2020-02-10, 12:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Haha, det är alltid försvarets fel när Zlatan gör mål.

Inte alltid men i det här fallet så håller många med mig om att Handanovic hade hanterat situationen bättre. Du kan ju ta reda på hur Padelli betygsätts av olika tidningar i Italien.
Citera
2020-02-10, 13:24
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Okej, men vi gör så att vi skippar alla hypotetiska resonemang och bara fokuserar på vad som de facto hände: https://streamable.com/8xewm

Det vill säga: Zlatan missar öppet mål från en dryg meter, på övertid.

Inga andra stora spelare som har missat öppet mål?

https://www.youtube.com/watch?v=CdRgjBOs_8E

Jag är ingen Zlatan älskare, vore dock kul för honom om det skulle gå bra för Milan och Zlatan.
Tyvärr slår den svenska avundsjukan genom alldeles för ofta.
När det gäller Zlatan är det rätt intressant hur vissa har så enormt svårt för honom.
Citera
2020-02-10, 13:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Inte alltid men i det här fallet så håller många med mig om att Handanovic hade hanterat situationen bättre. Du kan ju ta reda på hur Padelli betygsätts av olika tidningar i Italien.

Har du någon egen erfarenhet av att vara målvakt i någon form av sport överhuvudtaget? Om vi tar situationen där Zlatan gör mål, så är det en stor sidledsförflyttning, och Zlatan nickar bollen i det hörn som Padelli kommer ifrån. Padelli har momentum åt andra hållet. Det är skickligt att han ens lyckas vara på bollen då. Jag vill inte göra några svepande påståenden om att den där räddar ingen målvakt i världen, men att beskylla målvakten för att det blir mål är
Citera
2020-02-10, 13:41
Medlem
Citat:
Har du någon egen erfarenhet av att vara målvakt i någon form av sport överhuvudtaget? Om vi tar situationen där Zlatan gör mål, så är det en stor sidledsförflyttning, och Zlatan nickar bollen i det hörn som Padelli kommer ifrån. Padelli har momentum åt andra hållet. Det är skickligt att han ens lyckas vara på bollen då. Jag vill inte göra några svepande påståenden om att den där räddar ingen målvakt i världen, men att beskylla målvakten för att det blir mål är

"Har momentum åt andra hållet". Rolig beskrivning av ett målvaktsingripande.
Citera
2020-02-10, 13:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
"Har momentum åt andra hållet". Rolig beskrivning av ett målvaktsingripande.

Rolig hur då?
Citera
2020-02-10, 14:24
Medlem
Zlatan är given i den svenska truppen om formen kan byggas upp under våren. Vill Janne och landslaget vinna EM så verkar de få en synnerligen fin chans till sommaren för det håller på att utveckla sig till något exceptionellt. Z är skillnaden mellan kvartsfinal och att sedan vinna guld. Vågar Janne mixa de unga svenska spelarna med Z som pappa är detta en chans Sverige sällan får. Men självklart alla måste fortsätta utvecklas och hålla toppform....
Citera
2020-02-10, 14:55
Medlem
Citat:
Rolig hur då?

Hur du lyckas få in nyordet momentum i detta sammanhang.
Citera
2020-02-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Zlatan är given i den svenska truppen om formen kan byggas upp under våren. Vill Janne och landslaget vinna EM så verkar de få en synnerligen fin chans till sommaren för det håller på att utveckla sig till något exceptionellt. Z är skillnaden mellan kvartsfinal och att sedan vinna guld. Vågar Janne mixa de unga svenska spelarna med Z som pappa är detta en chans Sverige sällan får. Men självklart alla måste fortsätta utvecklas och hålla toppform....

Naturligtvis var det ju så att Sverige alltid vann guld på Zlatans tid? I verkligheten var det så att de sällan ens kom till slutspel på Zlatans tid.
Citera
2020-02-10, 15:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hur du lyckas få in nyordet momentum i detta sammanhang.

Nyord? Pyts. Men däremot kollade jag på målet igen och målvakten var i bättre balans än jag mindes det, så jag vill nog tona ner mitt försvar av honom något, även om det fortfarande är så att han är i rörelse mot närmsta stolpen när nicken kommer mot bortre.
Citera
2020-02-10, 15:09
Medlem
Citat:
Nyord? Pyts. Men däremot kollade jag på målet igen och målvakten var i bättre balans än jag mindes det, så jag vill nog tona ner mitt försvar av honom något, även om det fortfarande är så att han är i rörelse mot närmsta stolpen när nicken kommer mot bortre.

Hör kanske inte hemma i tråden men jag förstår nu att du menar att i rörelse mot är synonymt med momentum. Jag som trodde du ville skämta till det lite.
Citera
2020-02-10, 15:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hör kanske inte hemma i tråden men jag förstår nu att du menar att i rörelse mot är synonymt med momentum. Jag som trodde du ville skämta till det lite.

Momentum kan användas med den betydelsen, ja, och et är vad jag gjorde. Nu är det slut på oklarheter om vad jag menade, så vidare diskussioner om det får vi ta i en eventuell annan tråd.
Citera
2020-02-10, 16:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Detta handlar inte bara om mig. Ett flertal italienska journalister och Inter-fans är på min sida i det här fallet. Så här skriver till exempel Nicky Bandini i The Guardians matchrapport:

Citat:
Daniele Padelli (...) was at fault for both Milan’s goals.

https://www.theguardian.com/football/blog/2020/feb/10/lukaku-ibrahimovic-inter-milan-derby-juventus-tragedy-verona-serie-a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in