanj med Kakan Hermansson som fick avbrytas efter en kritikstorm.
Citera
2020-02-12, 04:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Den här kommentaren på Youtube sammanfattar rätt väl min förvåning över att företag gör det här om och om igen, trots de ständiga bakslagen (Gillette, Audi o.s.v.):

Edit: Och nej, både förnuftet och erfarenheten påvisar att all reklam som blir "omtalad" inte nödvändigtvis alls är bra reklam om responsen mot den blir negativ. Jag skriver det redan nu, då det alltid kommer in någon i varje liknande tråd och hävdar att det skulle vara en enorm framgång för företaget för att folk nu "talar om det".

I det här fallet handlar det om ett stort och "seriöst" företag som i princip alla svenskar redan känner till. Reklamkupper av den här typen kan bara påverka negativt.
Citera
2020-02-12, 04:47
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det de säger är att allt kommer utifrån. Det är ren lögn. Dom har väl knappt några lingon i Turkiet?

Det var ju baserad på en enda stor lögn som befästes i början, att allt här i Skandinavien är kopierat. Dynamiten tex har nämnts i tråden.

Men det där är ju inte orginaluppladningen, på SAS Youtube-kanal. https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI Den är "borta". Vi får väl ändå förutsätta att det är den christallqhulaaa syftar på.

Naivt att tro att toppen på den pyramiden kommer vara några trevliga typer som vill någon väl. Jag tycker mig se ett mönster, ju större yta/befolkning någon kommer över desto farligare ledning. Givetvis ska vi samarbeta globalt. Men vi ska inte ge bort makt. Det är alltid korkat.

Kan du bocka av alla? Annars får du tänka vidare.

Ja ni är kränkta för att någon sårat er stolthet. Ni identifierar er med kulturyttringar som är föränderliga och bara ett uttryck för något mycket djupare än så. Den vite mannen är precis lika lättkränkt som judarna och araberna och feministerna. Så fort hans stolthet såras lite blir han skvattgalen.
Citera
2020-02-12, 04:48
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
I filmen förekommer det ett par rena faktafel: Rågbrödet kommer från Saxarna, inte Turkiet. Köttbullar finns i kokböcker från Romarriket och innan dess i Kina, inte heller där var Turkiet först.

Reklambyrån &Co som ligger bakom det här är med i nätverket The North Alliance där även byrån Åkestam Holst ingår. Åkestam Holst låg bakom Audis uppmärksammade kampanj med Kakan Hermansson som fick avbrytas efter en kritikstorm.
Hur viktigt är det på en skala 1-10 att du var först? Varför måste världen bekräfta dig och din kultur? Varför blir du kränkt för att någon attackerar din kultur? Varför bryr du dig om vad andra människor anser om dig? Varför bryr du dig om hur andra människor värderar din kultur? Du är kränkt. Du tycker att du är ett offer.
Citera
2020-02-12, 04:51
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrical
Någon som vet vad siffrorna i SAS video (via SAS) var strax före att SAS tog bort den som offentlig?

Ett tag sent igår kväll var ration 209 tummar upp och 10295 tummar ned.
Vad var de senaste offentliga siffrorna i SAS Youtube-video?

tycker mig ha sett 17k tummen ner och 270 upp..
Citera
2020-02-12, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ta tex köttbullarna som kom från från Turkiet.
Kåldolmar kommer från Turkiet, det hörs på namnet. Knappast köttbullar.
Citera
2020-02-12, 04:53
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja ni är kränkta för att någon sårat er stolthet. Ni identifierar er med kulturyttringar som är föränderliga och bara ett uttryck för något mycket djupare än så. Den vite mannen är precis lika lättkränkt som judarna och araberna och feministerna. Så fort hans stolthet såras lite blir han skvattgalen.

Jag kan inte gå runt och säga att mina förfäder är samurajer. Låt andra få ha sina kulturarv och traditioner ifred din jävla stropp.
Citera
2020-02-12, 04:55
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Hur viktigt är det på en skala 1-10 att du var först? Varför måste världen bekräfta dig och din kultur? Varför blir du kränkt för att någon attackerar din kultur? Varför bryr du dig om vad andra människor anser om dig? Varför bryr du dig om hur andra människor värderar din kultur? Du är kränkt. Du tycker att du är ett offer.

... Va? Du har svamlat om kosmos i typ 30 inlägg i tråden och när jag bidrar med något som faktiskt rör ämnet så hoppar du på mig och tillskriver mig 7-8 åsikter som jag inte vet hur du har kommit fram till från mitt enda inlägg. Jag är inte den första som säger det till dig ikväll, men gå och lägg dig.
Citera
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Kåldolmar kommer från Turkiet, det hörs på namnet. Knappast köttbullar.

dom använde sig ej av vitkål utan vinbladsdolmar
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:

Ja, exakt. Jag är kränkt. Förbjud allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in