2020-02-09, 11:15
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
BO2 (kvinnan) var från Uppsala och hade kvar sin lägenhet där.
Edit: De bor nu i Heby en bra bit utanför Uppsala, lantligt nära jordbruk.
Tillträddes 2019-08-08, köpesumma 1.4MSEK

Jag vill poängtera att det här förmodligen är ett helt vanligt jordbrukarpar som arrenderade fastigheten innan den såldes. De var skrivna där under en längre tod.
Citera
2020-02-09, 11:17
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ja och det gjorde jag också, jag läste även det rimliga svaret du fick som du sedan kommenterade med inlägget som jag citerade och svarade på där det inte var fråga om försäljning utan där du skrev att det är error angående tomtstorleken..
Vad gäller Booli och Hemnet etc så fick du ett bra svar på det av någon annan som till 99,8% stämmer.

För avskriva helt vill jag ha en källa, dvs Lantmäteri och annan myndighet. Inte allmänna antaganden.
Citera
2020-02-09, 11:19
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dra inte för snabba slutsatser.

Och detta att huset såldes igen efter 1;a säljet. Riktige köparen ville kanske inte visa sig i köplistan.

Jag var ironisk. Jag tänker som du. Dessutom kanske någon inte var intresserad av jordbruksmarken.
Citera
2020-02-09, 11:25
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Någon kanske har skrivit detta men anledningen att det ofta står 2 försäljningar är att mäklaren lägger in försäljningssumman på Booli samma dag det är sålt, sen någon/några månader senare när ny ägare fått lagfart läggs det in per automatik på Booli från lantmäteriet

Visst kan det vara så, eller inte...
Citera
2020-02-09, 11:29
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan12345
När man häktningsframställan så står det ju att mordet skedde någon gång mellan 10-15 januari, borde de inte veta exakt tid när de dog? Om någon saknade demborde ju någon åkt dit och kollat läget! Så märkligt tycker jag! Tänk om han blev skjuten den 10 jan och hon levde när de lämnade stället och långsamt dog! Så fruktansvärt!

Ja har sett att du har fått flera svar, jag vill bara komma med ett förtydligande.

Det första polisen gör i ett sånt här fall är en obduktion, så den är gjord för länge sedan. Tekniken är så avancerad att det i princip kan avgöra på minuten när döden har inträffat. I detta fall kan det bli svårare då det har varit kallare ute, men jag tror inte det påverkar nämnvärt.

Vi kommer få svar.
Citera
2020-02-09, 11:36
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Den sorts fängelser vi har nu kostar pengar. Nya fängelser med ny "målsättning" utan flum kan byggas i privat regi.

I det området dessa mördare växt upp är det "normalt" med bokstavsdiagnoser. Jag känner folk som flyttat till Vallentuna just för att det är ett skenbart lugnt samhälle. Vacker natur, relativt billiga hus med stora tomter om man t.ex vill ha en hästar och hundar. Det är många kennlar i Vallentuna. Men slummen är väldigt nära!

För det första skulle jag nog knappast ta USA som exempel på ett land som lyckats minska sin kriminalitet.

När de här GM så är de tidigare ostraffade och växte upp i villa/radhus. Det jag har läst mig till så är Vallentuna Centrum ett ganska homogent samhälle. Där de flesta går i samma skolor och det inte finns någon egentlig klasstillhörighet. De med pengar bor på gårdar utanför Vallentuna Centrum och en del bussar sina barn till andra skolor, tex i Täby. Men något Ghetto i Vallentuna har jag inte hört om.
Citera
2020-02-09, 11:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jag har letat efter info om försäljning och har stött på något märkligt på Booli:

Sursta 5-7 hus 250 kvm. tomt: ? såld: 20190514. pris: 14 milj. +16.9 % över pris, budg.

Sursta 5. hus 250+40 kvm tomt: 3000 kvm såld: 20190816. pris: 14 milj.

Det måste ju vara samma fastighet. Varför två försäljningar med ca: 2 månaders mellanrum. Har en avstyckning av marken gjorts? Är det därför numreringen är annorlunda. Är det skattetekniskt. Vilken försäljning stod BO för. Det här sätter myror i mitt huvud, någon som har något svar?

