Citat:
Ursprungligen postat av
HarryBoiiiii
Har Zlatan haft någon egentlig koppling till Malmö efter att han flyttade därifrån som ung och inledde sin proffskarriär? Han har/hade ett hus i Sthlm för sitt boende i Sverige t ex och sa uttryckligen att det var den enda staden i landet han upplevde som tillräckligt "internationell" eller något i den stilen. Besöker han någonsin sina bekanta därifrån?
Om inte hans båda föräldrar, alla syskon, Helenas förldrar och syskon samt alla deras vänner har flyttat till Stockholm så bör de har en stark koppling till Malmö. Jag förstår inte alls det här mr worldwide tramset som skulle innebära att ett hus eller en lägenhet ger en starkare koppling än ens uppväxt och mänskliga kontakter. Om jag är från Stockholm och flyttar till London för jobb, och samtidigt köper en sommarstuga i Blekinges skärgård- har jag då en starkare koppling till Blekinge än Stockholm? Trots att både jag och min flickvän har 10 släktingar och 20 vänner i Stockholm och vi har växt upp i stan och bott där i 25 år . Eller rättare sagt, har jag någon egentlig koppling till Stockholm över huvud taget ?