Citat:
Ursprungligen postat av
flytandelycka
Detta är seriöst det sjukaste och mest oikofobiska jag sett. Jag som gått och berättat för folk hur bra SAS är jämförelse med andra bolag samtidigt som jag samlat poäng. Från och med nu blir det Norwegian.
SAS hade aldrig gjort en sådan reklamfilm om det inte vore för att bolaget är halvstatligt.
Jag tror snarare att det har att göra med att de är medlemmar i Staralliance och vill få mer marknadsandelar men att det hela slog helt fel och exploderade i knät på de ansvariga.
Kolla nu istället i länken nedan så ska ni få se något märkligt. Där finns alla 25 medlemmar i Staralliance uppradade. Fundera nu över de exempel som togs upp i videon och jämför med medlemsländerna.
Ta tex köttbullarna som kom från från Turkiet. Kolla, som av en händelse är Turkish Airlines med i alliansen, likaså hittar vi Austrian Airlines som de också hänvisade till.
Fattar ni vad jag menar?
Kolla igen på videon och på vilka som är medlemmar i Staralliance så ser ni att man hänvisar till de länder de andra medlemmarna kommer i från för att indirekt göra reklam för Staralliance.
https://www.sas.se/flyg-med-oss/star-alliance/#