Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-12, 01:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Är det på riktigt? Det måste väl vara en parodi på det självhat som reklamare alltid ska visa upp?

Om inte, då säger jag som Ranelid: "Heerrrrrrrrrree Gud!"

10 ggr värre än Gillette.

Till och med värre än Volvos reklam där inte en enda svensk man var med utan enbart invandrare och HBQT-flator - "vi som byggt Volvo". Det var en örfil som heter duga till alla svenska män som slavat i Torslanda.

Citat:
Ursprungligen postat av sentinovember
Filmen är ju ren rasism. Stötande!
Gillette förlorade ju cirka 20 miljarder kronor på sin reklam film, där man attackerade sina kunder, kanske värt att påminna om?

20 miljarder? Verkligen?! Jag slutade själv köpa deras produkter efter reklamen och då har jag ändå köpt Gillette sedan 80-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Namn på svinen som drivit produktionen av den här filmen?

Vågar man gissa på någon stein, gold eller rosen i teamet som är ansvariga.

Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Nej, det är typiskt globalister att förneka svensk kultur. Vanliga svenssons är faktiskt stolta över sin kultur.

Exakt!

Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Den bilden säger ju allt! Titta på bilden i 10 sekunder och kontemplera följande 3 saker - Närbilden. De blottade tänderna. Hudfärgen..

För att inte tala om blånegerns(och globalisternas) budskap mha av referens till vikingar, mellan raderna säger han: "Vi ska skriva ut er från historien"

Nä, detta är inget "klantigt misstag". Det här är en signal från globalisterna att de har företagsvärlden med sig.

När vi inte längre får finnas på papperet så är steget inte långt till att vi heller inte får finnas fysiskt.

Skandinaver(de breda folklagren), alltså de som inte har sålt ut sig till globalisterna för en karriär, befinner sig i ett krig. Man kan inte se det på något annat sätt.

Detta är sofistikerad (ny) krigsföring. Det var ingen slump att reklamfilmen var så överdrivet värdelös. De vill initiera hopplöshet och en ilska som inte kan få utlopp.

Bra analys. Så uppfattar jag också det.
Citera
2020-02-12, 01:48
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterjorden
Till SAS

" Sverige är vårt, det är sex och en kvarts millioner levande svenskars land. Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det åt oss från början och lämnat oss sitt verk att förvalta och förkovra. De döda är åtskilliga millioner flera än vi. De har mycket att säga oss nu, och vi är skyldiga att lyssna till dem. Vi lyssnar till dem genom att minnas vad de uträttat och genom att värdesätta deras strävan. De kan icke mera värja sitt verk. Det åligger oss.

Någon gudomlig rätt till ett visst landområde, någon rätt i och för sig att besitta ett visst land från begynnelsen och intill änden, gives naturligtvis icke åt vårt folk. Den rätten är någonting som skall förtjänas, som skall förvärvas av varje folk.

Svenskarna har förvärvat sig rätten till sitt land. Sverige är vårt sedan årtusenden med odlarens och brukarens självklara rätt, genom fädernas offer i blod, genom den särpräglade kultur, som har skapats här.

Vad Sverige i dag är, det har döda och levande svenskar gjort det till, och ingen annan. Sverige är idag vårt genom svensk strävan. De levande svenskarnas uppgift är att bevara det och förkovra det genom att fortsätta denna strävan - på frihetens grund.

Vi är ett litet folk, men vi har ett stort land att bo i. Se på Europa-kartan! Vårt land brer vida ut sig i världsdelen. Men vi är få, vi är de ensamma stugornas folk, och även om vi numera delvis bor i städer, så är vi dock någon gång komna från bönders, torpares, backstugesittares stugor.

I ensamheten i stora ödsliga skogar har en svensk folksjäl danats genom tusendena år. Brottningen med stenen och stubben när åkern bröts, har gett oss krafter - andliga och kroppsliga. Och starkt motstånd utvecklar starka krafter. Så har detta lands skog och mark präglat oss, gett oss det egnaste, upprinnelsens källa till vår folkstyrka, den ensamme skogsbons stolthet och frihetssinne och den sege odlarens ihållighet.

