Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Så bra att du är tillbaka i tråden igen.
Du var den som först pekade ut VK som anhållen. Du skrev då att han var den mest otippade Gm och att alla var i chock över detta om jag inte minns fel. Har du lust att beskriva honom, varför han var så otippad? Vad jobbar han med t.e.x?
Alltså han är i mina och många andras ögon en sympatisk och riktigt trevlig person, och inte trevlig på ett sådant sätt som typ en psykopat kan vara typ att det passar för situationen.
Han är lugn liksom. Genom ungdomen också väldigt lugn, han höll ihop med sin tjej väldigt väldigt länge i ungdomsåren och de va jämt med varandra. Dock tog det slut och hon har gått vidare.
Sällan i konflikt med andra osv.
Sen har vi å andra sidan misshandeln, men som en annan nämnde så va det mer en knuff på någon som frustrerat och retat upp honom längre och sedan kryddades det. Jag var dock inte med när detta hände så kan bara gå via hörsägen förstås, men aldrig hört att det skulle vara faktiska slag i ansiktet. Att Boxa en tjej i ansiktet sprids ganska fort i en liten ort som Vallentuna och mig veterligen va det aldrig något snack om denna händelse.
Det är ju uppenbart att han är inblandad, men min teori är att han kan ha kört dit någon, hämtat någon, lånat ut sin bil, sitt hem, sin dator eller liknande åt en vän. Det är något han skulle kunna göra utan att tänka sig för eftersom i hans värld är det snällt. Typ ställa upp för en nära kompis.
Så om inget extremt har hänt senaste året med honom som drastiskt förändrat honom som person så har jag så jävla svårt att se att han skulle mörda någon, då ska det vara EXTREMT starka motiv. Ett rån eller att någon är ett vittne är inte tillräckligt, inte enligt mig iaf.
Ska bli så sjukt intressant att läsa fupen sen.