2020-02-10, 16:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Detta handlar inte bara om mig. Ett flertal italienska journalister och Inter-fans är på min sida i det här fallet. Så här skriver till exempel Nicky Bandini i The Guardians matchrapport:

https://www.theguardian.com/football/blog/2020/feb/10/lukaku-ibrahimovic-inter-milan-derby-juventus-tragedy-verona-serie-a

Som jag skrev så har jag sett om situationen och hans rörelse i sidled var mindre än vad jag upplevde det som när jag såg det under matchen.
Citera
2020-02-10, 17:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Som jag skrev så har jag sett om situationen och hans rörelse i sidled var mindre än vad jag upplevde det som när jag såg det under matchen.

Likväl är det svårt att rädda när bollen kommer dit målvakten är på väg bort ifrån. Zlatan gör som den slipade målskytt han är helt rätt och målvakten kan inte gärna lastas för målet.
Citera
2020-02-10, 17:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Likväl är det svårt att rädda när bollen kommer dit målvakten är på väg bort ifrån. Zlatan gör som den slipade målskytt han är helt rätt och målvakten kan inte gärna lastas för målet.

Precis, smart att nicka bollen åt det håll målvakten kommer ifrån så en jättetavla är det fel att kalla det, men som sagt, det är en moderat förflyttning så omöjligt vill jag inte kalla det att rädda nicken.
Citera
2020-02-13, 23:13
Medlem
MrSkargards avatar
Bajaren stod för en tam insats i kvällens cupmöte mot Juventus och drog på sig en onödig varning som gör att han kommer att missa returmötet.
Citera
2020-02-14, 16:15
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Bajaren stod för en tam insats i kvällens cupmöte mot Juventus och drog på sig en onödig varning som gör att han kommer att missa returmötet.

Sveriges mest överskattade fotbollsspelare genom tiderna "bajsade på sig", som vanligt.
Citera
2020-02-17, 22:52
Medlem
MrSkargards avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/vQPnr4/hamren-hade-helt-klart-ringt

Scarfmannen.

Bajaren från Rosengård blev för övrigt mållös och assistlös när Milan slog bottenlaget Torino ikväll. Han hade dessutom 0 skott på mål under matchen.
Senast redigerad av MrSkargard 2020-02-17 kl. 23:22.
Citera
2020-02-18, 11:18
Medlem
Ambivalens_s avatar
Han snittade en 6:a i betyg i de italienska tidningarna, så en ganska medioker match från Zlatan.
http://www.soccer-blogger.com/2020/02/18/gazzetta-corriere-della-sera-libero-newspaper-player-ratings-ac-milan-torino-0-1-february-17-2020-ib rahimovic-rebic-kjaer-bennacer-nkoulou-lukic-sirigu/

Han var bra i speluppbyggnadsfasen med flera one-touch som satte medspelare i bra lägen. Många vunna luftdueller men också många felpass där han såg lite loj ut. Några offside också. Men det som drar ner hans betyg mest var att han var svag i avslutsningslägena, särskilt ett läge där han nog borde avslutat med vänsterfoten men valde högerfoten. En av hans sämre insatser 2020.
Citera
2020-02-18, 13:37
Medlem
milan-turken sa att Z snackade sig varm om turkar. men vilka turkar känner han egentligen? Menade han falafel-kungen i rosengården?

och har inte Z lite konstiga rådgivare? Om han spelat sina kort rätt hade han kunnat bli en legend eller tom med kung i malmö. nu får han löpa gatulopp i malmö.

och sen har han horat ut sig till lite väl konstiga varumärken/reklamfilmer. skämdes å hans vägnar när han twerkade/jyckade i bethard videon tillsammans med gangster-juggen.

och sen klubbval oxå. han spelade definitivt bort några fina år i psg. antingen skulle han stannat i juve hela tiden eller skulle han gått till premier league efter milan (första milan-sejouren) eller kanske efter ett par säsonger i psg.

han kanske även skulle testat bundesligan. tror han passat ganska bra där.
Citera
2020-02-20, 00:26
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
milan-turken sa att Z snackade sig varm om turkar. men vilka turkar känner han egentligen? Menade han falafel-kungen i rosengården?

och har inte Z lite konstiga rådgivare? Om han spelat sina kort rätt hade han kunnat bli en legend eller tom med kung i malmö. nu får han löpa gatulopp i malmö.

och sen har han horat ut sig till lite väl konstiga varumärken/reklamfilmer. skämdes å hans vägnar när han twerkade/jyckade i bethard videon tillsammans med gangster-juggen.

och sen klubbval oxå. han spelade definitivt bort några fina år i psg. antingen skulle han stannat i juve hela tiden eller skulle han gått till premier league efter milan (första milan-sejouren) eller kanske efter ett par säsonger i psg.

han kanske även skulle testat bundesligan. tror han passat ganska bra där.

Zlatan har varit kung i Malmö fram till senhösten 2019 sen kom han ut ur garderoben som bajare och blev med det Skånes största clown.
Citera
2020-02-22, 13:47
Medlem
HarryBoiiiiis avatar
Har Zlatan haft någon egentlig koppling till Malmö efter att han flyttade därifrån som ung och inledde sin proffskarriär? Han har/hade ett hus i Sthlm för sitt boende i Sverige t ex och sa uttryckligen att det var den enda staden i landet han upplevde som tillräckligt "internationell" eller något i den stilen. Besöker han någonsin sina bekanta därifrån?
Citera
2020-02-22, 16:30
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryBoiiiii
Har Zlatan haft någon egentlig koppling till Malmö efter att han flyttade därifrån som ung och inledde sin proffskarriär? Han har/hade ett hus i Sthlm för sitt boende i Sverige t ex och sa uttryckligen att det var den enda staden i landet han upplevde som tillräckligt "internationell" eller något i den stilen. Besöker han någonsin sina bekanta därifrån?
Zlatan court räknas väl in där? https://sv.wikipedia.org/wiki/Zlatan_Court
Citera
2020-02-22, 16:47
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryBoiiiii
Om inte hans båda föräldrar, alla syskon, Helenas förldrar och syskon samt alla deras vänner har flyttat till Stockholm så bör de har en stark koppling till Malmö. Jag förstår inte alls det här mr worldwide tramset som skulle innebära att ett hus eller en lägenhet ger en starkare koppling än ens uppväxt och mänskliga kontakter. Om jag är från Stockholm och flyttar till London för jobb, och samtidigt köper en sommarstuga i Blekinges skärgård- har jag då en starkare koppling till Blekinge än Stockholm? Trots att både jag och min flickvän har 10 släktingar och 20 vänner i Stockholm och vi har växt upp i stan och bott där i 25 år . Eller rättare sagt, har jag någon egentlig koppling till Stockholm över huvud taget ?
Senast redigerad av sebastian_ 2020-02-22 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in