Det verkligt svenska är sålunda ursprunget - vår växtplats. Det är för mig den barndomens jord där jag sprang barfota något dussin somrar, och kände enrisbuskens barr under fötterna. Barndomens mark, det är vårens allt ljusare kvällar med morkullsflykt över stugbacken, och tranornas skrik från kärret. Det är sommarens sol värmda bäck med sitt ljumma vatten plaskande kring barnaben med sårskorpor på knäna. Det är höstens röda lingontuvor och det nedfallna äpplet i dagg-gräset en klar morgon. Det är vinterns snödrivor vid farstubron. Det är iskanornas kälkbacke. Det är några barn i en gråmosses lavstuga på skogsbacken en enslig kväll i skymningen. Far är på regementsmötet, mor på dagsverke uppe i Roten. Barnen sitter vid stugans fönster och trycker sina näsor platta vidmot emot glaset. Finns det inte någon där nere på vägen? Det är fattigdom - men en stolt fattigdom, som hjälper sig själv till livets tillräckliga uppehälle, till det grova, men mustiga dagliga brödet från rågen på åkerlappen kring stugan. Det är en sund och fri barnaväxt, som den vilda örtens mellan enbuskarna i hagen. Det är frid och trygghet i ett fredligt land, där barnen föds fria av fria föräldrar. Ett land där också de minsta backstugors barn får pröva sina möjligheter av alla slag så långt deras krafter räcker till. Ett land där var och en får växa efter sin egen art. Detta är det egna, det som aldrig skall låta sig utbyta mot något främmande. Detta är roten och blodsbandet, min andliga arvslott som jag har att föra orörd vidare åt mina egna barn. Detta är för mig det svenska, det omistliga."

Fina ord där, det gäller för oss alla från hela norden.

Må norden få bli tryggt och vitt igen
Senast redigerad av EastClintfood 2020-02-12 kl. 02:07.
Citera
2020-02-12, 01:48
Medlem
christallqhulaaas avatar
Filmen är ju borttagen på youtube.haha vilket bakslag.varför håller en de företag med sådan här skit?tycker videon var direkt rasistisk (bitchute länken).
Citera
2020-02-12, 01:50
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Kan någon göra en meme med inlägget från sas Facebook ”say Hello to our latest viking” och sen en inklippt bild på our ancestry Vikings-killen från reklamfilmen.

Jag har inte resurser atm

Fanns några memes på /pol/.

https://imgur.com/a/i0fZA5Q
Citera
2020-02-12, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
Filmen är ju borttagen på youtube.haha vilket bakslag.varför håller en de företag med sådan här skit?tycker videon var direkt rasistisk (bitchute länken).
Nån som sitter på en länk till Gilette videon alla snackar om!
Citera
2020-02-12, 01:51
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Hur många i världen använder inte celsiusskalan?
Den är från Sverige, dynamit?,tändstickor, säkerhetsbältet, kylskåpet, pacemakern, blixtlåset, kullagret listan är jättelång
Det är vi som sprider och delar våra kunskaper till världen!
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2020-02-12 kl. 01:58.
Citera
2020-02-12, 01:52
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Ja det var ett riktigt magplask för SAS. Men den finns fortfarande att beskåda, som ett tidsdokument.

https://www.youtube.com/watch?v=ljtFEMAfQ_E
Citera
2020-02-12, 01:53
Medlem
over9ks avatar
Citat:

Här är lite backuper av videon:
https://www.youtube.com/watch?v=KDHQ1afuFk0
https://www.bitchute.com/video/Y6u24uAdfFPt/
Som mp4, och med sparade kommentarer vid 9k nedåtröster:
https://mega.nz/#!yY9xALYD!xI6TVfco2V0M3DdsukgsO2NiK-UMk6e4q--5kixbJsk
Citera
2020-02-12, 01:54
Moderator
Psilosophers avatar
Hela tråden hände medan jag var på jobbet, har SAS alltså pudlat och tagit ned filmen?

Känns otidsenlig, typ ett beställningsverk beordrat av Reinfeldt och Fridolin.
Citera
2020-02-12, 01:55
Medlem
12500 downvotes, 250 upvotes and 25000 views

LOL
Citera
2020-02-12, 01:55
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Hela tråden hände medan jag var på jobbet, har SAS alltså pudlat och tagit ned filmen?

Känns otidsenlig, typ ett beställningsverk beordrat av Reinfeldt och Fridolin.
Ja, videon spreds snabbt och tusentals kommentarer från världens alla hörn tvingade dem att ta bort filmen. Blir intressant att se om de kommer med ett uttalande.
Citera
2020-02-12, 01:56
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Nja, jag tror tvärtom. Att normalbegåvade klarar av att se filmen för vad den är. Istället för att se spöken.

Jag tycker att filmen var kanon och helt sanningsenlig. Tycker att det var bra gjort av SAS. Och gillar inte mitt Sverige mindre för det. Snarare mer, pga filmen.

Det triviala är sant, om du syftar på att alla kulturer har ett naturligt utbyte mellan varandra.
Men det är ju inte det de säger. De är väldigt specifika, och det är ett problem.
Problemet är att man förnekar existensen av en kultur genom att hänvisa till en falsk premiss, nämligen att det finns inget skandinaviskt eftersom det skandinaviska bygger på influenser utifrån.
Det är en lögn.
Med såna krav på definition så finns det så gott som inga kulturer överhuvudtaget.
Alla vet detta, det här går inte att bortförklara, man kan bara välja om man gillar budskapet eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in