På Hemnet finns bara den första försäljningen. Kan ju vara en registreringsmiss, eller inte...

Enligt Eniro är Sursta 1:17 (5-7) på 135633 kvm. Finns en boende registrerad på adressen, men det kan vara gamla uppgifter.

BO1’s nuvarande fastighet, dvs BP, heter Sursta 1:16 är väldigt stor 68167 kvm. Han ägde i princip all skog bakom fastigheten.

Kan det bero på att Sursta 5 styckades av inför försälning?

Inte sälla gör mäklaren förslag på avstyckning av tomt för att få ut maxpris.
Sursta 5, är ett betydligt mindre hus än 7:an och kanske låg separat till försäljning med en avstyckad tomt på 3000kvm?
Men köparen köpte både 5 och 7 till en s:a till 14 miljoner?

Bara en gissning.
Citera
2020-02-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Huuh då. Om vi gräver riktigt riktigt djupt, i försäljningen av Sursta 5 7, samt vilka som kan ha blivit förbannade efter köpet. Särskilt skumma köpare. DÅ ska vi nog kunna ringa in nya GM.s , nr 3, 4 och 5?
Till sist lär det kunna bli en riktigt rafflande "mördarkonstellation".

När hämtas f.ö. GM3 in, månntro? Svarar de redan häktade på några förhörsfrågor, så här långt, eller väljer dom att knipa käft??

Tycker den här försäljningen verkar lite konstig att man säljer vidare direkt.
Helt anonym ingen bil. Inget jobb? företag? Kan nån kolla upp hans inkomst. Inget Facebook.

Lars hade”sett nåt som han inte borde se”.
Sa någon.
Kan han vart förbi huset och sett nån skum verksamhet?

Mycket frågor kring detta huset jag vill ha svar på.
Citera
2020-02-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Jag var ironisk. Jag tänker som du. Dessutom kanske någon inte var intresserad av jordbruksmarken.

Nåt måste ju gå å få fram på han som innehar fastigheten.
han borde ju haft traktor om han hade intresse för marken.
Citera
2020-02-09, 11:49
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dra inte för snabba slutsatser.

Han kanske var missnöjd med köpet och ville ha tillbaka några miljoner .
När vintern kom kanske flera brister visade sig i huset som han inte hade räknat med.

Väldigt anonym verkar han med.
Hur kunde han sitta på 14 milj?
Han kan inte fått lån på så mycke.

Och detta att huset såldes igen efter 1;a säljet. Riktige köparen ville kanske inte visa sig i köplistan.

En tanke slog mig, maskinerna. Kan BO ha lovat bort sina fordon vid försäljningen, dvs främst traktor vid försäljningen, men sedan ändrat sig? Nya boende har ju inga fordon registrerade på sig, men det har BO.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-09 kl. 11:58.
Citera
2020-02-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Min gissning är att de kommer att prata, det mesta lär komma fram. I sedvanligt ordning så lär de förminska sin egen skuld och hävda att det var andre som var drivande. Hade de varit riktiga gangsters så hade de lärt sig att knipa. De här två är inkompetenta på alla sätt.
Vad kännetecknar en kompetent ganster? !
Citera
2020-02-09, 11:57
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdBlue
Lagfarten till den sålda fastigheten Sursta 1:17 står grannen i 27:an Chri*ter Ärn*tröm (*=s) för

Edit: I ett tidigare inlägg står det att fastighetsbeteckningen för sursta 5-7 är Sursta 1:17 men den rätta för Sursta 7 är Sursta 1:7. Ägare är D*nny och H*nry Ullb*rg ( *=e)

Ursäkta mitt röriga inlägg

Det förklara ju en hel del.

Då avskriver vi det spåret.

Trodde Han var för ung för att vara Henrys pappa.
Han är ju en framgångsrik bilbärgare, syns på tv, driver ett framgångsrikt företag som pappan startade på 70:talet. Har en massa fordon registrerat på sig, fullt legitimt. Så antagligen en möjlighet till ett centralt placerad parkeringsplats.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-09 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in