2021-02-05, 19:01
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Enligt en artikel så är det tvärtom. FIFA och UEFA äger inte spelarna och klubbarna.
Premier leauge lagen förhandlar enat tillsammans mot EA.
I Italien är det varje enskild klubb. Som till exempel så finns inte Juventus med i spelet enligt samma artikel.

Men till trådfrågan varför Zlatan klagar? För att han och hans agent inte läste eller förstod kontraktet innan de skrev på.

Att Zlatan inte kan läsa kommer inte som en chock men man förväntar sig att hans rådgivare och agent skulle göra skäl för miljonlönen.
Citera
2021-02-05, 20:08
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Somebody is making profit on my name and face without any agreement all these years.
Time to investigate

Finner denna kommentar lite lustig. Kan ju knappast undgått honom att man använt hans namn och ansikte i sina spel under alla dessa år? Han är väl själv en gamer. Även om han verkar vara något av en COD tönt.

Sen ska sägas att han inte varit ensam om detta med EA. Flera stora spelare har varit med på tåget. Exempelvis Gareth Bale.

Citat:
Tottenham star Gareth Bale, on loan from Real Madrid, also weighed in on Ibrahimovic's comments and suggested that a thorough investigation into FIFPRO was needed.

Förvånar mig inte att just Gareth Bale är en av de inblandade. Han som sitter och fånar sig på bänken och golfar om dagarna för typ 2 mille i veckan. Mycket ska hela tiden ha mer. Dom nöjer sig aldrig dessa överbetalda stjärnor.
Citera
2021-02-05, 20:29
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Finner denna kommentar lite lustig. Kan ju knappast undgått honom att man använt hans namn och ansikte i sina spel under alla dessa år?

Fjanten har spelat FIFA sen Hasse Borg köpte ett PS1 och FIFA 99 till den bortskämda priviligierade clownen.

Aldrig någonsin har MFF sett mellan fingrarna och finfördelat någon så mycket som de gjorde med hammarbyaren. Som jag skrivit innan han hade antingen suttit i fängelse eller legat 6 feet under om de inte voro för MFF och Hasse Borg.

Otacksamma smuts
Citera
2021-02-07, 20:00
Medlem
Noterade att det plötsligt lagts till massa spelare på listan över historiens mesta målskyttar, så att topp tio nu är utom räckhåll för Zlatan. Eusebio, som han passerade för nåt år sen, har därtill gått om honom igen. Och nån Tysk har petat ner både Bichan och Ronaldo.
Citera
2021-02-08, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Att Zlatan inte kan läsa kommer inte som en chock men man förväntar sig att hans rådgivare och agent skulle göra skäl för miljonlönen.
Jag skulle inte ha allt för höga förväntingar på Zlatans agent.
Känns som varje gång jag läser om Miro Reino så blir jag mer och mer förvånad över hur någon vid sina sinnes fulla bruk kan vilja ha Miro som agent.
Citera
2021-02-08, 19:36
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Jag skulle inte ha allt för höga förväntingar på Zlatans agent.
Känns som varje gång jag läser om Miro Reino så blir jag mer och mer förvånad över hur någon vid sina sinnes fulla bruk kan vilja ha Miro som agent.

Mino Raiola heter väl ändå hans agent.
Citera
2021-02-08, 22:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Fjanten har spelat FIFA sen Hasse Borg köpte ett PS1 och FIFA 99 till den bortskämda priviligierade clownen.

Aldrig någonsin har MFF sett mellan fingrarna och finfördelat någon så mycket som de gjorde med hammarbyaren. Som jag skrivit innan han hade antingen suttit i fängelse eller legat 6 feet under om de inte voro för MFF och Hasse Borg.

Otacksamma smuts

Och han ska vi behöva se i Janne Anderssons fina landslag under sommaren. För jag antar att det är mer eller mindre självklart att Andersson böjt sig för tönten vid det här laget? Har inte hängt med särskilt mycket den senaste tiden.
Citera
2021-02-09, 14:25
Medlem
papi.fs avatar
Fan vad bra han är ändå zlatte. Skit i personlighet osv kanske bara är skådespeleri. Men han är en unik fotbollsspelare, och alla rasister här på Fb borde ju tyckt det var skitkul med hela voodo grejen. Zlatte hade knockat lukaku. Han har ändå några svarta bälten va?

Zlatan är förövrigt 5cm längre än lukaku ni som varit inne på längd osv och väger några kg mer. Så det så
Senast redigerad av papi.f 2021-02-09 kl. 14:35.
Citera
2021-02-09, 18:25
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Och han ska vi behöva se i Janne Anderssons fina landslag under sommaren. För jag antar att det är mer eller mindre självklart att Andersson böjt sig för tönten vid det här laget? Har inte hängt med särskilt mycket den senaste tiden.
Killen är ordinarie i det lag som leder serie a och ligger på en delad andraplats i skytteligan. Klart att han kommer bli tillfrågad, allt annat hade varit tjänstefel av Janne. Det handlar inte om att böja sig, det är att följa sitt uppdrag som förbundskapten.
Citera
2021-02-09, 19:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Killen är ordinarie i det lag som leder serie a och ligger på en delad andraplats i skytteligan. Klart att han kommer bli tillfrågad, allt annat hade varit tjänstefel av Janne. Det handlar inte om att böja sig, det är att följa sitt uppdrag som förbundskapten.

Om jag minns rätt så slutade Zlatan i landslaget för att han inte hade lust längre, för att han tyckte att han gjort sitt där, inte för att han inte platsade längre. Så egentligen har inget förändrats som föranleder förbundsledningen att gå ner på knä för honom.
Citera
2021-02-09, 19:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Om jag minns rätt så slutade Zlatan i landslaget för att han inte hade lust längre, för att han tyckte att han gjort sitt där, inte för att han inte platsade längre. Så egentligen har inget förändrats som föranleder förbundsledningen att gå ner på knä för honom.

Varför skulle man göra det? Z har själv hintat om en comeback och med tanke på hans fina form just nu så tror jag att han överväger det. Håller formen i sig och han får vara skadefri tror jag han gör ett sista försök.
Citera
2021-02-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför skulle man göra det? Z har själv hintat om en comeback och med tanke på hans fina form just nu så tror jag att han överväger det. Håller formen i sig och han får vara skadefri tror jag han gör ett sista försök.

Tyvärr så lutar det väl åt att Zlatan kommer att göra comeback i landslaget. Lite trist då jag gärna hellre ser de nya spelarna. Sverige har fått fram en del intressanta spelare, Isak, Kulesevski t.ex. Dessutom så har den andra grabben, vad han nu heter, han på Q, gjort bra ifrån sig i anfallet också då han har spelat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in