2020-02-13, 21:51
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Ja det är nog skitjobbigt. Vet du hur VK har det i häktet? Hur går tankarna hos hans anhöriga?

Häkte anses av många som mycket tuffare än vanligt fängelse. Du får inte läsa dagstidningar, se på tv, eller ha tillgång till någon form av uppkoppling. Den enda du får träffa är din advokat och poliser tillsammans med honom. Du har totalt besöksförbud från ALLA.
Citera
2020-02-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qqqwwe
Det handlade nog inte om rån. Det handlade mer sannolikt om att försöka tysta ett vittne.
Detta implicerar att GM sett att BO såg dem göra något olagligt eller att GM har fått reda på omvägar att BO sett något. Den modesta planeringen talar om att det blev viktigt att så snabbt som möjligt skrämma BO innan han hann kontakta polisen.
Vad kan han då ha sett?
Mord, knark, stöldgods, misshandel, etc. Listan kan göras lång men det måste vara något med hyfsad höjd. Det är ju dock två personer som har blivit mördade för denna sak.

C.ö har gängkopplingar, han kan varit en underhuggare i gänget och fått i uppdrag att plocka bort B0 av någon anledning.
Och så var väl V.k med nån koppling där också.
Lotten föll på dom.
Citera
2020-02-13, 22:14
Medlem
Det som är konstigt är väl att C.Ö och V.K. börjar agera som en mexikansk drogkartell och plastar in folk levande. Normalt sett går det inte föra ut mycket pengar från ett privatkonto på kort tid. Även om dom skulle haft information att det var möjligt på BO konton (väldigt osannolikt) så kan dom inte sätta in pengarna på sina egna konton utan behöver ha målvakter etc i olika länder och det känns inte troligt att dessa killar har sådana kontakter. Man vet aldrig men har svårt att få ihop att det skulle vara ett rån i såf all måste fler varit inblandade. Tror heller inte på teorin att han sett något. Om man ser någon bli tex mördad ringer man väl normalt polisen direkt.
Citera
2020-02-13, 22:41
Medlem
Jag känner att kassaskåpsspåret är hett.
Citera
2020-02-13, 23:49
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Så bra att du är tillbaka i tråden igen.
Du var den som först pekade ut VK som anhållen. Du skrev då att han var den mest otippade Gm och att alla var i chock över detta om jag inte minns fel. Har du lust att beskriva honom, varför han var så otippad? Vad jobbar han med t.e.x?
Alltså han är i mina och många andras ögon en sympatisk och riktigt trevlig person, och inte trevlig på ett sådant sätt som typ en psykopat kan vara typ att det passar för situationen.
Han är lugn liksom. Genom ungdomen också väldigt lugn, han höll ihop med sin tjej väldigt väldigt länge i ungdomsåren och de va jämt med varandra. Dock tog det slut och hon har gått vidare.
Sällan i konflikt med andra osv.

Sen har vi å andra sidan misshandeln, men som en annan nämnde så va det mer en knuff på någon som frustrerat och retat upp honom längre och sedan kryddades det. Jag var dock inte med när detta hände så kan bara gå via hörsägen förstås, men aldrig hört att det skulle vara faktiska slag i ansiktet. Att Boxa en tjej i ansiktet sprids ganska fort i en liten ort som Vallentuna och mig veterligen va det aldrig något snack om denna händelse.

Det är ju uppenbart att han är inblandad, men min teori är att han kan ha kört dit någon, hämtat någon, lånat ut sin bil, sitt hem, sin dator eller liknande åt en vän. Det är något han skulle kunna göra utan att tänka sig för eftersom i hans värld är det snällt. Typ ställa upp för en nära kompis.
Så om inget extremt har hänt senaste året med honom som drastiskt förändrat honom som person så har jag så jävla svårt att se att han skulle mörda någon, då ska det vara EXTREMT starka motiv. Ett rån eller att någon är ett vittne är inte tillräckligt, inte enligt mig iaf.

Ska bli så sjukt intressant att läsa fupen sen.
Citera
2020-02-14, 00:14
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansbandsDanne
Alltså han är i mina och många andras ögon en sympatisk och riktigt trevlig person, och inte trevlig på ett sådant sätt som typ en psykopat kan vara typ att det passar för situationen.
Han är lugn liksom. Genom ungdomen också väldigt lugn, han höll ihop med sin tjej väldigt väldigt länge i ungdomsåren och de va jämt med varandra. Dock tog det slut och hon har gått vidare.

Sen har vi å andra sidan misshandeln, men som en annan nämnde så va det mer en knuff på någon som frustrerat och retat upp honom längre och sedan kryddades det. Jag var dock inte med när detta hände så kan bara gå via hörsägen förstås, men aldrig hört att det skulle vara faktiska slag i ansiktet. Att Boxa en tjej i ansiktet sprids ganska fort i en liten ort som Vallentuna och mig veterligen va det aldrig något snack om denna händelse.

Det är ju uppenbart att han är inblandad, men min teori är att han kan ha kört dit någon, hämtat någon, lånat ut sin bil, sitt hem, sin dator eller liknande åt en vän. Det är något han skulle kunna göra utan att tänka sig för eftersom i hans värld är det snällt. Typ ställa upp för en nära kompis.
Så om inget extremt har hänt senaste året med honom som drastiskt förändrat honom som person så har jag så jävla svårt att se att han skulle mörda någon, då ska det vara EXTREMT starka motiv. Ett rån eller att någon är ett vittne är inte tillräckligt, inte enligt mig iaf.

Hur försörjer han sig? Har han haft problem med droger?
Citera
2020-02-14, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Ja det är nog skitjobbigt. Vet du hur VK har det i häktet? Hur går tankarna hos hans anhöriga?

Gissar skit. Sitta isolerad hela dagarna utan någon direkt stimulans.
Dom vet att det finns folk att höra av sig till om dom behöver något men i övrigt så är man ju inte där och luskar. Åtminstone inte jag, tycker att oavsett vad han gjort så har man respekt för anhöriga dom står inte för andras handlingar.
Citera
2020-02-14, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansbandsDanne

Skriver under på detta och jag har varit i kontakt senaste året och ingenting drastiskt har hänt som visats utåt och större händelser brukar ju visa något.
Citera
2020-02-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag känner att kassaskåpsspåret är hett.

Det är hett BO kan haft mycket pengar i det som GM kände till.
Citera
2020-02-14, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellAkeBrunRov
Det som är konstigt är väl att C.Ö och V.K. börjar agera som en mexikansk drogkartell och plastar in folk levande. Normalt sett går det inte föra ut mycket pengar från ett privatkonto på kort tid. Även om dom skulle haft information att det var möjligt på BO konton (väldigt osannolikt) så kan dom inte sätta in pengarna på sina egna konton utan behöver ha målvakter etc i olika länder och det känns inte troligt att dessa killar har sådana kontakter. Man vet aldrig men har svårt att få ihop att det skulle vara ett rån i såf all måste fler varit inblandade. Tror heller inte på teorin att han sett något. Om man ser någon bli tex mördad ringer man väl normalt polisen direkt.

Vad hade v.k för kneg, har det framkommit.
Citera
2020-02-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad hade v.k för kneg, har det framkommit.

Vvs
Citera
2020-02-14, 12:37
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkoffame
Vvs
Precis som andra gärningsmannens (styv?)pappa alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in