Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-12, 04:56
Medlem
Jag skickade in tips till alla finska större tidningar om reklamvideon alldeles nyss. Bifogade även videon. De lär nappa på en skam som detta är. Radera Svenska flaggan från era maskiner, ni är Inte värda att bära den. SKAM!
Citera
2020-02-12, 04:57
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Jag kan inte gå runt och säga att mina förfäder är samurajer. Låt andra få ha sina kulturarv och traditioner ifred din jävla stropp.
Nej för din familj är min familj, vi kommer från samma källa och ska åter till samma källa. Skaffa dig en utbildning.
Citera
2020-02-12, 04:57
Medlem
Infiltricals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Subversiv marxism maskerad som "reklam".

Status för videon är satt till privat. Förmodligen handlar det om skademinimering, precis som när tidningar lägger känsligt material bakom betalväggen.
Damage control så det ryker om det. Kan inte vara mer tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det där måste vara ett skämt!
Hur fan tänkte de där? Det var längesen jag blev provocerad. De blev kanske blev mutad av staten eller mordhotad av aktivister.

Hey, vi hånar 90% av målgruppen!
Om det nu var ett skämt... I så fall en förlöjligande bild eller halländsk bonnabuskis av George "let's go mondial" Soros...
Nej, SAS verkar i sin globalismaktivistiska iver inte förstå bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
I filmen förekommer det ett par rena faktafel: Rågbrödet kommer från Saxarna, inte Turkiet. Köttbullar finns i kokböcker från Romarriket och innan dess i Kina, inte heller där var Turkiet först.

Reklambyrån &Co som ligger bakom det här är med i nätverket The North Alliance där även byrån Åkestam Holst ingår. Åkestam Holst låg bakom Audis uppmärksammade kampanj med Kakan Hermansson som fick avbrytas efter en kritikstorm.
Videon ser genomgående ut att ha gjorts av politiska aktivismdilettanter.

Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
tycker mig ha sett 17k tummen ner och 270 upp..
Se där.
Citera
2020-02-12, 04:59
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ja, exakt. Jag är kränkt. Förbjud allt.
SAS sa att mina köttbullar kommer från Kina.

Jag hatar SAS
Citera
2020-02-12, 05:00
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Kåldolmar kommer från Turkiet, det hörs på namnet. Knappast köttbullar.

Precis. Köttbullarna kom från Rumänien till Sverige.

Melodic Death Metal är 100% svenskt. Skandinavien har f.ö. flest band per capita och gott rykte. (Internationell inom alla genrer) Säg att du spelar i ett band utanför Skandinavien så tror de att man är riktigt bra. (Vilket vi är)

ABBA. IKEA. Volvo. SAAB. Att försöka göra Skandinavien och deras invånare till lågstatus är optimistiskt.
Citera
2020-02-12, 05:00
Medlem
Bär jag klickar på videot så står det "video is private" går inte att se skiten ju. Hjälp?
Citera
2020-02-12, 05:01
Medlem
guldkorns avatar
Har de plockat bort videon? Det gick fort...
Citera
2020-02-12, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Bär jag klickar på videot så står det "video is private" går inte att se skiten ju. Hjälp?

Här https://m.youtube.com/watch?v=9UEGCiycN7M
Citera
2020-02-12, 05:02
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Du kan se den här bland annat:
https://www.adforum.com/creative-wor...avian-airlines
Citera
2020-02-12, 05:05
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Nej för din familj är min familj, vi kommer från samma källa och ska åter till samma källa. Skaffa dig en utbildning.

Du får inte våra pengar.
Citera
2020-02-12, 05:05
Medlem
Haajibs avatar
[quote=Roskors|70241354]SAS sa att mina köttbullar kommer från Kina.

Jag hatar SAS [/Q

Köttbullen som koncept är inget unikt, precis som att spjut och yxor har blivit uppfunna på flera ställen runt om i världen.

Dock är den skandinaviska köttbullen unik om du tittar på andra länders recept kommer du se vilken skillnad det är.
Citera
2020-02-12, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
Här https://m.youtube.com/watch?v=9UEGCiycN7M

Såg den nyss. Vad tittade jag nyss på? Varför är det bara Sverige och andra länder inom Skandinavien som försöker utrota sin egen kultur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in